Solucje i poradniki pochodzą ze strony internetowej Silent Hill Town - 1408
Dziękuję autorowi serwisu za zgodę na udostępnienie przeze mnie jego materiałów.



SOLUCJA
SILENT HILL ORIGINS



FIRE

Bohater, Travis Grady, prowadzi ciężarówkę. W pewnej chwili na drogę wybiega postać w płaszczu. Travis wyhamowuje ciężarówkę i z niej wysiada. Na drodze widzi małą dziewczynkę, ubraną w szkolny mundurek, Alessę Gillespie. Tym razem nasz bohater od samego początku wyposażony jest w latarkę Flashlight i radio Radio. Bohater biegnie za nią drogą, aż dociera do płonącego domu; domu, który wygląda tak samo jak w intrze Silent Hill 1. Wbiega do niego.

Na ścianach można zobaczyć obraz przedstawiający Piramidogłowego, znanego z Silent Hill 2.

Po wbiegnięciu do domu musisz udać się na piętro do pokoju na końcu korytarza. Po wejściu do niego, znajdź miejsce otoczone białymi świecami. Udaj się tam. Travis znajdzie tam małą poparzoną dziewczynkę leżącą w kręgu na ziemi. Podniesie ją. Teraz już ty musisz ich wyprowadzić z pożaru. Po wyjściu na środek pomieszczenia podłoga się zawali. Znajdziesz się w pomieszczeniu na dole otoczonym ogniem. Poszukaj miejsca, w którym pojawi się tajemniczy okrągły czerwony znak. Umożliwi on przejście dalej. W końcu dotrzesz do wyjścia z budynku. Po wydostaniu się z pożaru Travis położy poparzoną dziewczynkę na ziemi i sam obok niej padnie. W tle będzie słychać syreny nadjeżdżającej pomocy.

SILENT HILL

Travis obudzi się na ławce, na jednej z ulic Silent Hill; na Crighton Street. Obok niego będzie stała tablica informacyjna z mapą miasta. Travis od razu zaznaczy na niej szpital, gdyż koniecznie chce się dowiedzieć, jak się czuje uratowana przez niego dziewczynka.

Ponieważ Travis obudził się dokładnie przy murze szpitalnym, droga do szpitala nie jest długa. Proponuję się jednak trochę rozejrzeć. Przy skrzyżowaniu z Koontz Street, będzie skwerek. W jego rogu, obok ławki będzie Health Drink, Zanim przejdziesz przez bramę szpitala udaj się visa via jej. Będą tam zamknięte schody (prowadzące do bossa w Silent Hill 1). Wejdź w uliczkę za nimi. Na jej końcu znajdziesz kolejny Health Drink. Teraz wejdź przez bramę do szpitala. Ciekawe, że Travisa nie zdziwiły powybijane szyby w szpitalu...

ALCHEMILLA HOSPITAL

Po wejściu do szpitala, znajdziesz się w holu z recepcją. Obok niej na ścianie jest save (czerwony trójkąt). Natomiast na ścianie po lewej stronie od wejścia, naprzeciw recepcji, jest tablica informacyjna, gdzie znajdziesz notatkę informującą o tym, że piętra szpitala są zamknięte z powodu remontu:

"UNDER CONSTRUCTION

Currently the second and third floors of the hospital are undergoing renovations. At this time they are closed to patients
and visitors. Work continues in earnest and the hospital management thanks you for your continued cooperation as we try
to minimize the disruption. We estimate the construction will be completed within six months. The restructuring of the third
floor will almost double our capacity for inpatients and introduce cleaner, more modern facilities. Here at Alchemilla,
the quality of care we provide to you, our valued patient, is of the utmost importance.

Dr. Philips
Chairman of Alchemilla Board"

Obok notatki będzie wisiała mapa szpitala HOSPITAL MAP.

Ponieważ wszystkie drzwi są zamknięte, przejdź przez drzwi do następnego korytarza. Tu także wszystko będzie zamknięte, więc przejdź przez drzwi do następnego korytarza. Wszystkie drzwi są zamknięte, więc udaj się do windy. Przy windzie spotkasz dr Kaufmann'a, który jednak nie będzie chciał udzielić Travis'owi informacji na temat poparzonej dziewczynki. Ponieważ Travis nie chce wyjść bez odpowiedzi, udaj się windą za lekarzem na 2 piętro 2F.

Po wyjściu z windy przejdź przez drzwi do korytarza. Spotkasz tam pielęgniarkę. Po prawej Travisa na łóżku będzie młotek Hammer. Możesz go użyć w tej walce, albo zatrzymać do następnej. W porównaniu do poprzednich bohaterów Travis dobrze bije się gołymi rękami. Jeszcze jedna uwaga, znalezione bronie, takie jak n.p. młotek się zużywają, więc nie możesz z nią chodzić cały czas. Dodatkowo, bronią mogą być różne inne przedmioty, zupełnie z tym nie kojarzone, a więc zbieraj wszystko co się da.

Po zwycięskiej walce z pielęgniarką udaj się do pokoju 205. Znajdziesz się w pokoju z łóżkiem i wielkim lustrem na ścianie. Na jednym ze stolików po lewej stronie znajdziesz kolejną notatkę, tym razem dotyczącą poparzonej dziewczynki Preliminary Diagnosis:

"Third degree burns, patient is unconscious...
Something has prevented damage spreading to the internal organs...
Tissue damage is limited to the epidermis and extremeties of limbs...

How is this possible?"

Ponieważ nic więcej tu nie znajdziesz udaj się do wyjścia. Gdy będziesz wychodzić, Travis nagle się obróci, a za lustrem zobaczy dziewczynkę Alessę, która dotknie ręką lustra. Teraz podejdź do niego i go dotknij. Znajdziesz się teraz po ciemnej stronie szpitala.

Po drugiej stronie lustra

W pokoju 205 znajdziesz teraz płuca PLASTIC LUNGS, na stoliku pod materacem przy ścianie. Na łóżku szpitalnym będzie skalpel Scalpel. W kącie w szafce z lekarstwami będzie Health Drink. Po wyjściu na korytarz, będzie na ciebie czekała kolejna pielęgniarka. Możesz wyłączyć latarkę i przejść - nie biec - obok niej. Możesz też stoczyć z nią walkę. Zauważysz także, że tym razem korytarz nie jest już zastawiony przez różne sprzęty i jest o wiele dłuższy, taki jak w Silent Hill 1. Udaj się więc dalej korytarzem aż do drzwi prowadzących do następnego korytarza. Wszystkie drzwi w tym korytarzu są zamknięte.

Po przejściu do następnego korytarza, udaj się do pokoju 202. Znajdziesz tam kolejną notatkę Doctor's Diagnosis:

(Parts of this note are obscured.)

Worry not _______________________ . I have used the _________ to contain her power. No one will come to her aid.
______ one of the five _______. Hide them. Protect them.

oraz złote jajko GOLDEN EGG. Po wyjściu na korytarz, będzie tam czekała na ciebie kolejna pielęgniarka. Udaj się teraz do pokoju 204. Na łóżku znajdziesz tam przenośną lodówkę zamkniętą na zamek szyfrowy, na której będzie kartka z notatką Bloody Note:

"This heart of mine troubles me with its trembling! To still it I have put it on ice and locked it away.

(Remember, the three beauties who cause it to pump so are the key, 'age before beauty')."

Obok łóżka jest stojak na kroplówki Drip Stand, który możesz zabrać i także używać jako broni. Ponieważ nie masz na razie szyfru, udaj się na korytarz, gdzie znajdziesz przenośny telewizor Portable TV. Udaj się teraz ponownie na 1 piętro 1F.

Ja tylko wyjdziesz na klatkę schodową, zaraz za drzwiami, będzie biała skrzynka, a w niej młotek Hammer. Na górze schodów będzie Health Drink. Na 1 piętrze 1F będzie pielęgniarka, a obok na szafkach będzie stała wielka butelka z alkoholem Alcohol Bottle, która także może służyć za broń. W korytarzu wszystkie drzwi są zamknięte, ale na dwóch z nich są dziwne malunki i znaki. Do jednych na razie nie masz klucza, więc podejdź do drugich prowadzących do damskiej toalety Womens Room. Użyj znalezionego złotego jajka Golden Egg i otwórz drzwi.

W łazience obok umywalki znajdziesz notatkę studencką Student's Mnemonic, która ułatwia studentom zapamiętanie ułożenia organów:

"Having trouble with your anatomy class? Find that getting them out is much easier than putting them back in?
Just remember this easy mnemonic: Inside Stevie, little Henry lurks."

