Solucje i poradniki pochodzą ze strony internetowej Silent Hill Town - 1408
Dziękuję autorowi serwisu za zgodę na udostępnienie przeze mnie jego materiałów.



SOLUCJA
SILENT HILL HOMECOMING



ALCHEMILLA HOSPITAL

Alex Shepherd, lat 22, jest wieziony na łóżku szpitalnym do sali operacyjnej. Pielęgniarka, która go prowadziła, zostaje zabita na korytarzu przez jakiegoś potwora. W końcu Alex'owi udaje się uwolnić z pasów, którymi został przywiązany do łóżka. Teraz jego celem jest wydostanie się ze szpitala.

Przy podwójnych drzwiach znajdziesz notatkę A doctor's memo:

The patient in room 206 is scheduled to undergo a trans-orbital lobotomy tomorrow.
I've mandated that the following medications be doubled on the day of the procedure...

Przejdź do następnego pomieszczenia, a z niego przez kolejne podwójne drzwi na korytarz. Tam za kratą Alex spotka Josh'a Shepherd'a. Po drugiej stronie korytarza znajdziesz notatkę Missing patient bulletin:

Room 205, patient went missing, last seen in the day room after a condrontation with another...
[The rest of the message is blurred and illegible]

W korytarzu są tylko otwarte jedne drzwi, pojedyncze drzwi przy kracie po prawej. W pomieszczeniu na ścianie będzie podświetlana tablica ze zdjęciami rentgenowskimi. Na zdjęciu płuca będą cyfry: 624. Aby uzyskać kod do otworzenia zakratowanych drzwi, musisz znaleźć zdjęcie drugiego płuca. W pomieszczeniu na kontuarze znajdziesz notatkę Attention Staff:

Attention Staff:

Our security has been somewhat compromised- a patient used an X-Ray Film to write down the code for the security gate.
We have recovered the first half, but the second half is still missing.
Should you find the missing X-Ray piece be sure to notify the head of security immediately.

Na tablicy będzie mapa szpitala Map of The Hospital. Przejdź przez drzwi prowadzące na korytarz obok tablicy z mapą. Udaj się do pokoju 203. Na szafce znajdziesz Health Drink. Obok będzie notatka Page From an Incident Report:

... the patient proceeded to leap through the window and then ravaged the adjacent room.
The patient was not responsive to verbal commands. Three staff members eventually subdued the patient.
The patient entered a catatonic state and stopped responding to outside stimuli.
Restraints were unnecessary during the following week's electroshock therapy sessions.

Obejrzyj inkubatory; w środkowym znajdziesz spaloną lalkę. Przez wybite okno w ścianie przeskocz do pokoju 204. Na ścianie po lewej na podświetlanej tablicy znajdziesz zdjęcie drugiego płuca X-Ray Film. Na stoliku znajdziesz notatkę-manual, dotyczącą walką broniami ręcznymi Basic Weapon Combat:

Weź je i wracaj do pomieszczenia z poprzednimi zdjęciami. Znalezione zdjęcie przyczep obok zdjęcia drugiego płuca i otrzymasz cały kod: 624872. Wyjdź na drugi korytarz i otwórz bramę prowadzącą do chłopca, który po jej otworzeniu ucieknie. Na podłodze znajdziesz dziecięcy rysunek Child's Drawing (1/18) - A family of bunnies.. Przejdź przez drzwi, którymi wybiegł Josh. Znajdziesz się w łazience Men's Restroom. Obejrzyj łazienkę i przejdź przez kolejne drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu gospodarczym Storage, gdzie na ścianie będzie czerwony znak SAVE POINT. Przejdź przez kolejne drzwi do damskiej łazienki Women's Restroom, gdzie w lustro będzie wbity nóż. Wyciągnij go z lustra i otrzymasz Combat Knife, ale teraz świat zacznie się zmieniać....

Otherwolrd

Z jednej z kabin wyjdzie pielęgniarka Nurse, na której może przetestować swoją broń - nożyk. Po jej zabiciu, przejdź przez dziurę w ścianie w kabinie, z której ona wyszła. Znajdziesz się w kolejnej łazince Men's Restroom. Przy drzwiach na ścianie znajdziesz apteczkę First Aid Kit. Wyjdź na korytarz. Przejdź przez jedyne otwarte drzwi prowadzące na klatkę schodową. Idź na górę, gdzie wybij szybę w ścianie i przeskocz do następnego pomieszczenia Day Room. Będą tam czekać na ciebie dwie pielęgniarki Nurse. Podejdź do ściany przy telewizorze i w zalepionych drzwiach wytnij dziurę i przejdź do następnego pomieszczenia Room 303. Znajdziesz tam na ścianie SAVE POINT oraz na łóżku notatkę Note:

she's not here she's not here she's not here
she's not here she's not here she's not here
she's not here she's not here she's not here

Przejdź przez drzwi do korytarza. Idź nim do końca. Przejdź przez ostatnie drzwi po lewej. Znajdziesz się w pomieszczeniu Linen Room. Na regale znajdziesz Health Drink. Przejdź przez kolejne drzwi na korytarz. Na końcu korytarza na łóżku szpitalnym znajdziesz zdjęcie Photo (1/11) - Joshua's Robbie the Rabbit doll stuffed in his backpack.. Wróć na drugi koniec korytarza i przejdź przez drzwi na wprost. Znajdziesz się w dużym pomieszczeniu Operation Theatre Balcony. Na półce znajdziesz notatkę Patient's Chart:

SCHEDULE OF TREATMENT
TYPE Electroshock
DOCTOR Copen
Doctor's signature is required after each entry.
MONDAY 9:00 a.m. (signed) Dr. Copen
TUESDAY 9:15 a.m. (signed) Dr. Copen
WEDNESDAY 9:00 a.m. (signed) Dr. Copen 5:00 p.m. (signed) Dr. Copen
THURSDAY 9:15 a.m. (signed) Dr. Copen
FRIDAY 9:00 a.m. (signed) Dr. Copen 5:00 p.m. (signed) Dr. Copen 11:00 p.m. (signed) Dr. Copen
SATURDAY
SUNDAY
Comments: Treatment has yet to achive desired results. Patient is non-responsive. Please administer pureed foods only.

Zejdź po chodach na dół. Przy stole operacyjnym czekają na ciebie trzy pielęgniarki Nurse. Podejdź do miejsca w ścianie, które możesz przeciąć i przejdź na klatkę schodową. Na ścianie znajdziesz kolejny dziecięcy rysunek Child's Drawing (2/18) - This bunny looks catatonic.. Wejdź po schodach na górę, gdzie na łóżku znajdziesz połowę ciała, która będzie miała w ręku klucz Operating Theater Key. Udaj się z powrotem do sali operacyjnej Operating Theatre i użyj klucza, aby otworzyć drzwi. W następnym pomieszczeniu na biurku znajdziesz notatkę Electroshock Note:

... setting the electroshock machine beyond the seizure threshold has yielded impressive results in the patients.
The most violent and depressed patients are rendered completely docile... The only side-effects have been minor:
memory loss, some dislocated bones, one dractured leg, and a patient bit off his tongue.
The accident was quite a nice side effect as this particular patient was also one of our noisiest.
I've instructed the doctors to continue with this intensity level for all treatments.

Przejdź przez kolejne drzwi. Ponownie spotkasz Josh'a za kratą. Po rozmowie z Josh'em udaj się na poszukiwanie jego ukochanej zabawki - królika Robbie. Ta rozmowa nie ma wpływu na zakończenia gry czy na wydarzenia w niej. Przejdź przez drzwi po lewej od kraty z Josh'em. Znajdziesz się w Nurse Center, gdzie znajdziesz Health Drink, SAVE POINT oraz notatkę Missing patient bulletin:

Room 205, patient went missing, last seen in the day room after a confrontation with another...