Wejdź do ostatniej toalety. Syfon będzie obluzowany, więc go otwórz. Znajdziesz tam plastikową wątrobę PLASTIC LIVER. Teraz podejdź do lustra i przenieś się do prawdziwego świata.

Alchemilla Hospital

Po prawej stronie Travisa obok umywalek będzie połamana ścianka, a za nią Energy Drink. Podejdź do toalet. Na zamkniętych drzwiach będzie notatka "Amy, 31". Znajdziesz tam także klucz STAFF LOUNGE KEY. Udaj się teraz tam.

W Staff Lounge znajdziesz na kanapie Energy Drink. Na blacie obok kuchni będzie toster Toster i notatka Staff Notice:

"CONSTRUCTION!

As you know, the renovations to the upper floors have run into problems! The plumbing leak and substandard materials used have forced us
to close off the third floor until further notice. We are reminded of the familiar adage: 'you get what you pay for!' We now face six more months
of work, reducing our capacity for the coming year. We will have to cut spending on inpatient care and consultancy fees by 50%.
Therefore we ask doctors to refrain from committing patients and encourage home stays instead. Unless they're dying in your arms, don't book 'em in!

STAFF PARTY!

Worry not! The staff party is still on (our recreation budget is locked away where no one can tamper!) Everyone meet at Annie's Bar at 8pm on Friday.
Alcohol (medicinal of course!) and food will be free. Arrive early to grab a trainee nurse: they go quick!"

a nad nim będzie wisiał klucz EXAM ROOM KEY. Obok wyjścia znajdziesz na ścianie notatkę zapisaną krwią "Lucy, 23". Wyjdź na korytarz i udaj się do Examination Room. W środku na łóżku znajdziesz manekina. Na biurku w rogu będzie maszyna do pisania Typewriter, butelkę z alkoholem Alcohol Bottle. W zlewach znajdziesz plastikowe jelita PLASTIC INTESTINE oraz plastikowy żołądek PLASTIC STOMACH. Podświetl zdjęcie rentgenowskie wiszące na ścianie, a zobaczysz kolejny napis "Sarah, 19". Masz już teraz wszystkie cyfry do otworzenia kodu do przenośnej lodówki w pokoju 204 w alternatywnym świecie. Udaj się przez lustro w Womens Room lub w pokoju 205 do alternatywnego świata.

Po drugiej stronie lustra

Udaj się do pokoju 204 i wpisz Kod do przenośnej lodówki: 312319.

Gdy ją otworzysz otrzymasz plastikowe serce PLASTIC HEART. Udaj się teraz ponownie do normalnego świata przez lustro w damskiej łazience Womens Room.

Alchemilla Hospital

Udaj się do Examination Room i podejdź do manekina. Teraz czeka ciebie kolejna zagadka - należy ułożyć organy na właściwych miejscach w manekinie. Nie jest to trudne, jeżeli zna się podstawy anatomii. Na dokładkę masz rozwiązanie w postaci notatki studenckiej znalezionej w Womens Room:

"INside, STevie, LIttle HEnry LUrks."

gdzie: IN - jelita, ST - żołądek, LI - wątroba, HE - serce, LU - płuca

Po ułożeniu narządów w manekinie, oczy manekina otworzą się wyjmij je, otrzymasz dziwny klucz GLASS EYES. Udaj się do damskiej łazienki Womens Room i używając lustra przejdź do alternatywnego świata.

Po drugiej stronie lustra

Teraz wyjdź na korytarz, gdzie będą dwie pielęgniarki. W korytarzu znajdziesz Portable TV, Health Drink i Energy Drink. Udaj się do Examination Room. Ten pokój także się zmienił. Zamiast manekina, na łóżku będą leżeć pocięte zwłoki. Obok nich będzie skalpel Scalpel. Znajdziesz tam także notatkę Staff Memo:

"To all staff,

It is forbidden to enter my office unaccompanied until further notice.

Dr. Kaufmann."

Teraz podejdź do drzwi prowadzących do Doctor's Room. Czeka tam na ciebie pierwszy boss - Straight-jacket.

Po jego zabiciu na środku pomieszczenia pojawi się FUTURE PIECE, zabierz go.

Alchemilla Hospital

Travis obudzi się na ławce w holu szpitalnym, obok niego będzie pielęgniarka Lisa Garland, znana z Silent Hill 1, która powie mu, że Alessy nie udało się uratować i ona nie żyje. Travis nie jest jednak do końca o tym przekonany i postanawia dowiedzieć się wszystkiego o poparzonej dziewczynce. W związku z tym następnym jego celem jest teraz Cedar Grove Sanitarium. Przed opuszczeniem szpitala warto zapisać grę na ścianie przy recepcji. Wyjdź przez drzwi prowadzące na tył szpitala.

SILENT HILL TOWN

Wyjdziesz ze szpitala przez drugie wyjście z tyłu szpitala. Na murku w kącie znajdziesz Health Drink. Ulice miasta są teraz zapełnione potworami. Nie są one trudne i łatwo je omijać. Pokręć się po mieście, znajdziesz tam wiele przydatnych przedmiotów.

Canyon Street: Jagged Wood, Energy Drink, Health Drink, gumowa pałka Baton - obok wozu policyjnego

Borden Street: Health Drink, Drewniana pałka Jagged Wood

Cielo Avenue: Energy Drink, Health Drink, metalowy hak Metal Hook

W malutkiej uliczce między Midway Avenue a Cielo Avenue znajdziesz drewnianą pałkę Jagged Wood.

Na końcu malutkiej uliczki równoległej do Canyon Street będzie Health Drink.

Teraz udaj się na Low Street i znajdź Butcher Shop. Wejdź do niego. W środku znajdziesz save, Health Drink oraz hak do mięsa Meat Hook. Przejdź do pomieszczenia na zapleczu. Po obejrzeniu filmiku znajdziesz w nim apteczkę, Energy Drink, a także tasak Meat Cleaver. Wyjdź przez wyjście na drugą stronę. Dostaniesz się teraz na Toluca Avenue.

W małej uliczce po lewej znajdziesz amunicję i Energy Drink. Na rogu z Borden Street po lewej stronie będzie zaparkowany samochód (na przeciwko zamkniętego siatką parkingu). Na nim znajdziesz PARKING TICKET. Będzie na nim informacja:

"She's asleep now"

Idź dalej Toluca Avenue w kierunku Acadia Road. Po lewej stronie ulicy znajdziesz w pewnych odległościach Crate oraz drewnianą pałkę Jagged Wood. Jak dojdziesz do skrzyżowania skręć w Acadia Road. Po lewej stronie ulicy znajdziesz klucz francuski Wrench oraz Health Drink. Skręć w prawo na wjazd do Cedar Grove Sanitarium. W parku przed nim znajdziesz naboje, a przed wejściem butelkę z alkoholem Alcohol Bottle. Teraz udaj się do sanatorium.

CEDAR GROOVE SANITARIUM

W holu na jednej z kanap znajdziesz gumową pałkę Baton, a pod drzwiami do pokoju lekarzy Doctor's Office znajdziesz notatkę "Magpie" Note:

"Dr. Harris,

Our 'magpies' have been at it again. This time they SWALLOWED the damn keys for Archives and the Basement.
Don't worry... Gary has taken Mr. Magpie to the TB Ward and I'm taking Mrs. Magpie to hydrotherapy. We'll make them
spit the keys out! This job would be great if it weren't for the patients!
Clem"

Udaj się teraz do korytarza po lewej stronie od wejścia. Wejdź do jedynego otwartego pomieszczenia - West Solarium. Na środku będzie stał wózek inwalidzki, na nim znajdziesz broń palną Target Pistol i naboje. Staraj się nie używać jeszcze broni palnej i do walki wykorzystuj inne znalezione przedmioty, gdyż znalezione teraz naboje przydadzą się o wiele później. Na jednym ze stołów pod oknami znajdziesz Filing Cabinet oraz Energy Drink na innym. Wyjdź z pomieszczenia ponownie na korytarz.

Udaj się teraz do korytarza na wprost (do prawego od wejścia do sanatorium); do East Solarium. Zaraz po wejściu na stole znajdziesz mapę sanatorium SANITARIUM MAP. Znajdziesz w nim jeszcze Energy Drink oraz raport z 12 marca 1960 roku Status Report 3/12/1960:

"Status Report, 3/12/1960 Patient: Mrs. __________
Age: 34
Examining Doctor: Dr. Harris

Notes: Patient continues to harbor strong fantasies and a violent persecution complex. Her moods can swing
from calm to violent aggression in a short time, which has led to her being moved to the seclusion wing.
She becomes particularly violent during the occasional visits from her husband, demanding that she be allowed to see
their child. We have taken the precautionary step of adding Epolineum to Mrs. ______ medication
to prevent her violent outburst. I don't like having to sedate patients, but when she is aggressive,
is as much of a danger herself as to her visiting husband and the staff."

Wyjdź teraz przez kolejne drzwi.

Znajdziesz się w następnym korytarzu, gdzie spotkasz matkę Alessy, Dahlie Gillespie. Po rozmowie z nią idź dalej korytarzem. Drzwi na wprost są zamknięte, więc skręć w korytarz po lewej. Udaj się do pierwszych drzwi po lewej, do Storage Room. Znajdziesz tam Tire Iron, amunicję, Energy Drink oraz śrubokręt Screwdriver. Wyjdź na korytarz. Na końcu korytarza będzie stojak do kroplówek Drip Stand. Udaj się teraz na klatkę schodową, gdzie będzie save. Udaj się na 2 piętro 2F.

Na korytarzu spotkasz duchy Remnant, z którymi walka nie ma najmniejszego sensu. Staraj się ich unikać. Udaj się do Storage Room, gdzie po walce z pielęgniarką, znajdziesz amunicję, apteczkę oraz dwie butelki z alkoholem Alcohol Bottles. Po wyjściu na korytarz podejdź do drzwi prowadzących do następnego korytarza w tym skrzydle. Drzwi są zamknięte, ale obok nich znajdziesz klucz francuski Wrench oraz Energy Drink. Udaj się teraz w kierunku klatki schodowej, z której przyszedłeś i idź do korytarza na wprost wejścia do niej. Przejdź przez drzwi do centralnego holu.

W holu będą dwie pielęgniarki. Przejdź na drugą stronę holu i udaj się do drzwi po prawej, do T.B.Ward. W środku będą metalowe płuca Iron Lung, w których będzie klucz do piwnicy. Na krześle będzie Health Drink. Podejdź do metalowej komory i przeczytaj notatkę do nich przyczepioną Iron Long Warning:

"OUT OF USE

In light of the recent accident I am barring the use of the iron lung equipment. This applies to all staff, including senior nurses. Patient deaths during therapy are not to be treated lightly. I find it hard to believe that someone could 'accidentally' overload every valve on the equipment and so, until the enquiry has concluded, I must assume the equipment itself is at fault. These precautions are essential - we owe a duty of care to all of our patients, even the difficult ones.

Dr. Harris"

Teraz przyjrzyj się tablicy kontrolnej tego urządzenia. Aby je otworzyć i uzyskać klucz, musisz przeciążyć urządzenie. Przyciśnij klawisz pierwszy dwa razy, klawisz trzeci dwa razy i klawisz piąty dwa razy. W ten sposób uzyskasz klucz BASEMENT KEY.

Wracaj teraz na klatkę schodową. W głównym holu będą znowu dwie pielęgniarki oraz duch. Zejdź na dół do piwnicy. Przeszukaj pomieszczenie pod schodami. Na wózku inwalidzkim będą naboje i klucz francuski Wrench. Udaj się teraz do drzwi do piwnicy.

Po przejściu przez drzwi udaj się do drzwi na wprost prowadzących do następnego korytarza. Tylko jedno pomieszczenie jest tu otwarte, Storage Room. Znajdziesz tam stojak na kroplówki Drip Stand oraz amunicję. Wracaj teraz do korytarza prowadzącego na klatkę schodową i skręć w lewo. Będzie tam duży potwór Carrion, ale można koło niego spokojnie przebiec przy zgaszonej latarce. Na końcu tego korytarza jest pomieszczenie East Pipe Room. Będzie w nim dużo rur, w tym jedna cieknąca. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się do drzwi prowadzących do następnego korytarza. Na końcu korytarza jest kolejna klatka schodowa. Po prawej na ścianie w korytarzu możesz znaleźć hak do mięsa Meat Hook. Po przejściu przez drzwi prowadzące na klatkę schodową znajdziesz na podłodze brzytwę Razor, obok schodów prowadzących na górę. Udaj się na 2 piętro 2F.

W korytarzu będą dwie pielęgniarki. Udaj się do pomieszczenia Female Hydrotherapy Room. W jednej z wanien pełnej wody na dnie będzie leżał klucz. W tej chwili nie możesz go wziąć. Naciśnij guzik przy wannie. Woda się spuści a wraz z nią klucz. Ponieważ w tej chwili nie ma sensu wracać do piwnicy do East Pipe Room, gdyż klucza i tak tam nie będzie. W tym pomieszczeniu jest także save. Udaj się teraz do kolejnego pomieszczenia w tym korytarzu Female Treatment Room (na drzwiach napisane jest ICU 4). Będzie tam lustro. Użyj lustra, aby przejść do alternatywnego sanatorium.

Po drugiej stronie lustra

W alternatywnym pomieszczeniu znajdziesz przy lalce naboje. Na korytarzu będzie dwóch duchów Remnants. oraz na biurku będzie stała butelka z alkoholem Alcohol Bottle. Udaj się na klatkę schodową. Po prawej będą naboje. Zejdź na 1 piętro 1F. Będzie tam save.

Przejdź na korytarz na 1 piętrze 1F. Podejdź do drzwi Female Seclusion. Na drzwiach zobaczysz dziwne znaczki. Travis patrząc na nie poczuje się dziwnie - tak stwierdzi - będzie słyszał różne głosy. Idź dalej korytarzem. W pewnym momencie obraz się zmieni i Travis usłyszy fragment rozmowy. Udaj się do pomieszczenia Female Dorm 3. Znajdziesz tam amunicję. Wyjdź z pomieszczenia. Teraz na korytarzu będą dwa potwory. Udaj się do damskiej toalety Ladies' Restroom. Będzie tam kolejne lustro. W głębi łazienki będzie pomieszczenie z prysznicami. Znajdziesz tam nóż kuchenny Kitchen Knife w lewym kącie przed kratkami. Wróć teraz do lustra i użyj go.

Cedar Groove Sanitarium

Na podłodze w pomieszczeniu z prysznicami zobaczysz napis krwią:

"Bring me my son"

Sprawdź jedyną otwartą toaletę. Spuść wodę i wyjdź na korytarz. Udaj się do Female Dorm 5 . Znajdziesz tam gumową pałkę Baton, notatkę Duty Log:

"9:30am:
Administered medication to the seclusion patients. There were no incidents.

11:46am:
Accompanied Dr. Harris on his morning rounds. No incidents of note.

3pm:
Visit for Mrs. __________ from her husband. Took her into the empty dorm room so she would feel more comfortable.

3:46pm:
Mrs.______ has attacked her husband. During the visit she had a violent episode and attempted to throttle Mr. ______ .
She was heard screaming by myself and the attending orderly and we managed to restrain her --though it took three of us,
despite her being a female of slight build. After we sedated her and took her back to her room, Dr. Harris examined her
and decidedto reinstate her dose of Epolineum.

5:12pm:
After the incident with Mrs. ______ the other patients have become agitated and restless. Harris has ordered a lock-down."

a także amunicję oraz klucz PATIENT BELONGINGS KEY, lampkę nocną Table Lamp. Wyjdź ponownie na korytarz. Otwórz zamek w drzwiach prowadzących na klatkę schodową. Na przeciwko znajdziesz maszynę do pisania Typewriter oraz Tire Iron. Udaj się teraz do głównego holu sanatorium, do pokoju Patient Belongings.

W Patient Belongings Room znajdziesz amunicję, maszynę do pisania Typewriter, raport z 7 lutego 1961 roku Status Report 2/7/1961:

"Status Report, 2/7/1961
Patient: Mrs. _________
Age: 35
Examining Doctor: Dr. Harris

Notes: Mrs.________ condition has degraded dramatically in the last few months. Her fantasies of a "mirror world" have become more acute, and she spends more and more time in an apparent catatonic state. She claims that during this time she is in the "other world." She now has full recollection of her attack on her son, but shows no remorse for the incident. Indeed she seems proud, almost smug of her attempted filicide! I am worried that this behavior could be a side effect of the increased doses of Epolineum that the patient has been prescribed. I have asked for her dose to be halved and hope to see positive results shortly."

a także lustro w głębi pomieszczenia. Przejdź do alternatywnego świata.