Wyjdź z pomieszczenia przez drugie drzwi. Znajdziesz się w korytarzu. W korytarzu otwarte są jedynie drzwi do pokoju 203, więc udaj się tam. Na ścianie w szybę będzie wbita maskotka królika (ciekawe, ale ten królik wygląda tak jak ten z Silent Hill 3). Weź ją Robbie Toy. Na ścianie znajdziesz kolejny dziecięcy rysunek Child's Drawing (3/18) - A bunny on fire.. Wracaj teraz z powrotem do Josh'a, aby dać mu jego maskotkę. Krata się otworzy, a Josh ponownie ucieknie. Na podłodze znajdziesz kolejny dziecięcy rysunek Child's Drawing (4/18) - Three bloody bunnies.. Idź dalej korytarzem. Na jednych z drzwi znajdziesz kolejny dziecięcy rysunek Child's Drawing (5/18) - The bunny seems to be flailing about in the water.. Podejdź do windy i ją przywołaj. Gdy winda zjedzie wsiądź do niej...

SHEPHARD'S GLEN

Alex obudzi się w ciężarówce, której kierowca (Travis Grady) wysadzi go w Shephard's Glen. Mapę tego miasta masz ze sobą. Idź Main Street w stronę ratusza Town Hall. Nagle spotkasz Judge Holloway. Po rozmowie z nią wejdź do budynku ratusza Town Hall.

Town Hall

W głównym pomieszczeniu znajdziesz zdjęcie Photo (2/11) - Mom and Judge Holloway talking in our house. oraz książkę History of Shepherd's Glen:

The history of Shepherd's Glen is one of opportunity and enterprise. First settled nearly a century and a half ago,
its founders came here as pilgrims, searching for a new home to practice their faith and ensure the prosperity of their four families.

It soon flourieshed into a thriving small town. Shops and business sprung up on what is now Main Street.
The turn of the century brought tourists, eager to explore the region's lakes and rivers. And with tourists, came more business.

In the 1950s, many of the original municipal buildings, such as the town hall and the library, were restored.
The 1990s encouraged further investment, modernizing Shephard's Glen as it headed into the new millennium.
But throughout its success, Shephard's Glen has always managed to remain a close-knit community,
maintaining the same ideals on which it was founded. One can only hope that the founding families would be proud,
if they saw the town as it is today.

Na podium znajdziesz także dziwny zamek, do którego nie masz klucza. Na ścianach znajdziesz portrety 4 rodzin założycielskich miasta... jednakże portrety jednej z rodzin (Shephard) zostały zdjęte. Przejdź przez pojedyncze drzwi po lewej. Znajdziesz się w korytarzu. Zwiedź pomieszczenia do niego przylegające. W jednym z nich znajdziesz notatkę Newspaper Article:

What should have been a normal school run home turned into tragedy last week when a freak thunderstrom washed a school bus
into the raging torrent of the Toluca River. The normally placid river, swollen by nearly a week of record-breaking rainfall,
was running almost 15ft higher than normal. Mark Ward, the conscientious school bus driver for Toluca County, was unprepared for what
he found when enering River View Road that runs parallel with the river. The fast moving water eroded the soil underneath the asphalt,
leaving in unsupported. The road suddenly collapsed as the bus pitched into the roaring river below. Carried along a white water ride
for a 1/4 of a mile, amongst the screams of the petrified children, the bus became lodged under the aptly named Hope Bridge.

Doctor Martin Fitch MD had just finished a house call and was on his way back to the office, following directly behind the school bus
when the road gave way. Managing to stop in time Doctor Fitch got out of his car, braving the downpour, and ran alongside the river
for 1/4 of the mile when the bus finally became jammed under the bridge. Without a thought for his own personal safety,
Doctor Fitch jumped into the river and swam towards the bus. After breaking the rear window, he climbed inside to assess the situation.
Inside he found a terrible scene. The driver, trapped by his safety-belt, had been killed when the front of the bus flooded.
All of the 2nd and 3rd Grade Students survived without major injury but appeared severely frightened by the events.

The children were evacuated to the nearby Alchemilla Hospital in Silent Hill to recuperate after their ordeal.
During the evacuation, the situation tool another terrifying turn. His leg trapped by the partially crumpled front of the vehicle,
brave 8-year-old Alex Shepherd was unable to move. Doctor Fitch knew taht if Alex didn't drown, the cold waters of the Toluca River
would put him into cold shock as his core temperature plummeted and he succumbed to hypothermia. Time was critical.
The Doctor quickly stripped off his shirt; taking a hold of the boy, he wrapped his arms as tightly as he could around him,
and then wited for the rescue crews to reach them. The heat and warmth of the doctor's body may well have been the only thing
that saved Alex's life that day. It took the fire crews nearly 4 hours to finally free Alex from the wreckage of the school bus.
During the entire time he was trapped in the bus, Doctor Fitch never left his side.

For his feat of bravery the City gave their highest award to Doctor Fitch, along with the Key to the City.
Though tragedy struck for Martin Ward; the potential loss of all those children was averted by the selfless act on one man,
Dr. Martin Fitch MD.

Na jednym ze stołów znajdziesz w walizeczce z krzyżykiem serum Serum (medikament). Wyjdź na korytarz i idź nim dalej. W pomieszczeniu za zakrętem spotkasz Judge Holloway. Po rozmowie z nią przejdź do pokoju obok niej i z półki przy kominku weź Health Drink. Znajdziesz tam także SAVE POINT. Wróć na korytarz i idź nim do końca. Wyjdź na ponownie na ulicę i udaj się do swojego domu.

Shepherd House

Po wejściu do budynku wejdź do salonu i rozejrzyj się trochę. Ponieważ drzwi do pozostałych pomieszczeń są zamknięte udaj się schodami na górę. Rozejrzyj się po pomieszczeniach. Na zdjęciach rozstawionych w nich nie znajdziesz nigdzie Alex'a. Na komodzie z lustem znajdziesz notatkę Letter From Mom to Dad:

Adam, I know that you will soon return to me, but I miss you dearly and writing to you always calms my nerves.
Everything here is the same, but with you gone, the house is so empty...

W łazience znajdziesz kasetę magnetofonową Casette Tape. Udaj się teraz do Alexa i Josh'a sypialni, gdzie na łóżku znajdziesz latarkę Flashlight oraz zobaczysz scenę z przeszłości. Jeżeli uzyskałeś zakończenie UFO, to w ciężarówce przy łóżku znajdziesz Laser Pistol. Podejdź do regału z książkami i poprzesuwaj je, tak aby pojawił się przycisk. Po jego naciśnięciu otworzą się drzwi do pomieszczenia za regałem. Znajdziesz tam Map of Our House. Wracaj teraz z powrotem na dół. Alex spotka swoją matkę, Lillian Shepherd. Po rozmowie z nią Alex zabierze jej pistolet Old Revolver. Udaj się teraz do piwnicy. Po zabiciu Lurker, podejdź do pompy i weź pilota do garażu Garage Remote; będzie także notatka:

If it runs out of fuel, use the can from the garage to fill it. - Adam

Rozejrzyj się po piwnicy, na jednej ze ścian wejście będzie zasłonięte materiałem. Przetnij go nożem i wejdź do następnego pomieszczenia. Gdy podejdziesz do drzwi, Alex przypomni sobie scenę z dzieciństwa... Teraz wejdź po schodach na parter i wyjdź z budynku. Udaj się do garażu przy domu. Użyj pilota, aby go otworzyć. Pojawi się Lurker, więc go zabij. Wejdź do garażu i zbierz metalową rurkę Steel Pape, w szafce znajdziesz Empty Gas Can oraz notatkę-manual Combat Training Manual.