Po drugiej stronie lustra

Podejdź do drzwi. Okaże się, że są one zamknięte Shotgun'em SHOTGUN. Weź go. Na podłodze obok drzwi jest amunicja. Wyjdź z pomieszczenia do głównego holu sanatorium. Nie jest on zwykłym holem. Po wyjściu znajdziesz się na wąskiej metalowej kładce. Idź do centrum holu, który okaże się centralnym okręgiem, po którym będą krążyć dwa Carrions. Udaj się do pokoju dziennego Day Room.

W Day Room znajdziesz wbity w fotel Poker, na stoliku na środku będzie amunicja i apteczka. Wyjdź z powrotem do głównego holu i udaj się do pralni w damskim skrzydle sanatorium Laundry. Znajdziesz tam raport policyjny z 4 listopada 1959 roku Police Report:

"Attending Officer's Report 11/4/1959. INo: VA4545-10.

When I arrived at the House, the ambulance was already at the scene. The neighbor Mr. Bryant (who first called in the incident) had restrained Mrs. ________ and the paramedics were tending to the child. The husband, Mr.________ had not yet arrived back from his place of work. Thanks to Bryant's intervention, the gas had been turned off and the house ventilated -- however, there was still a strong smell and I deemed it necessary to call the fire department as a precaution. It appeared that Mrs.______ had attempted to gas herself and her child. When I spoke to the suspect, Mrs.______, she was uncooperative and seemed enraged. She demanded I release her so she could "kill the devil child." She was clearly not in control of her mind. Mr. Bryant commented that several times in the previous weeks, he had heard loud arguments and screams from the house. He said "Helen has not been well for a while.""

amunicję, Health Drink. Wyjdź z pomieszczenia na korytarz i udaj się na najbliższą klatkę schodową. Zejdź do piwnicy. Zanim przejdziesz drzwiami na korytarz weź amunicję (pod schodami).

Udaj się do pomieszczenia z rurami East Pipe Room, w którym byłeś już wcześniej. Teraz znajdziesz tam klucz INTERVIEW ARCHIVES KEY. W korytarzu będą duchy Remnants. Korytarz idący w bok po skosie jest w połowie zagrodzony. Znaleźć w nim jednak można Meat Hook. Udaj się do Storage na końcu korytarza. W Storage znajdziesz młotek Hammer i ampułkę Ampoule oraz lustro. Użyj lustra, aby przenieść się do normalnego świata.

Cedar Groove Sanitarium

W nowym Storage znajdziesz Meat Hook oraz amunicję. Wyjdź na korytarz i udaj się do najbliższej klatki schodowej. Twoim celem jest Archive na 2 piętrze. Na klatce schodowej na 1 piętrze 1F będzie save. Idź na 2 piętro 2F. Miń korytarz i udaj się do głównego holu.

W Archive Travis będzie miał kolejną audiowizję - rozmowę lekarza z jego matką Helen Grady. W pomieszczeniu znajdziesz także amunicję oraz przenośny telewizor Portable TV. Użyj lustra i przejdź do alternatywnego świata.

Po drugiej stronie lustra

W alternatywnym archiwum Archive znajdziesz na półce KATANA. Wyjdź ponownie do głównego holu i udaj się do męskiego skrzydła sanatorium. Wszystkie pozostałe drzwi w tym holu są zamknięte. Następny korytarz jest urwany, a jedyne z niego wyjście prowadzi na klatkę schodową, więc się tam udaj. Zejdź schodami do piwnicy Basement. Drzwi prowadzące na 1 piętro 1F są zamknięte. Pod schodami znajdziesz skrzynkę na narzędzia Toolbox, w samym rogu. Wyjdź na korytarz.

Na korytarzu będzie duży potwór Carrion. Możesz wejść do Storage, jest tam lustro, ale na razie go nie używaj. Idź dalej korytarzem do następnego korytarza i do kolejnej klatki schodowej. Udaj się na 1 piętro 1F w męskim skrzydle.

Po wyjściu na korytarz na 1 piętrze 1F w męskim skrzydle udaj się do Male Seclusion. W korytarzu będzie jeden ziejący oraz dwie pielęgniarki. W Infirmary znajdziesz save oraz lalki.

W Male Seclusion czeka na ciebie zagadka do rozwiązania, związana z lalkami z Infirmary. Na krześle przy nich będzie Baton oraz notatka następujące treści:

"Medications (do not mess up!)

room 1: trizanthium
room 2: natium
room 3: oporium
room 4: salorium
room 5: natium

(remeber, pills only for patients!)"

Zwiedź poszczególne izolatki. Izolatka 1 (room 1): brzytwa Razor oraz bałagan. Izolatki 2 (room 2) nie da rady otworzyć. Izolatka 3 (room 3): ubrany manekin. Izolatka 4 (room 4) jest zamknięta. Izolatka 5 (room 5): waga oraz pełno nie dokończonego jedzenia. Udaj się teraz do Infirmary.

W infirmary podejdź do lalek i podaj im odpowiednie pigułki. Otrzymasz DR. HARRIS' KEY. Wyjdź na korytarz, gdzie będą ziejące potwory, i wróć na klatkę schodową. Na schodach pomiędzy 1 piętrem 1F a 2 piętrem 2F będzie Hammer. Udaj się ponownie do piwnicy do Storage z lustrem. Użyj lustra, aby przejść do normalnego świata.

Cedar Groove Sanitarium

W normalnym Storage na biurku będzie notatka Amber Incident Report:

"AMBER INCIDENT REPORT

Reporting Staff Member: Simons

Incident Description: A male child entered into the sanitarium unchallenged and got through into female seclusion (doors were left unlocked). He entered Female Seclusion Room 5, at which point Orderly Michaels observed him and alerted me. The boy was the child of a visitor and was taken away by his father.

Failures: The doors to Female Seclusion were left unlocked by the orderly, and the staff in the lobby failed to notice the boy when he arrived in the mezzanine area.

Recommendation: All staff to be reminded of the importance of locking ward doors. Review of staff to be conducted by duty managers."

Wyjdź na korytarz. Będzie tam jeden potwór. Ponieważ wszystkie drzwi są zamknięte udaj się do klatki schodowej i wejdź na 1 piętro 1F. Pod schodami na klatce schodowej znajdziesz klucz francuski Wrench. Wejdź na 1 piętro 1F.

Po wyjściu na korytarz idź do drzwi na wprost prowadzących do głównego holu szpitala. Udaj się do Dr's Office (Doctor's Office) i użyj klucza. W środku na biurku znajdziesz notatkę dotyczącą matki Travis'a Helen Grady Patient Note:

"The new patient, Helen Grady arrive today. I was surprised to see how calm and well behaved she was. After reading her notes, I was worried that she might be something of a handful. The woman is in complete denial and claims no recollection of the incident which saw her committed. Indeed, she has asked repeatedly to be allowed to see her son! I have agreed with her husband that it is best that the boy be kept away from his mother. While there seems little hope for any long term recovery, I look forward to spending some time with Mrs. Grady -- her condition is most fascinating."

Będzie tam także artefakt JOCASTA ARTIFACT. Będzie tam także stojak do kroplówki Drip Stand. Wyjdź do głównego holu. Nie będzie tam nikogo oprócz ciebie. Na końcu małego korytarzyka, z którego wyjdziesz na podłodze będzie leżał dziecięcy rysunek. Zabierz go. Udaj się teraz do Female Seclusion w damskim skrzydle sanatorium.

Z głównego korytarza przejdź przez East Solarium do następnego korytarza i potem korytarzami, aż znajdziesz się w ostatnim korytarzu prowadzącym do Female Seclusion. Na drzwiach prowadzących do tego pomieszczenia zobaczysz napis: "Dr. Harris has the key". A zatem udaj się do damskiej łazienki na przeciwległym końcu korytarza i użyj lustra, aby przejść do alternatywnego sanatorium. Teraz udaj się z powrotem do Female Seclusion i użyj znalezionego artefaktu, aby otworzyć drzwi.

Po przejściu przez drzwi spotkasz tam Lisę. Po krótkiej z nią rozmowie znajdziesz w pomieszczeniu gumową pałkę BATON. Pooglądaj rysunki. Izolatka nr 1, 2, 3 i 4 są zamknięte. Między izolatkami jest save. Udaj się do izolatki nr 5. Travis będzie miał tam wizję z dzieciństwa, która przerodzi się w rzeczywistość. Teraz czeka cię walka z kolejnym bossem - The Memory of Helen Grady.

Gdy ją załatwisz, zbierz PAST PIECE. Travis spotka ponownie Alessę, ale ona nie udzieli mu żadnych odpowiedzi. Travis obudzi się w głównym holu sanatorium. Udaj się do wyjścia z sanatorium. Na stoliku na przeciwko recepcji będzie leżał bilet do teatru THEATRE TICKET. Wyjdź z sanatorium.

Przed wejściem będzie samochód z pracującym silnikiem. Podejdź do niego. W otwartym bagażniku znajdziesz LUMBER YARD KEY.

SILENT HILL TOWN

Twoim celem jest teraz dostanie się do teatru Artaud Theatre. Wyjdź na Acadia Road i udaj się z powrotem w kierunku Toluca Avenue, gdyż Acadia Road idąc na północ, na skrzyżowaniu z Cielo Avenue, droga jest urwana, tak jak i Cielo Avenue. Wróć przez rzeźnika Butcher i udaj się do Lumber Yard przy Midway Avenue. W małej uliczce równoległej do Canyon Street znajdziesz bramę prowadzącą do Lumber Yard. Użyj klucza i wejdź do środka.

W Lumber Yard znajdziesz gazetę Newspaper, na której ktoś napisał:

"Why are you helping her, Travis? Did you see that nurse?"

Znajdziesz tam także młotek Hammer 2 sztuki. Znajdź drugie wyjście z tego magazynu, wyjście na ulicę Industry Drive. Będą to małe drzwi na końcu korytarza. Na Ash Road znajdziesz kilka przydatnych rzeczy. Na Midway Avenue, trzymając się lewej strony znajdziesz 2 Health Drink oraz drewnianą pałkę Jagged Wood. Ponieważ Acadia Road jest zapadnięta udaj się do Greenfield Apartments.

W Greenfield Apartments znajdziesz kilka przydatnych rzeczy. Na podwórzu będzie Energy Drink i gumowa pałka Baton, obok kontenerów na śmieci. Na piętrze znajdziesz między innymi Napkin, z ciekawą dla ciebie (Travis'a) informacją:

"SOMEONE MADE A HOLE. GO HOME TRAVIS."

Zwiedź wszystkie pomieszczenia i skocz w dziurę. Sprawdź skrzynkę na listy nr 213. Wyjdź przez drzwi na Acadia Road.

Jak wyjdziesz zauważysz, ze Acadia Road na południe jest zapadnięta. Udaj się do małego kiosku na wprost wejścia, częściowo ogrodzonego. Idąc wzdłuż ogrodzenia, na jego końcu znajdziesz amunicję. Wracaj teraz powrotem. Idąc do końca Acadia Road, wejdź w małą uliczkę przy apartamentowcu Greenfield Apartment. Obok śmietników znajdziesz amunicję oraz Meat Hook. Wróć na ulicę.

Zanim udasz się do teatru wejdź w mała uliczkę za teatrem. Znajdziesz tam amunicję oraz Health Drink. Teraz udaj się do teatru, bo i tak Travis nie pozwala nigdzie dalej iść. Podejdź do okienka z biletami. Travis zauważy, że jest tam mała dziurka. Włóż do niej bilet znaleziony w sanatorium i wejdź do środka.

ARTAUD THEATRE

W holu na ławce będzie leżała mapa teatru THEATER MAP. Przy popielniczce przy drzwiach do korytarza po zachodniej stronie znajdziesz Health Drink oraz klucz francuski Wrench. Na ścianie prowadzącej do wschodniego korytarza będzie save.

Udaj się do głównej części teatru Auditorium. Przed wejściem będzie stał stojak informujący o programie teatru. Słowa zaznaczone na czerwono utworzą następujące zdanie:

"...folk legends. Take the costume for Caliban. The designer Bill Ortega has taken a native buffalo spirit,
fusing it with the stark, iconic images seen in the ancient local cult of Valtiel.
His set design for its dark, cavernous cave was inspired by 'Owl Cave', a local historial--"

Słowa zaznaczone na czerwono utworzą następujące zdanie: Caliban has it in His cave

W Auditorum spotkasz tam Lisę. Po dziwnej rozmowie z nią, zejdź dalej na dół, do sceny. Po prawej stronie sceny - wejdź po schodkach, znajdziesz Health Drink, obok wejścia do Curtain Control, które jest zamknięte. Udaj się teraz na lewą stronę sceny do Storage. Znajdziesz tam maszynę do pisania Typewriter. Wyjdź przez drzwi prowadzące na scenę.

Idąc przez scenę, Travis będzie miał kolejne audio-wspomnienie. Przed wejściem do Curtain Control będzie drewniana pałka Jagged Wood. Wejdź do pomieszczenia. Będzie tam save oraz nóż kuchenny Kitchen Knife i amunicja. Na biurku obok przycisków znajdziesz Iron Weights. Na przycisku znajdziesz ostrzeżenie:

"Peter,
Good luck getting ANYTHING to work. This place was wired by IDIOTS! The safety curtain is on the same circuit
as the spotlights. If a light blows, the whole thing fuses and you can't move the safety curtain, IDIOTS. Safety
inspectors would blow a fuse (literally!) if they saw this stuff. Wouldn't happen in the city! See you when I get back.
Eric"

Po ruszeniu gałki nic się nie dzieje. Wyjdź z pomieszczenia na korytarz.

Idąc korytarzem na południe znajdziesz młotek Hammer. Idź ponownie na północ korytarza. Przejdź przez drzwi prowadzące do dalszej części korytarz. Idąc korytarze Travis zobaczy manekina wiszącego głową w dół, który nagle zacznie się poruszać. Musisz stoczyć z nim walkę. Na regale obok, gdzie on wisiał będzie Health Drink. Idąc dalej korytarzem znajdziesz przenośny telewizor Portable TV. Idź dalej korytarzem. Czeka cię za zakrętem kolejny manekin do pokonania. W Director's Office znajdziesz amunicję oraz stronę z pamiętnika Handwritten Diary Page:

"Monday: Rehearsals -- fantastic.
New costumes -- fantastic. All in all -- fantastic!

Tuesday: Strange day. Girl snuck into theater today. Playing hooky no doubt!
Took pity, let her sit and watch the run through. Very useful feedback --
terrified by Caliban (good job costume dept!)! Seemed to dislike Prospero intensely.
Proceedings brought to premature end by poor Tony getting a shocking nosebleed
during Act I, Scene 2. Will continue tomorrow!"

Znajdziesz tam także SUN TOTEM i Health Drink na półce z książkami. Wyjdź ponownie na korytarz. Czeka tam ciebie kolejna walka z manekinem. Na końcu korytarza znajdziesz amunicję. Wracaj teraz korytarze z powrotem i udaj się do Mens Dressing Room, gdzie będzie Katana oraz lustro. Użyj lustra i przejdź do alternatywnego teatru.

Po drugiej stronie lustra:

Wyjdź na korytarz i udaj się do Director's Office i weź z fotela BALCONY KEY. Na fotelu będzie także amunicja.

Wyjdź ponownie na korytarz i idź ponownie w kierunku Mens Dressing Room, a następnie dalej korytarzem do klatki schodowej. Wejdź na górę. W korytarzu będzie kolejny manekin. Na końcu korytarza będą drzwi, przez które będzie przebijać światło, przypominające gwiazdę. Po obu stronach drzwi znajdziesz miejsca do włożenia totemów. Nad drzwiami będzie inskrypcja:

"On either side of the door are two deep, square holes.
Set into the door is a plaque which reads:
I am a child torn by twin desires, I stand before a door.
My right hand calls to the light, My left hand ushers in darness."

Wracaj teraz ponownie na dół do pokoju z lustrem Mens Dressing Room. Znajdziesz tam kolejną notatkę Production Note:

"Jack says the town is located on old "spiritual ground"...
hopefully we will be blessed!!!
Prospero = Shaman Feathers, smoke, totemic magic.
Ariel = Air spirit. Flight? Projection? Puppets?
Caliban = Buffalo spirit. Skin + Berkoffian performance. On all fours. Poor actor!"

Użyj lustra i przejdź ponownie do normalnego świata.