Jeżeli przeszedłeś już raz grę, znajdziesz tam także piłę Circular Saw. Teraz z dziury w murze przy garażu wypełznie kolejny Lurker. Po jego zabiciu przejdź przez dziurę w murze i idź ścieżką do kolejnej. Znajdziesz się na placu zabaw Park. Znajdziesz tam na murze po prawej dziecięcy rysunek Child's Drawing (6/18) - Where is Steven, mommy? He can't play and I'm sad. You mustn't ask, my darling- Steven has been bad., koło zjeżdżalni na piasku znajdziesz zdjęcie Photo (3/11) - A big spider crawling next to my army toys in the park.. Na jednej z ławek znajdziesz gazetę Old Newspaper:

Paul Russel Douglas was executed for the murder of 8 children in and around Silent Hill and Shepherd's Glen areas,
according to court records. He offered no resistance as he was arrested and strapped into the electric chair as officials,
witnesses and reporters watched. "This execution in not going to stop anything", Douglas said. "I've worked and waited for this day.
All that's left is to rejoin my lord." After preparations were completed, Douglas received a sudden blast of electrical current,
followed by a two minute stream that jolted him back in the chair. Medical offcials pronunced him dead at 2:09 pm.'

Przy pomocy metalowej rurki otwórz furtkę. Zabij kolejnego Lurker i podejdź do ciężarówki, z której baku nalej benzynę do znalezionego w garażu pojemnika - otrzymasz Full Gas Can. Teraz wracaj z powrotem do domu i zejdź do piwnicy. Podejdź do pompy i nalej do niej benzyny z kanistra i uruchom. Podejdź do drzwi obok pompy i je otwórz. Wejdź po schodach do góry. Znajdziesz się w ogrodzie z tyłu domu, gdzie będzie buda dla psa bez psa... Za drzewem obok roweru będzie kolejny dziecinny rysunek Child'd Drawing (7/18) - Billy too, and Sally? Did they do something wrong? I'm afraid it's true, child - all your friends are gone.. Na grządce z roślinami znajdziesz Health Drink. Na furtce w ogrodzie będzie wisiała torba, w której znajdziesz kolejne zdjęcie Photo (4/11) - This looks like a picture of dad's hunting room, but how did Joshua get in there?. Wejdź teraz po schodach na ganek i do domu.

Znajdziesz się w kuchni, gdzie będzie sekretarka automatyczna, w której będziesz mógł odsłuchać kasetę magnetofonową Casette Tape. W lodówce znajdziesz Health Drink. Przejdź przez drzwi do następnego pomieszczenia, gdzie na małym stoliku z telefonem przy kanapie będzie notatka Note to Adam:

Adam, don't forget to ask Curtis about the engine.

Wracaj teraz z powrotem przez kuchnię do ogródka z tyłu domu. Przejdź przez furtkę, na której wisiała torba Josh'a ze zdjęciem.

ROSE HEIGHTS CEMETERY

Idź prosto do furtki i przejdź przez nią. Idź dalej korytarzem aż dojdziesz na cmentarz, Old Crypts. Na ławce na wprost znajdziesz mapę cmentarza Rose Heights Cemetery Map. Udaj się do East Garden. Po drodze spotkasz grabarza, który będzie zajęty swoją pracą. Ponieważ droga się nagle urywa, zeskocz na dół. Zaatakuje cię teraz "cmentarna hiena", czyli pies Feral. Po jego zabiciu, podejdź do fontanny, gdzie znajdziesz Odd Stone Plate oraz inskrypcję:

This fountain is hereby dedicated to the memory of Charlotte Borden by her loving parents.
Taken suddenly from a life yet fulfilled - Born... the rest is illegible.
Age 8 years old.
Inseperable, yet divided,
two halves of the same person,
in two places, now forever apart.

Wejdź na górę obok fontanny i w altance na ławce znajdziesz Health Drink. Furtka prowadząca do Bartlett Mausoleum jest zamknięta, a także druga brama, więc udaj się do Family Crypts North. Po przejściu przez kolejną furtkę, w drugiej po prawej krypcie znajdziesz SAVE PONT. Przejdź przez kolejną bramę i wejdź w drugą kryptę po lewej. Przejdź przez dziurę w ścianie do kolejnej krypty; znajdziesz się w Family Crypts Mid. W pierwszej po lewej krypcie znajdziesz Health Drink. Przejdź do krypty po drugiej stronie i przejdź przez dziurę w ścianie. Wyjdź ponownie na uliczkę i idź prosto do zamkniętej bramy. Wejdź do ostatniej krypty po prawej i przejdź przez dziurę w ścianie. Znajdziesz się w Founder's Row. Skręć w prawo. Po chwili zaatakuje cię Feral.

Idź do końca i przejdź przez bramę po lewej. Zeskocz na dół i przejdź przez dziurę w ścianie. Przejdź do następnego przejścia i wejdź do góry. Zejdź po schodkach. Znajdziesz się w Founders Garden. Nie schodź na razie niżej, tylko skieruj się w lewo i idź do końca, gdzie znajdzies Health Drink. Zejdź schodami na dół. Uważaj na kolejnego Feral. Udaj się bramą do West Garden. Wejdź po schodach na górę, gdzie na ścianie znajdziesz inskrypcję:

The Guardian that once was whole
Reveals the way that is shut
Two Halves on Twins Enshrined
Forever Split in Waters Divine

Once whole but now split in twain
Opens the way for souls to leave
Find the plates and release their pain
Once separate but now whole again.

Po jej przeczytaniu udaj się do ogrodu. Będzie tam kolejna fontanna z inskrypcją:

This fountain is hereby dedicated to the memory of Claire Borden by her loving parents.
Tragically lost moments after her twin sister died - Born.. the rest is illegible.
Age 8 years old.
Inseperable, yet divided,
two halves of the same person,
in two places, now forever apart.

oraz Strange Stone Plate. Odwróć się teraz o 180 stopni i idź prosto do bramy prowadzące do Front Entrance. Użyj znalezionych płytek Odd Stone Plate oraz Strange Stone Plate. Przejdź przez bramę na parking Parking Lot, a następnie na ulicę Main Street.

Shepherd's Glen Town, Yunkyard

Idź Main Street do budynku policji S.G.P.D. Podejdź do niego i przed wejściem skręć w lewo. Na rogu przy śmietniku znajdziesz First Aid Kit. Wróć na ulicę i idź dalej. Spotkasz Elle Holloway, która po rozmowie z tobą zostawi ci Walkie Talkie. Wejdź zza tablicę, na której Elle wiesza zdjęcia zaginionych osób; znajdziesz tam kolejny dziecinny rysunek Child's Drawing (8/18) - Beware of he who took them - he goes by many names. The Bogeyman, the Shadowed One, but all are he, the same.. Idź do skrzyżowania i skręć w lewo, w River View Rd., i w pierwszą w prawo. Przejdź drewnianym tunelem do końca i dojdź do bramy w płocie. Przejdź przez nią i znajdziesz się na złomowisku, Outside Curtis' Shop, Yunkyard. Po prawej będzie dziura w płocie, przejdź przez nią. Obejdź budynek dookoła i przejdź przez wąską szczelinę w szopie. Idź dalej aż dojdziesz do drzwi prowadzących do wnętrza budynku. W środku spotkasz Curtis Ackers. Po rozmowie z nim, Alex otrzyma MK 23 Handgun. Teraz porozmawiaj z nim ponownie. Po zakończonej rozmowie przejdź na drugą stronę biurka Curtis'a i zbierz Basic Ranged Combat, amunicję Pistol Ammunition. W następnym pomieszczeniu znajdziesz mapę Junkyard Map oraz Health Drink, amunicję Pistol Ammunition, a także na ścianie będzie SAVE POINT. Przejdź przez drzwi obok save'a i wyjdź ponownie na podwórze. Wracaj z powrotem na ulicę. Po drodze zaatakuje cię Feral.

Gdy wyjdziesz na ulicę, zaatakuje cię ziejący potwór Smog. Wracaj dalej na cmentarz, a na wysokości komisariatu zaatakuje cię Feral. Obok tablicy z zaginionymi znajdziesz Pistol Ammunition. Udaj się ponownie do wejścia do komisariatu i skręć w lewo; tam gdzie była wcześniej apteczka będzie Pistol Ammunition.

Rose Heights Cemetery

Udaj się na parking przed cmentarzem i dalej przez West Garden do Founders Garden. Zaraz po wejściu tam, wejdź po schodach po lewej na górę. Znajdziesz tam Pistol Ammunition. Teraz udaj się do Founders Row, a następnie dalej przez Family Crypts Mid i Family Crypts North do East Garden. Po drodze uważaj na psy Feral i Smog. Teraz wejście do Bartlett Mausoleum będzie otwarte.

Udaj się tam i wejdź do krypty. Na środkowej krypcie będzie zagadka-układanka. Rozwiązanie: musisz zrobić miejsce na wsunięcie długiego klocka z góry. Gdy to wykonasz, krypta się otworzy. Alex wyjmie z niej zegarek Broken Watch z napisem Forgive me. Nagle Alexa rozboli głowa....

SILENT HILL | GRAND HOTEL

Alex znajdzie się w Silent Hill. Jeżeli masz chwilę, to możesz cofnąć się trochę do siatki, gdzie znajdziesz znajomą tablicę z nazwą miasta. Podejdź do wejścia do Grand Hotel, gdzie za zabitymi deskami drzwiami będzie Josh. Idź do końca ulicą, aż dotrzesz do wozu strażackiego. Wejdź w przejście między budynkami między Hardware a Rugs Carpets. Będzie tam kolejny Smog. Zejdź niżej i idź w lewo do wozu strażackiego. Pod nim znajdziesz siekierę Fire Axe. Wracaj teraz z powrotem do Grand Hotel i przy pomocy siekiery rozwal deski, którymi drzwi wejściowe są zabite. Wejdź do środka.

Po wejściu skręć w korytarz w prawo. Na ścianie w szafce znajdziesz Health Drink. Wróć z powrotem do głównego korytarza, gdzie na jego końcu zobaczysz Joshua. Biegnij za nim. Ponieważ Josh wbiegnie na górę po schodach, a Alex jest za duży, aby się przecisnąć za nim, udaj się do windy. Okaże się, że jest ona nieczynna. Przeskocz na drugą stronę. Po prawej w rogu na szafce z narzędziami znajdziesz klucz Maintenance Key. Udaj się teraz do recepcji, gdzie znajdziesz notatkę Note to Paul:

Paul,
As Mayor Bartlett will be working in the Atrium late this evening, please make sure the exterior service doors are left unlocked.
Mr. Jones

W jednej z przegródek na klucze znajdziesz mapę Grand Hotel Map, a na szafce pod nimi znajdziesz notatkę General Notice:

General Notice:
A memorial service for Clayton Doyle will be held today at Dargento Cemetery. All employees are required to attend.

Ponieważ winda nie działa z powodu braku prądu, wyjdź ponownie na zewnątrz hotelu i udaj się do bramy z siatki po lewej od wejścia. Użyj klucza, aby ją otworzyć. Na parapecie znajdziesz Health Drink. Podejdź do skrzynki na ścianie i ułóż odpowiednio kable. Rozwiązanie:

Ż B C N Z
\/ \/ |
/\ /\ |
B Ż N C Z

gdzie: Ż - żółty, B - biały, C - czerwony, N - niebieski, Z - zielony.

Wracaj teraz z powrotem do Grand Hotelu i udaj się do windy. W środku znajdziesz amunicję Pistol Ammunition. Jedź na 5 piętro uzbrojony w pistolet. Alex nie dojedzie na 5 piętro... Dojedzie na 3 piętro, gdzie usłyszy nucenie. Na jednej ze ścian będzie duży obraz przedstawiający kobietę z bukietem. Przetnij go, aby przejść na drugą jego stronę, gdzie będą ukryte drzwi do pokoju 306. Na klamce znajdziesz zdjęcie Photo (5/11) - Joey Bartlett sitting in the Tree House in our backyard.. Drzwi do pokoju 306 są zamknięte. Po lewej w ścianie będzie dziura do prowadząca do pokoju 302, gdzie będzie SAVE POINT.

Podejdź do drzwi prowadzących do pokoju 301 i porozmawiaj z tajemniczą osobą znajdującą się w tym pokoju. Po zakończonej rozmowie udaj się do pokoju 303, gdzie na ścianie będzie napis: I can't see my face. Maybe you will in 404.. Udaj się do pokoju 304, gdzie znajdziesz notatkę na szafie Note to Sam:

Sam,
I can't thank you enough for all of your hard work in restoring the Atrium to its former glory.
My illness continues to worsen, but it gives me great comfort that my Carol and I can find solace in the beautiful garden
you've created. Thank you so much.
Clayton

Przejdź przez dziurę w ścianie przy gruzach przegradzających korytarz i dalej do pokoju 307. Wyjdź na korytarz i udaj się do pokoju 308, gdzie na szafie znajdziesz kolejną notatkę Letter to Sam:

Dearest Sam,
I can't describe how much my life has turned a corner since you've begun tending the Atrium.
With Clayton's illness slowly taking its toll, I've felt so lost and alone. Your presence and your gift in restoring the garden...
It's the single ray of light in my tired life, and it brings me joy. Thank you for the many wonderful evenings we've spent together.
It will be different - better - when I no longer have to pretend. All my love.
Carol x

Na ścianie będzie także napis: 405 scares me. I left my ducky in there.. Wróć na korytarz. Ponieważ drzwi do pokoju 309 są zamknięte, obejdź pokój korytarze i rozwal do końca dziurę w ścianie przy użyciu siekiery. Znajdziesz się w pokoju 309, gdzie przy pomocy szafki wejdź piętro wyżej. Znajdziesz się w pokoju 408, z którego przez dziurę w ścianie przejdź do 406. Na szafie będzie notatka Note to Carol:

Carol, I'm struggling to the find the right words. My body was broken and now you've broken my heart too. I don't know why.
I loved you unconditionally, gave you everything I had, I thought you loved me too. I guess I was a fool. There are things,
things about Sam you don't know, and if you did, I guarantee you'd feel differently. I want to forgive you Carol, but I can't...
I've simply nothing left.

Wyjdź na korytarz. Z dziury w podłodze wyjdzie kilka robaków. Drzwi do pokoju 405 są zamknięte. Podejdź do szafki między fotelami po lewej stronie korytarza. Znajdziesz tam notatkę Delivery Notice:

Delivery Notice Alchemilla Hospital:
- Two oxygen tanks removed and replaced with full ones for Mr. Doyle's suite.