Artaud Theatre

Udaj się do Curtain Control i dalej przez scenę z powrotem do głównego holu. Następnie na górę na balkon i otwórz drzwi prowadzące do korytarza balkonowego. Udaj się do pomieszczenia Lighting Box. Znajdziesz tam apteczkę, 4 żarówki BULBS (750W, 125W, 250W, 500W), naboje, śrubokręt Screwdriver oraz zagadkę następującej treści:

"Peter,
As expected, the spotlights are as SCREWY as the rest of this place. Finally got them working. My trusty voltmeter saved the day again!
Remember, you need ALL the lights working, otherwise the circuit blows. Throwing the circuit breaker gets old FAST. Here are my notes:
B has to be half the wattage of D.
A + B must not exceed C.
Wattage of D must not exceed A.
Break a leg!!

Eric"

Wyjdź z pomieszczenia i udaj się do drugiego korytarza na tym piętrze (wschodniego korytarza) i udaj się na klatkę schodową po wschodniej stronie i zejdź na dół, na pudle po drodze będzie stał Health Drink. W małym holu znajdziesz MOON TOTEM. Przejdź do korytarza na 1 piętrze prowadzącego do Men's Dressing Room. W korytarzu będzie na ciebie czekał wiszący manekin Ariel. Wejdź do męskiej przebieralni Men's Dressing Room i użyj lustra, aby przejść do alternatywnego teatru.

Po drugiej stronie lustra

Wyjdź z pomieszczenia i wracaj na klatkę schodową i do korytarza z tymi dziwnymi drzwiami. Włóż Moon Totem po lewej i Sun Totem po prawej. Otwórz drzwi i przejdź na klatkę schodową. Wejdź na górę. W korytarzu będzie duży potwór Carrion. Miń go i wbiegnij do ostatnich drzwi po lewej. Znajdziesz się w następnym korytarzu, na którego końcu znajdziesz Hunting Rifle wraz z amunicją do niego. Wejdź w pierwsze drzwi po prawej do Costiume Storage. Znajdziesz tam lustro.

Artaud Theatre

Po przejściu przez lustro znajdziesz w pomieszczeniu Health Drink, Katana na półce. Przeszukaj też biurko w poszukiwaniu rysunków Sketches:

"Since what happened to Tony. I've dreamt about HIM more and more!
THE BUTCHER!
He looks just like that monster, the executioner!
Now I've seen him when I'm awake. He's at my motel! It's HIM I swear it!"

Gdy je będziesz przeglądać usłyszysz przerażający dźwięk.

W Orchiestra Storage na bębnie jest save. Znajdziesz tam także Iron Weights. Na końcu korytarza jest ampułka Ampoule. Wracaj teraz do poprzedniego korytarza i udaj się na pierwszy Catwalk od południa. Będą tam lampy, w które odpowiednio należy umieścić żarówki.

Udaj się teraz na koniec Catwalk i przełącz dźwignię. Teraz idź z powrotem do korytarza i dalej na klatkę schodową. Zejdź na 1 piętro i udaj się do Curtain Control. Użyj przycisku na ścianie. Travis stwierdzi, że będzie kurtyna się podniosła. Udaj się na scenę.

Na środku sceny będzie duże lustro. Po lewej stronie sceny będą naboje. Udaj się teraz na prawą stronę sceny, gdzie jest centrum kontrolne, a w nim przełączniki scenerii (scenery) oraz rekwizyty (props). Ustaw scenerię na las Forrest i przejdź przez lustro. Idź w kierunku czerwono świecącego drzewa i weź STAGE OFFICE KEY. Jak zaczniesz wracać, Travis znowu będzie miał audiowizję. Przejdź przez lustro ponownie na scenę.

Ustaw scenerię na starą bibliotekę Old Dusty Library World i ponownie przejdź przez lustro. Na stole przeczytaj notatki:

"Repression and Coercion

Chapter 2: Repression & Coercion.
It is a fact well known to intelligence services and military agents: the more controlled a mind, the more a mind censors itself, the easier it is for outside influences to take hold and piggyback such mental programming. This is why these agencies choose for their pawns those individuals most compromised by their own mental issues.

Astral Projection: The Perfect Assassin?
...amongst the tribes who have developed the ability to control and focus their projections, there exists one that is feared throughout the whole community. Their shaman claims to have the ability to kill with thought alone, projecting his desire to kill into the body of the victim...

An Id Torn In Two
Throughout these case studies, we see the victims' brains struggling to cope with the conflict caused by abuse at the hands of a loved one. In many of the cases, the abused child's self appears to split in two. One personality continues to love the abuser and seeks their approval. The other personality contains all the rage and anger of the abused and in many ways becomes a mirror of the abuser, seeking to inflict its pain on others. Sadly, it is often this self that becomes dominant."

oraz czwartą Manifestations of Delusions w korytarzu bibliotecznym na końcu pomieszczenia, gdzie będą także naboje i ampułka Ampoule:

"Chapter 3: Manifestations of Delusions
...phenomena such as telekinesis ("poltergists" to use a popular term) often occur. These seem frequent alongside negative emotions (fear, worry, or stress) suggesting it is these emotions which are manifesting as external energy with physical effects. Nightmares are especially strong triggers. In all cases, these phenomena arise from children or adolescents and the overwhelming majority of subjects are female."

Przejdź ponownie przez lustro na scenę.

Udaj się teraz do Stage Office Room. Znajdziesz tam Prop Control Lever. Teraz wracaj ponownie na scenę. W Curtain Control zapisz grę, bo czeka cię walka z kolejnym bossem - Caliban. Podejdź do controlki i użyj znalezionej dźwigni, aby ustawić scenerię na jaskinię Cave.

Po wygranej walce zabierz FALSEHOOD PIECE i pojawi się Alessa. Travis znowu straci przytomność. Obudzi się w głównym holu teatru. Obok manekina na środku holu będzie klucz MOTEL KEY. Wyjdź z teatru.

SILENT HILL TOWN

Po wyjściu z teatru udaj się do Public Record, gdzie znajdziesz Filing Cabinet, amunicję, maszynę do pisania Typewriter oraz dwie notatki Altered Police Report:

"Looks like the fire started on the first floor and spread to the rest of the house. Circumstances are suspicious.
(Someone has ruled through this text and added a new paragraph.)
Seems there was an accident in the basement. An old boiler caused a fire that spread to the rest of the building.
The cause would appear to be accidental.
(The report continues, unaltered.)
Despite fire fighter's best efforts, it spread to the surrounding houses. Alessa Gillespie was declared dead
at the scene by Dr. Kauffman. Her body was identified by her mother. Death Certificate
and coroner's report will be forthcoming."

oraz drugą notatkę Closed Case:

"...because of the concerns expressed by her teacher, it was important to fully look into the matter.
The officer spoke with Mrs. Gillespie and her daughter and saw no evidence of any neglect or abuse.
He felt that Mrs. Gillespie seemed a model parent, bringing her daughter up in a strict, religious household.
Further, in order to satisfy the complainant's request, we had Dr. Kauffman from Alchemilla speak with the girl alone.
He said that any talk of rituals or cults were simple "childish fantasies." Mrs. Gillespie's only crime, in his eyes,
was having read her daughter too many fair tales. We have closed the complaint."

Wyjdź ponownie na Koontz Street i udaj się na zachód. Na rogu z Canyon Street obok Taco Skack znajdziesz młotek Hammer, obok radiowozu na końcu urwanej ulicy. Udaj się teraz na koniec Simmons Street, gdzie znajdziesz Shovel. Na rogu z Koontz Street przy Sun Cafe na stoliku znajdziesz Health Drink oraz obok w rogu amunicję. Na końcu Wilson Street znajdziesz Energy Drink i amunicję. Teraz wejdź do Andy's Book na rogu Koontz Street i Wilson Street. Znajdziesz tam notatkę Shop Note:

"Andy,
Everything is fine. Sold lots of books! Have locked your keys in the cast register
(the combination is your Greenfield apartment number).
Hope you enjoyed your vacation!
Dharma"

oraz BOOKSTORE KEY, Assault Rifle oraz amunicję. Aby otrzymać klucz podejdź do kasy i wpisz 2130 (kod ze skrzynki na listy w Greenfield Apartments).

Wyjdź przez drugie drzwi na ulicę. Znajdziesz się ponownie na Koontz Street. W małej uliczce obok księgarni (za schodami prowadzącymi do bossa w Silent Hill 1) będzie Health Drink i Tire Iron. Udaj się teraz na skwerek na Crichton Street, ten na którym byłeś na początku gry, i obok pudeł na ławce będą naboje. Idź teraz prosto Crichton Street na południe do General Store na jej końcu.