Idź dalej korytarzem. Z pokoju 402 wyjdzie pielęgniarka Nurse. Drzwi do pokojów 401 i 403 są zamknięte, ale pomiędzy nimi na ścianie jest dziura. Zajrzyj do niej, a zobaczysz kolejną wiadomość na ścianie: You can't wash it off.. Udaj się teraz do pokoju 402, w którym przesuń szafę na ścianie łączącej ten pokój z pokojem 404 i przejdź do niego. W łazience znajdziesz pocztówkę Alchemilla Postcard z napisem:

I long for the days before my illness overtook me. From my window I can see a large oak.
The leaves are ablaze - yellow and red - and with each day more of them fall. When the sun is low,
the shadows from its branches trail across my walls, but soon after the darkness fill the room.
Please come and see me soon. I want to share one more memory with you, while I still can.
Love always

Wyjdź na korytarz podejdź do gruzów zagradzających przejście. Alex spotka tam Pyramid Head. Teraz możesz wejść do pokoju 405, gdyż drzwi do niego są otwarte. Przejdź przez dziurę w ścianie do pokoju 407 i wyjdź na korytarz. Drzwi do pokoju 408 są zamknięte, ale obok jest dziura, którą możesz rozwalić. Znajdziesz się w łazience pokoju 408, gdzie na umywalce będzie Serum. Wyjdź na korytarz i udaj się na klatkę schodową. Ponieważ drzwi do niej prowadzące są zawalone, podejdź do dziury obok i przedostań się przez nią na klatkę. Wejdź po schodach na 5 piętro.

Po wejściu na górę, Josh ponownie ucieknie, a Alex zostanie zaatakowany przez potwora Needler. W korytarzu po drugiej stronie dziury w podłodze będzie Health Drink. Wejdź do pokoju 508, gdzie znajdziesz na szafie notatkę Note to Jim:

Jim,
They were there again last night. I saw Carol creeping towards the main ballroom and you know where that leads...
I don't know what the old man would do if he were to find out - given his health, he might not make it.
Do you think I should say something?
Paul

Pokoje 506 i 507 są zamknięte. Udaj się do pokoju 505, gdzie przesuń szafę i przez dziurę w ścianie znajdziesz się w pokoju 507. Na łóżku będzie kartka pocztowa Lakeside Amusement Park Postcard.

What a wonderful day! The smell of cotton candy and the sound of laughter filled the air.
Days like this make me appreciate what it was like to be young and carefree.
Family is the most important thing - and our children are the future.
I only wish I could feel that innocent again.
See you soon.

W łazience będzie Health Drink, a na szafie przy dziurze w ścianie notatka Note to Mr. Jones:

Mr. Jones,
I saw something strange the other night and I wanted to bring it to you attention. I'd unlocked the sercive doors to the Atrium
to let Mayor Bartlett in - just like I usually do. I came by later to see if he needed any help (you know how I like to grow things too)
and I saw him dragging one of his bags of fertilizer inside. Only it didn't look like any kind of fertilizer bag I've ever used.
It was real heavy and he seemed to be kinda struggling with it. He didn't see me, so I crept away. Should I tell the sheriff?
I don't know what to do, but I thought you should know.
Paul Ashley

Wracaj z powrotem na korytarz. Idź dalej korytarzem, zaatakuje cię kolejny Needler. Udaj się do pokoju 504, gdzie na łóżku znajdziesz amunicję Pistol Ammunition. Przesuń szafę i zbierz kolejny rysunek dziecięcy Child's Drawing (9/18) - For every sin a child has, must be a punishment to bear. Your friends are now beyond our reach; trapped deep within his lair.. Udaj się teraz do pokoju 503 przez dziurę obok drzwi. W pokoju zeskocz na dół, do pokoju 403, gdzie w łazience w wannie znajdziesz pocztówkę Toluca Lake Postcard z napisem:

I have some sad news to share. Yesterday I took a boat out - as far as I could row - and I dipped my face into the cold, clear water.
As I leaned over the side of the rowboat, my necklace cought on the oar and the chain snapped. I saw your precious gift slip
into the blackness. I wanted to dive in after it, but the water was so icy so deep. Please... forgive me. I miss you.

Wracaj teraz z powrotem na piąte piętro przez dziurę w podłodze, a następnie tą samą drogą z powrotem na 3 piętro do pokoju 301.

Alex da kobiecie z pokoju 301 wszystkie znalezione pocztówki. W zamian otrzyma klucz Strange Key. Udaj się teraz do pokoju 302 i przejdź przez dziurę w ścianie. Podejdź do drzwi prowadzących do pokoju 306 i otworz je przy pomocy otrzymanego klucza. W środku Alex ponownie spotka Josh'a...

Alex znajdzie się w jadalni hotelu Dining Room. Na jednym ze stołów znajdziesz amunicję Pistol Ammunition i Health Drink. Na ścianie będzie SAVE PONT (lepiej zapisz, bo czeka cię boss). Przejdź przez jedyne otwarte drzwi, podwójne prowadzące do Atrium. Nagle świat zacznie się zmieniać...

Otherworld

W Atrium Alex spotka Mayor Bartlett. Po rozmowie z nim pojawią się potwory - boss Sepulcher.

SHEPHERD'S GLEN POLICE DEPARTMENT

Alex obudzi się w celi na komisariacie w Shepherd's Glen. Na ścianie jest napis:

All I want is freedom,
To forget about my past.
All I need is freedom,
So my sanity will last.
Are you seeking freedom,
From this wretched metal cell?
Then look no further than yourself
For now you're trapped in hell!

W pewnym momencie pojawi się zastępca szeryfa Wheeler, który po rozmowie z Alex'em go uwolni. Idź za Wheeler'em. W końcu dojdziecie do pomieszczenia z SAVE POINT, Storage. Idź dalej za Wheeler'em. W pewnym momencie każe ci iść po swoje rzeczy do biura ojca Alexa. Wejdź do pokoju po prawej, z którego wyszedł Schism. Na biurku będzie zdjęcie Photo (6/11) - Dad and Deputy Wheeler on the Police Boat.. Biegnij do końca korytarza i wejdź w ostatnie drzwi po lewej. Przejdź przez drzwi do biura Chief's Office, gdzie znajdziesz swoje rzeczy. Po chwili dołączy do ciebie Wheeler, który da ci shotguna 12 Gauge Shotgun. Na stoliku przy drzwiach będzie mapa Station Map.

Wyjdź na korytarz, gdzie się rozdzielicie. Udaj się do wyjścia Exit i przejdź na korytarz, gdzie zostanie zaatakowany przez dwóch Schism. W łazience znajdziesz Health Drink. Biegnij dalej korytarzem i przejdź przez dziurę w ścianie do Briefing Room. Będą tam kolejne dwa Schims. Na szafce za biurkiem będzie amunicja Shotgun Ammunition. Podejdź do zabitych drzwi i je rozwal. Znajdziesz się w kolejnym korytarzu. Udaj się do drzwi z podświetlonym napisem Exit i przejdź do garażu Garage. Będzie tam jeden Schism. Na wozie policyjnym będzie notatka Wrinkled Memo:

Only time will tell who has the will to live.

Wejdź do pokoju w garażu i podejdź do szafek. Wpisz kod: 206 i weź z szafki Health Drink, Pistol Ammunition oraz Shotgun Ammunition. W pomieszczeniu pociągnij dźwignię na ścianie, aby otworzyć drzwi garażowe. Podejdź do uchylonych drzwi garażowych i wyjdź na parking. Na parkingu spotkasz Elle Holloway, która zostanie zaatakowana przez potwora Siam. Alex, jako dzielny żołnierz, ją obroni, a następnie zejdą do kanałów...

SEWERS

Po rozmowie z Elle, udaj się do bramy oznaczonej numerem 3 i otwórz ją. Przejdźcie na drugą jej stroną. Barmy z numerem 4 nie da się otworzyć, więc idź w drugą stronę korytarza i wejdź przez dziurę do pomieszczenia i przejdź na drugą jego stronę. W wodzie zostaniesz zaatakowany przez Lurkers. Przejdź na drugą stronę tunelu i wejdź przez koleną dziurę do pomieszczenia. Na zbiorniku znajdziesz amunicję Pistol Ammunition x2. Przejdź przez kolejną dziurę w ścianie do następnego korytarza i idź nim do końca. Wejdź na góre na prawo. Będzie tutaj SAVE POINT. W pomieszczeniu obok save'a znajdziesz mapę Sewers Map oraz amunicję Shotgun Ammunition. Wracaj teraz z powrotem do tunelu i po lewej wespnij się na półkę wyżej, gdzie będzie siatkowa brama. Wyważ ją za pomocą Steel Pipe i wejdź do środka. Przekręć dzwignię, która się tam znajduje. Wracaj teraz z powrotem do korytarza z save'em. Teraz woda z basenu została wypompowana, więc zejdź po drabinie na dół, a następnie do góry.

Idź korytarzem i na jego końcu skręć w prawo. Za bramą numer 9 nic nie ma, więc biegnij dalej przez otwartą bramę. Na półce/korytarzu po lewej znajdziesz Health Drink. Dojdź do bramy numer 8, którą otwórz. Elle przejdzie na drugą stronę, ale nie będzie mogła cię przepuścić przez nią. W związku z tym wracaj teraz do bramy numer 4. Przebiegnj szybko do wypompowanego basenu i przejdź przez niego. Biegnij dalej tunelem z powrotem do dziury w ścianie i przejdź do następnego tunelu. Po drodze będą cię atakować potwory. Biegnij dalej z powrotem do bramy numer 4. Elle ją otworzy i cię przepuści na drugą stronę.

Zaatakuje cię Needler. W małym korytarzu-pułce znajdziesz amunicję Shotgun Ammunition w rurze. Biegnij dalej przez otwartą na rozcież bramę. Będzie tam kolejny Needler. Wejdź do korytarza wyżej i zejdź po drabinie. Idź dalej korytarzem. W wodzie zaatakują cię dwa Lurker. Przejdź na drugą stronę basenu i wejdź po drabinie na górę. Zostaniesz zaatakowany przez Needler. W korytarzu znajdziesz amunicję Shotgun Ammunition oraz Pistol Ammunition, a na ścianie dźwignię, która otwiera kratę przy drabinie. Przejdź do następnego pomieszczenia, Drop Area.

Zejdź na dół. W małym pomieszczeniu będzie SAVE POINT. Idź dalej tunelem do Main Drain Chamber. Podejdź do bramy z numerem 15 i otwórz ją. Elle przejdzie na drugą jej stronę, ale nie będzie mogła otworzyć jej dla ciebie. Zostaniesz zaatakowany przez trzy Needlers. Po ich zabiciu usłyszysz krzyk Elle i pojawi się Siam. Po jego zabiciu otworzy się brama z numerem 15, więc udaj się tam. W małym korytarzu-półce znajdziesz zdjęcie Photo (7/11) - Nora Holloway sitting on the Town Hall steps.. Idź do końca tunelem i wejdź po drabinie na górę.

DR. FITCH OFFICE

Alex wyjdzie z kanałów niedaleko swojego domu, na Craven Avenue. Wejście do domu Alexa jest zawiązane drutem kolczastym, więc na razie tam nie można wejść. Udaj się więc dalej wzdłuż ulicy Craven Avenue. Po rozmowie z Wheeler'em idź dalej do gabinetu Dr. Fitch'a. Po drodze uważaj na atakujące cię psy. Pod gabinetem spotkasz doktora Fitcha, który nie wyda ci się normalny... Wejdź do gabinetu.

W recepcji Reception znajdziesz Health Drink oraz przy drzwiach na wprost wejścia do recepcji dyplom Southeastern University Degree:

Southeastern University
Upon the recommendation of the Faculty of The School of Medicine
And by the virtue of the authority vested in them by
The Congress of the United States the Board of Trustees of Southeastern University
Has conferred upon Martin Fitch
Medicine Doctor
Together with all honors, rights, and privileges thereto pertaining.
In recognition of all requirements for this degree.

W korytarzu tylko jedne drzwi są otwarte, ostatnie drzwi po prawej, prowadzące do Scarlet's Room. Znajdziesz tam na szafce zdjęcie Photo (8/11) - Scarlet Fitch, in her bedroom with all of her dolls.. Na komodzie będzie zamknięta szafka. Po wyjściu na korytarz spotkasz w nim pielęgniarki Nurse x5. Teraz możesz wejść do pokoju obok dyplomu, Examination Room. W środku znajdziesz Small Key oraz notatkę Note to Mr. Fitch:

Dear Mr. Fitch,
I was so disappointed that you missed out appointment last Thursday. This is the third time in a month that you've not appeared
at the allotted time. I implore you to reschedule as soon as you can. We've made such progress over the past few months -
I can't stress how important it is that we maintain regular contact to ensure a speedy recovery. I look forward to seeing you soon.
Sincerely. Dr. Slater Chief Resident Psychiatric Department Alchemilla Hospital.

Na jednej z szafek znajdziesz Serum. Wracaj teraz do pokoju Scarlet i podejdź do szafki na komodzie. Otwórz ją przy pomocy znalezionego klucza. W środku Alex znajdzie lalkę Scarlet' Doll....

Hell Descent / Otherworld

Idź wąskim korytarzem i zeskocz na dół. Alex ponownie zobaczy Josh'a. Biegnij za nim do końca korytarza. Na rozwidleniu jeżeli pobiegniesz dalej za Josh'em to trafisz w ślepy zaułek. W związku z tym na rozwidleniu udaj się w lewo. Idź schodami w dół do końca. Przejdź po kładce i staniesz przed kolejnym rozwidleniem schodów. Schody na wprost to ślepy zaułek, więc skręć w prawo. Zejdź po schodach i przeskocz przez dziurę na drugą stronę. Dojdziesz do kolejnego rozwidlenia. Droga w prawo jest ślepa, więc idź w lewo. Gdy dojdziesz do tej drogi końca przeskocz przez dziurę w ścianie do korytarza. Idź w kierunku Emergency korytarzem. Przeskocz nad wiatrakiem i idź dalej. W bocznym korytarzu na końcu jest lalka, gdy do niej podjedziesz ona powie: "Behind you".