W General Store znajdziesz ampułkę Ampoule, amunicję, Health Drink, skrzynkę na narzędzia Toolbox, śrubokręt Screwdriver, Broken Pole, Till Receipt:

"(Someone has written on the receipt.)
HERE COMES A CANDLE TO LIGHT YOU TO BED
HERE COMES THE BUTCHER TO CHOP OFF YOUR HEAD."

oraz save. Wyjdź przez tylne drzwi. Znajdziesz się teraz na Midway Avenue. Na wprost wyjścia po drugiej stronie będzie Energy Drink. Ponieważ Crichton Street jest urwana na południe, skręć w najbliższą malutką uliczkę w prawo. Obok śmietnika będzie Health Drink. Przejdź przez Cielo Avenue na drugą stronę, i kierując się wzdłuż sklepu Allen Storage na zachód znajdź małą uliczkę. Będzie tam naboje i Health Drink.

Gdy dojdziesz do Toluca Avenue skieruj się na wschód i biegnij do końca wzdłuż Allen Storage, a następnie skręć w lewo. Znajdziesz tam naboje. Na Scrap Yard znadziesz młotek Hammer, naboje, Energy Drink i szpadel Shovel. Udaj się na południe Riverside Drive, przy samym Blue Catfish Diner jest wąskie przejście prowadzące do małego korytarzyka, w którym znajdziesz Crate, amunicję. Na rogu Riverside Drive z Toluca Avenue, po przeciwnej stronie niż Blue Catfish Diner, będzie Energy Drink, Health Drink oraz naboje. Teraz możesz iść do motelu Riverside Motel.

RIVERSIDE MOTEL

Po przejściu przez bramę, na ścianie będzie save. Podejdź do drzwi i użyj klucza. Travis będzie miał kolejne deja vous. Po wejściu do recepcji na ladzie znajdziesz notatkę dotyczącą matki Travis'a Guest Register:

(The pages are torn out, leaving only one entry.)
Room 500
Name: Mr. R Grady
Other occupants: Son
Reason for visit? Business/Pleasure.
Check in Date: ___________.

Na ścianie będzie mapa MOTEL MAP. Wejdź za ladę i weź klucz do pokoju 306 ROOM 306 KEY. Na biurku będzie kalendarz z rybką. Na razie nie masz do niego szyfru, więc go zostaw.

Wyjdź na dziedziniec motelu i udaj się przez jedyną otwartą bramę na wprost wejścia głównego do motelu. W pokoju 302 jest Light Stand. W pokoju 209 znajdziesz amunicję. Tuż za tym pokojem jest Crate. Wyjdź ponownie do dziedzińca przy recepcji i wejdź schodami na 2 piętro 2F. Teraz do 312, gdzie znajdziesz amunicję do Shotguna. Udaj się do pokoju 316, gdzie znajdziesz kolejny Light Stand. Teraz udaj się dalej korytarzem do kolejnych schodów prowadzących na dół i udaj się do pokoju 308. Zobaczysz tam nowego potwora Twobacks. W pokoju znajdziesz w łazience amunicję. Teraz udaj się do pokoju 306, gdzie będzie lustro. Przejdź do alternatywnego motelu.

Po drugiej stronie lustra

Teraz w tym pokoju na ścianie znajdziesz notatkę To My Beloved Wife:

"To my beloved wife,
I miss you so intensely. Watching them take you away was like a dagger through my heart. It had to be done, but now I am so alone. At the doctor's advice, I told Travis you were dead. Maybe it would be better if you were... Helen, will you ever come back to me?
Yours forever, Richard"

Udaj się do pokoju 309, w kiblu znajdziesz Health Drink oraz w pokoju Spear. Udaj się teraz do przejścia do dziedzińca przy recepcji. Będą tam dwa potwory. Wbiegnij w drzwi (bramę w normalnym świecie) do dziedzińca na wprost wejścia do motelu.

W pokoju 301 będzie w łazience na kiblu apteczka First Aid Kit, strzeżona przez ziejącego. W pokoju 209 w kiblu będzie Spear. Udaj się do pokoju 503. Znajdziesz tam notatkę Note on the Ritaul:

"...it is believed a being of tremendous mental energy may become a vessel capable of giving birth to Samael, the God worshipped by this cult. Samael's arrival will bring forth Paradise on Earth.
(Something has been added in the margin.)
Given that this vessel is to be molded with "suffering and pain." just what kind of God and what kind of 'paradise' would result?"

Będzie tam lustro i użyj go, aby przejść do normalnego motelu.

Riverside Motel

Teraz pokój ten będzie pełny zdjęć. Na biurku będzie notatka dotycząca rytułału. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się do Maintainance. Przed wejściem do niego znajdziesz Shovel. W Maintaince znajdziesz skrzynkę na narzędzia Toolbox, Health Drink, amunicję, notatkę Janitor Note:

"Juanna,
One of the laundry machines is busted again. The weird guy in Cleopatra was shouting at me, wanted me to go fix it
but I couldn't leave the reception. Anyhow, after getting all red in the face, the fella just ran off. Hasn't been back since
-- up and drove off. Could you take a look at the machine when you get a minute? Stick a token in it and do the reset thing
(Set it to low spin, 60 wash, drain then pre-rinse). Put anything you find inside in the lost and found.
Thanks, Ed"

oraz VICE GRIP. Wejdź do korytarzyka i obejrzyj przed judasze pokoje (data 12 dnia miesiąca). Na końcu korytarzyka znajdziesz MANAGER's OFFICE KEY. Wracaj teraz z powrotem do Maintaince, a następnie na dziedziniec przy pokojach 500. Ponieważ nie możesz wrócić przez dziedziniec przy pokojach 200-300, musisz obiec dookoła Staff Accomidation i dopiero wybiec na dziedziniec przy pokoju 306 i do Reception. Po drodze jednak czekają cię potwory.

W Reception znajdziesz Filing Cabinet, naboje i notatkę Duty Log:

"Christ alive. One of the cleaners called me over, said there was something wrong with room 500.
Door was open. Inside, sweet Jesus! Stench made me puke. The kid, man. The kid! Just stood there.
They said he'd been there for ten hours! I ended up crying my eyes out. Shit like this shouldn't happen.
The police have got the room locked up for now, I'm going home."

Wyjdź przez tylne drzwi. Udaj się do pokoju 108, a znajdziesz tam Crate, amunicję oraz REDEEMER. W pokoju 106 będziesz miał kolejnego dwugłowego Twobacks oraz nóż Kitchen Knife oraz amunicję. Idź w stronę kuchni Kitchen. Mijając Laundro Mat usłyszysz dziwny głos. Zignoruj go i idź do kuchni na walkę z kolejnym bossem - The Butcher.

Po wygranej walce zbierz MEAT GAFF i przejdź do pokoju o nazwie Dinner, gdzie znajdziesz notatkę To My Absent Wife:

"To my absent wife,
I know that whatever hell I am enduring, yours is worse. But dammit, this is so hard. It's like you're dead but you're not.
The Helen I loved is gone, but your body is still here! I have slept alone for the last two years. I've become so bitter,
so sleazy! I'm no father to Travis. I can't even look at him some days. What is it going to take to bring you back?
Yours forever, Richard"

Znajdziesz tam save. Wyjdź do głównego dziedzińca i udaj się do Game Room. Zbierz tam pięć POOL CUES, TOKEN i Travis będzie miał znowu audiowizję. Wyjdź na główny dziedziniec i udaj się do 201. Będzie tam ziejący potwór. W pokoju 102 będzie Light Stand oraz amunicja. Udaj się do Laundro Mat, gdzie znajdziesz poza Health Drink zagadkę pralkową Washing Machine Manual:

"Guide to symbols: # Pre-Rinse
# Soak
# 30 degree wash
# 60 degree wash
# 90 degree wash
# Low Spin
# Heavy Spin
# Drain
(# - symbol)"

Do pralki masz wrzucić Token , teraz możesz ją ustawić:

ustaw na kółko z kropką po środku - Low Spin - godzina 8
ustaw na kubek z wodą i dwoma kropkami - 60 Wash - godzina 4
ustaw na kwadrat z zaznaczeniami - Drain - godzina 10
ustaw na kwadrat ze strzałką i kropką - Pre-rinse - godzina 1

Otrzymasz w ten sposób CLEOPATRA KEY. Udaj się na górę do pokoju Cleopatra Room. Po drodze mijasz pokój 111, w którym nic nie ma. Na stole znajdziesz amunicję, na półce Portable TV. Na łóżku znajdziesz kolejne zdjęcie. Udaj się do łazienki, do wanny i zeskocz na dół. Znajdziesz się w Rose Suite. W głównym pokoju będzie amunicja, telegram Telegram:

"Kauffman,
We are almost ready, but must hurry! I sense our hold on her power weakening. I worry that she draws strength from the core I hold. I will leave it behind, hidden in this darkness. It will be safe. Grady is unlikely to return here, he is still running around town chasing after ghosts. He is ignorant of the bigger picture anyway. I will wait for you here. Finish your business and join me soon! The time approaches, the Flauros is shattered, thrown to the wind, and her will is still buried deep in a sleeping mind. This time the ritual WILL succeed!
Dahlia"

i maszynę do pisania Typewriter. Gdy pójdziesz do drzwi prowadzących do dziedzińca, okaże się, że Kaufmann zamknął za sobą drzwi. A więc musisz wrócić do łazienki i użyć lustra, aby przejść ponownie do alternatywnego motelu.

Po drugiej stronie lustra

Po wyjściu z łazienki natkniesz się na Twoback w pokoju. Na ścianie w pokoju znajdziesz kolejne zdjęcie oraz na parapecie Meat Hook. Wyjdź z pokoju na dziedziniec i udaj się do basenu, aby wziąć klejnot JEWELED HEART. W pokoju 102 znajdziesz młotek Hammer. Przed pokojem 104 jest amunicja. Udaj się teraz do Dinner i weź ORNAMENTAL DAGGER. Pokój 112 jest pusty. Udaj się do pokoju Nero. Na drzwiach jest dziwna szpara. Użyj Ornamental Dagger i wejdź do środka. Znajdziesz ta tam kolejne zdjęcie oraz amunicję i Meat Cleaver. W łazience będzie kolejna dziura, do której musisz oczywiście wskoczyć.

Znajdziesz się w pokoju King Suite. Znajdziesz tam apteczkę. Idź do następnej dziury i w nią wskocz. Znajdziesz się w korytarzu między pokojami - możesz do nich pozaglądać przez judasze. W korytarzu znajdziesz kolejne zdjęcie oraz dzidę Spear. Wyjdź z korytarza do Maintainance. Znajdziesz tam list do ducha To a Ghost:

"To a ghost,
There's no pretending now is there? We both know that thing at Cedar Grove isn't you.
You died the day you tried to kill our son.
When I brought your gift today, when you smashed it, I finally woke up.
I've been dreaming all these years, kidding myself that you'll be right one day.
The Helen I loved is dead.
I try to remember how it was, all those years ago today when we got married.
I can't remember anymore. I'm tired. I know Travis will be fine on his own.
I'm going to see you again, Helen.
Yours in forever, Richard"

Wyjdź na dziedziniec i udaj się do pokoju 503 i użyj lustra, aby przejść do normalnego motelu.

Riverside Motel

Wyjdź na dziedziniec i udaj się ponownie do Maintaince, gdzie wcześniej Travis zaznaczył imadło. Podejdź do niego i zmiażdż znalezione serce Jeweled Heart. Otrzymasz Wedding Ring. Zbadaj pierścionek - znajdziesz na nim miesiąc - June, czyli czerwiec. Wyjdź i udaj się prosto do recepcji Reception, do ustawianego kalendarza Rotary Calendar.

Dzień to data zobaczona przez judasze, 12
Miesiąc to miesiąc z pierścionka, 06
Rok to notatki z sanatorium, 1961

Należy tutaj pamiętać, że data jest zapisana w systemie amerykańskim, czyli miesiąc/dzień/rok.

Po ustawieniu daty na kalendarzu, wrzuć do niego pierścionek zaręczynowy WEDDING RING. Wtedy na ścianie znajdziesz klucz do pokoju 500 ROOM 500 KEY. Do pokoju 500 możesz wejść jedynie w alternatywnej rzeczywistości. Udaj się więc ponownie do pokoju 503 i użyj lustra do przejścia do alternatywnego motelu.

Po drugiej stronie lustra

Przed drzwiami do pokoju 500, Travis będzie miał kolejny flashback. W pokoju 500 czeka na ciebie save, a następnie kolejny boss - The Memory of Richard Grady. Po wygranej walce na podłodze będzie TRUTH PIECE. Następnie po monologu Travis ponownie spotka Alessę, która nic mu nadal nie powie. Travis ponownie straci przytomność.

NOWHERE

Travis obudzi się w miejscu, do którego mapy nie posiada i nie znajdzie. Od razu znajdziesz tam apteczkę i amunicję. Pozwiedzaj wszystko i pozbieraj co się da. W końcu trafisz do miejsca, gdzie na podłodze będzie duże świecące znane ci kółko, a w nim ostatni trójkąt PRESENT PIECE.

Teraz musisz poskładać odpowiednio wszystkie części. Finalnie musi ci wyjść taki duży trójkąt, którego każdy bok ma takie same znaczki. Jeżeli nie ruszałeś części, to rozwiązanie jest następujące:

użyj 3 trójkąta, naciśnij kwadrat 2 razy, naciśnij R1;
użyj 1 trójkąta, naciśnij kwadrat dwa razy, naciśnij R1;
użyj 2 trójkąta, naciśnij kwadrat 2 razy, naciśnij R1;
użyj 4 trójkąta, naciśnij raz kwadrat.

Gdy już wreszcie złożysz piramidę, do Travis' a przyjdzie Alessa, która będzie cię teraz prowadzić. Przejdź przez drzwi to szpitalnego korytarza. Na końcu będą kolejne drzwi. Znajdziesz się na klatce schodowej. Wejdź na piętro i przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w znanym ci korytarzu szpitalnym Alchemilla Hospital na 1 piętrze 1F.

Wszystkie drzwi do pomieszczeń będą zamknięte. Na ścianie przy korytarzu prowadzącym do wyjścia ze szpitala bedzie save. Wyjdź ze szpitala. Po wyjściu z niego Travis spotka Dahlie Gillespie. Po rozmowie z nią Travis będzie świadkiem ciekawego wydarzenia, które spowoduję zmianę świata do alternatywnego.

Udaj się najpierw do tyłu korytarza, gdzie znajdziesz szpadel Shovel i ampułkę Ampoule. Teraz zawracaj i idź przed siebie. Znajdziesz CHILD's MAP przyczepioną do ściany. Gdy dojdziesz do rozwidlenia możesz skręcić w lewo i biec do samego końca korytarza - będą tam dwie apteczki i naboje. Zawracaj i biegnij cały czas prosto (Koontz Street). Na końcu korytarza będzie amunicja. Skręć teraz w lewo, w Simons Street. Idąc do końca Sagan Street znajdziesz Broken Pole. Na Simons Street po prawej znajdziesz wbitą w drzewo dzidę Spear oraz naboje. Tuż przed zakrętem do sklepu z antykami znajdziesz Health Drink i łyżkę do opon Tire Iron, na parapecie po lewej stronie Travis'a. Wejdź do sklepu z antykami Antique Shop.

W sklepie z antykami zejdź schodami na dół i przejdź przez drzwi. W pierwszym pomieszczeniu znajdziesz kolejną notatkę Flauros Device:

"Flauros Device: Origin unknown.
The device is first mentioned in the poetry of Chang Ch'ien,
an advisor to members of the early Han dynasty. In one of his tracts,
Chang Ch'ien jokes he trapped a demon inside his 'three sided box'.
When Chang Ch'ien died in a terrible fire at the imperial palace in 115 BC,
the device appeared lost.
It was later rumored to be in possession of Lutheran monk M. G. Lewis,
who in 1796 spoke of its ability to control and amplify thought.
It was Lewis who linked it not to a demon, but to God himself,
claiming it was a weapon left by angels as a force for good."

W ścianie będzie dziura, trochę mniejsza niż ta, do której wchodził Harry Manson... Przejdź na czworakach przez korytarz i wejdź do następnego pomieszczenia. Znajdziesz tam trudny do niezauważenia save. Przejdź do następnego pomieszczenia, na ostatnią walkę z ostatnim bossem - Alessa's Dream.

Jeżeli grasz po raz pierwszy, to cały ten koszmar się dobrze skończy. Travis wróci do swojej ciężarówki i wyjedzie z miasta. To zakończenie uzyskuje się zawsze, grając pierwszy raz.


News | Księga | Linki | Forum | Ankieta | Komentarze | Download | Kontakt

2015-2017 Silent Hill History © by Koralczyk.pl
Strona korzysta z plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.