Podejdź do zepsutego wiatraka i zejdź niżej. Zaatakują cię robaki. Na stoliku znajdziesz amunicje Pistol Ammunition. Idź dalej i zejdź niżej. Drzwi są zamknięte, więc idź dalej drogą i po schodach na dół. Przeskocz na drugą stronę i dalej po schodach do góry. Schody dalej są rozwalone, więc zeskocz na schody poniżej i wejdź do góry. Znajdziesz tam kolejna lalkę i Health Drink. Wracaj teraz schodami w dół i idź dalej. Miń napis "Talk to the Stuff" i zejdź schodami na dół. Ponownie spotkasz Josha. Pojawi się także Smog, a na ziemi znajdziesz kolejny dziecinny rysunek Child's Drawing (10/18) - And if they take what is not theirs, there can be no doubt. He'll stretch their skin until it snaps, and all the blood drains out.. Idź dalej i przeskocz na kolejna kładkę i idź w lewo. Zejdź niżej i idź wąskim korytarzem do drabiny. Zejdź niżej. Korytarz w prawo prowadzi do zamkniętych drzwi z napisem Ward 2B, więc udaj się w lewo i zejdź niżej. Przeskocz na kolejna półkę i idź ścieżką obok napisu "Biohazard". Znajdziesz się w kolejnym korytarzu z wiatrakiem. Pociągnij dźwignię na ścianie, aby unieruchomić wiatrak i przejdź na jego druga stronę. Idź dalej i zeskocz niżej. Idź korytarzem w kierunki kolejnego wiatraka, który jeszcze nie działa. Obok niego znajdziesz kolejny dziecinny rysunek Child's Drawing (11/18) - Remember to always behave, for sins he won't abide. He wields a rusty, jagged blade, to cut out your insides..

Wiatrak się na nowo uruchomił. Idź dalej korytarzem prosto; droga w prawo jest ślepa. Na końcu korytarza będą trzy wiatraki, z których jeden będzie nieczynny. Przejdź przez niego. Drzwi są zamknięte, ale obok jest przejście, które możesz otworzyć przy pomocy noża. Zrób to i przejdź dalej. Zaatakuje cię robak Swarm. Na ścianie będzie dźwignia, którą pociągnij. Zatrzyma ona dwa wiatraki, a nieczynny wcześniej uruchomi. Przejdź ponownie przez wiatrak i zeskocz na dół przez nieczynny wiatrak. Idź dalej korytarzami aż dojdziesz do pomieszczenia z 6 wiatrakami.

Podejdź do 3 wiatraka i przejdź pod nim, a następnie pod 2 wiatrakiem. Na stoliku znajdziesz Serum. Wyjdź z powrotem spomiędzy wiatraków i pociągaj dźwignie w następującej kolejności:

4|5 3|4 5|6 4|5 2|3 3|4

Teraz przejdź przez wiatraki, które się zatrzymały. Na końcu będzie drabina, po której zejdź niżej. Znajdziesz się w pomieszczeniu z SAVE POINT. Zejdź niżej po drabinie. Ponownie spotkasz Josh'a. Biegnij za nim kładką do konca. W pewnym momencie otworzy się przejście w ścianie... Exit... Wejdź tam i idź korytarzem do drzwi. Otwórz drzwi i wejdź do środka.

W pomieszczeniu spotkasz dr. Fitch'a. Po rozmowie z doktorem czeka cię kolejna walka z bossem - Scarlet. Po jej zabiciu Alex zatonie...

Dr. Fitch Office

Lalka zostanie stłuczona i Alex weźmie klucz Founders Key. Wyjdź na ulicę.

SHEPHERD'S GLEN TOWN HALL

Idź do ratusza Town Hall prosto Main Street. Wejdź do środka. Drzwi podwójne na wprost wejścia są zamknięte, więc udaj się do bocznego korytarza po lewej przez małe drzwi. W korytarzu uważaj na Smog'a. Udaj się do pierwszych drzwiach po lewej, zabitych deskami, i wejdź do środka. Na stole znajdzie znajdziesz portret pra pra pra pra pra dziadka Alexa - Isaac Shepherd'a. Podejdź do pustego regału przy ścianie i przesuń go. Znajdziesz tam kolejny rysunek Child's Drawing (12/18) - The lying little children, with souls selfish and small. Will find their wriggling tongues cut out, and nailed to the his wall.. Wyjdź na korytarz i idź nim dalej. Kolejne drzwi po lewej prowadza do pomieszczenia z SAVE POINT'em.

Wyjdź na korytarz i udaj się do głównego pomieszczenia w ratuszu, po środku budynku. Podejdź do podium i użyj klucza Founders Key. Otworzy się przejście do piwnicy w podłodze. Zejdź na dół po schodach i zbierz apteczkę First Aid Kit. Oba korytarze po obu stronach schodów prowadzą w to samo miejsce, więc udaj się którym chcesz do wąskiego przejścia w ścianie. Przejdź do następnego pomieszczenia, gdzie będą 3 pielęgniarki Nurse. W pomieszczeniu znajdziesz 4 Ancient Books, Ancient Book: Importance of The Executor of Law:

In defense of The Tenets, it is necessary that one person preside over the punishments of any members who have fallen from the Path.
These rulings must be based on complete understanding of the laws set forth and must be executed without prejudice.
The Executor Of Law must not waive in the responsibility of enacting this power, he must declare his oath, in public forum,
to uphold the ideals of The Book. In God’s Name, so shall it be.

Ancient Book: Importance of the Keeper of Lore:

To continue on the path we have laid before us, it is vital that the people remember the road traveled.
We must continually provide, update and nurture accurate records of the past that cannot be challenged by outsiders.
Once the lore has been handed over, The Keeper shall confine himself to an uncorrupted sanctuary.
There he shall learn the history of The Founders. In God’s name, so shall it be.

Ancient Book: Importance of The Master of Arms:

In the pursuit of creating a more perfect Way, rules must be followed and rules must be enforced.
Any member who ignores this command shall be dealt with swiftly and in view of all. This shall ensure continued prosperity.
It is, therefore, imperative that the effective Master Of Arms not waive in the responsibility of enacting this power
until his last day in this life. In God’s name, so shall it be.

Ancient Book: Importance of The Performer of Rites:

With the truth of the old believers fractured, it is essential that one person maintain and effectuate the modern sectarian rites
we have toiled so faithfully to create and protect. After taking up the mantle of this post,
The Performer Of Rites shall make a pilgrimage to the edge of the forsaken region to purify himself from the sins of the past.
There he will beseech the forefathers for forgiveness and understanding. In God’s name, so shall it be.

Obok reflektora jest krzyż, z którego wyciągnij sztylet Ceremonial Dagger. Alex będzie miał kolejną retrospekcję. Na wprost wejścia do tego pomieszczenia są ukryte drzwi, które otworzysz przy pomocy znalezionego noża ceremonialnego Ceremonial Dagger. Wejdź do nowo otworzonego korytarza. Idź korytarzami do pomieszczenia z biurkiem i maszyną do pisania. Obok będzie drabina prowadząca do góry; wejdź po niej.

ROSE HEIGHTS CEMETERY

Alex znajdzie się w jednym z mauzoleów, Fitch'ów, w Founders Garden na cmentarzu. Na ścianie znajdziesz kolejny dziecinny rysunek Child's Drawing (13/18) - The bullies and their spiteful wrath will find torment as well. Soon he will strike them where they stand and drag them into hell.. Użyj Ceremonial Dagger do otworzenia drzwi i wyjdź na zewnątrz. Przy pomocy tego noża otwórz wejście do drugiego mauzoleum Holloway. Na jednej z krypt znajdziesz Serum.

Udaj się teraz do na parking przed cmentarzem i do komisariatu policji, gdzie w alejce po lewej stronie komisariatu będzie amunicja Pistol Ammunition (tam, gdzie była apteczka). Podejdź teraz do tablicy z zaginionymi osobami i zdejmij z niej zdjęcie Photo (9/11) - The repair guy Curtis Ackers in his shop.. Pobiegnij teraz na południe River View Rd. do złomowiska Curtisa (Yankyard), gdzie przy wejściu znajdziesz amunicję Shotgun Ammunition x2 oraz Health Drink. Teraz wracaj z powrotem na cmentarz przez parking.

W Founders Garden udaj się na schody prowadzące do Founders Row. W przejściu spotkasz dwa Smogi. Biegnij do samego końca korytarza, gdzie na końcu znajdziesz amunicję Shotgun Ammunition oraz First Aid Kit. Przejdź przez otwarte przejście w korytarzu. Znajdziesz się przed bramą prowadzącą do Founders Row.

W Founders Row jest kolejny Smog. Biegnij do Family Crypts North. Jak tylko tam się znajdziesz, na wprost ciebie będzie wejście zabite deskami. Używając siekiery dostań się do środka, gdzie znajdziesz Chrome Hammer' Pistol. Teraz biegnij do East Garden, a następnie do Old Crypts. Po drodze uważaj na psy i Smogi. Z Old Crypts już prosta droga do ogródka na tyłu domu Alex'a.

SHEPHERD HOUSE

Wejdź do domu przez ganek. W kuchni rozwal zabite deskami drzwi. W jadalni znajdziesz First Aid Kid. Wyjdź z powrotem do ogródka. Przy budzie psa zejdź do piwnicy i przejdź do pomieszczenia za zasłoną. Używając Ceremonial Dagger otwórz drzwi, których wcześniej nie mogłeś otworzyć. W środku znajdziesz "BlueSteel" Shotgun oraz klucz Attic Key. Idź teraz po schodach na parter domu. Wejdź na piętro domu i podejdź do zamkniętych drzwi na końcu korytarza. Użyj znalezionego klucza Attic Key i wejdź do środka. Przejdź przez kolejne drzwi na klatkę schodową prowadzącą na strych.

Po lewej na pudłach jest zdjęcie Photo (10/11) - Hey... This is me. What am I doing?. Podejdź do pustego regału i go przesuń. Znajdziesz tam drzwi, przy których Alex będzie miał kolejna retrospekcję. Wejdź do środka. Znajdziesz tam Certificate of Release or Discharge from Active Duty:

CERTIFICATE OF RELEASE OR DISCHARGE FROM ACTIVE DUTY
NAME: SHEPHERD, ADAM J.
RANK: COL
PAY GRADE: O6
DATE OF BIRTH: 19540418
PLACE OF ENTRY INTO ACTIVE DUTY: FORT BENNING, GA
LAST DUTY ASSIGNMENT AND MAJOR COMMAND: XVIIITH AIRBORNE CORPS
STATION WHERE SEPARATED: FORT BRAGG, NC
DECORATIONS, MEDALS, BADGES, AND CAMPAIGN RIBBONS AWARDED OR AUTHORIZED:
GOOD CONDUCT AWARD, PURPLE HEART, SILVER STAR
MILITARY EDUCATION: BASIC PARACHUTE TRNG, AIR ASSAULT CRSE, US MIL COMMAND
AND STAFF COLLEGE
TYPE OF SEPARATION: RELEASE FROM ACTIVE DUTY
CHARACTER OF SERVICE: HONORABLE
NARRATIVE REASON FOR SEPARATION: RETIREMENT

I hereby certify that the attached document is a true and accurate record to the best of my knowledge.
(signed) Adam J. Shepherd

Na biurku pod gobelinem będzie układanka do rozwiązania. Musisz ją tak ułożyć, aby powstał herb rodu Shepherd, który jest na gobelinie. Gdy go poprawnie ułożysz, wysunie się szuflada, w której znajdziesz Letter from My Father:

I hace failed, and they know it. They blame me. They should. I swore to protect this town, but I can't.
The streets decay before our eyes. The curse we always feared has come upon us. Worse yet, The Order has returned,
kidnapping and killing with impunity, brainwashing those they take in an effort to rebuild their flock.

Whether they want to punish us for the exodus of our forefathers - or simply to breathe new life into the old ways, I don't know.
But they've taken our people. The only thing left is to face the source of this evil, to fight it, and pray that some hope can be restored.
My sole consolation is that I've finally opened my eyes to the evil in Silent Hill.

Znajdziesz tam także mapę Map of Silent Hill. Zejdź teraz na parter do matki Alexa, aby z nią porozmawiać.

Otherworld

Po chwili zaatakuje cię Schism. Na ścianie będzie napis:

To escape to the future you must know the past
We are bound to our pain, remember, and set us free

W salonie Living Room znajdziesz maskę Angry Mask oraz SAVE POINT na ścianie. Idź teraz do kuchni, gdzie na szafce znajdziesz kolejną maskę Frowning Mask oraz Health Drink. W Front Room znajdziesz dziwny ołtarz z napisem: To hide her pain this face she did wear... . Z drugiej strony będzie drugie ciało z napisem: Behind this mask her heart was laid bare.. Idź teraz na pierwsze piętro, gdzie na szafce przy schodach będzie wbity tasak Cleaver. Wejdź do pomieszczenia zza podwójnymi drzwiami. Przejdź do następnego pomieszczenia, gdzie znajdziesz kolejną maskę Indifferent Mask, a w wannie Stuffed Rabbit. Zejdź na dół do Front Room, gdzie był ten dziwny ołtarz.

Ułóż maski na ciałach: Indifferent Mask na przedniem ciele i Frowning Mask na tylnym ciele. Gdy je poprawnie ułożysz, nad zamkniętymi drzwiami wyjściowymi zapali się znaczek. Wróć do drzwi wejściowych i na ścianie pociągnij dźwignię. Teraz idź po schodach na piętro i do końca korytarza, do kraty, która się otworzyła. Przesuń metalową szafkę. Na podłodze pod nią znajdziesz Heart of Sarkness Medal. Przejdź przez kolejne drzwi i wejdź po schodach na strych. Na strychu jest kolejny Schism. Podejdź do wiatraka po prawej stronie od wejścia i przeciśnij się obok niego. Znajdziesz tam amunicję Pistol Ammunition oraz Shotgun Ammunition. Na lewo od wejścia przejdź pod rurami na drugą stronę i na manekinie znajdziesz medal Vile Acts Medal.

Wróć z powrotem do głównej części strychu i przeciśnij się przy grubej rurze. Będzie tam kolejny Schism. Przejdź pod rurami i idź dalej nad rurami do małego pomieszczenia (wcześniej gabinetu z gobelinem). Na podświetlonym stole w pudełku będzie medal Fallen Star Medal. Podejdź do manekina z marynarką i ułóż medale (od lewej): Fallen Star, Heart of Darkness, Vile Acts. Zapali się kolejny znaczek przy drzwiach wejściowych. Wracaj teraz z powrotem na parter do drzwi wejściowych.

Pociągnij dźwignię na ścianie i ponownie idź na pierwsze piętro, tym razem do pokoju Alexa i Josha, obok drzwi prowadzących do wejścia na strych. Na ścianie jest napis:

Nobody saw when you were crying on your bed.
I wanted to help you, but I hid myself instead.
The ticking of a clock, then suddenly not.
Fate left me here, in shadow I will rot.
Under my covers the darkness kept me in.
Only the daylight can save me from my sin.

Na ścianie przy wejściu będzie notatka Patient Memo:

The patient in room 206 is scheduled to undergo a trans-orbital lobotomy tomorrow.
I've mandated that the following medications be doubled on the day of the procedure...

Podejdź do zasłoniętych drzwi na ścianie i je rozpruj przy pomocy noża. W środku znajdziesz na pudle nóż Butcher Knife oraz rysunek dziecięcy Child's Drawing (14/18) - Child, you must obey your parents; do everything they say. Little ones who do otherwise, he tortures in the flames.. Wróć z powrotem do poprzedniego pomieszczenia i podejdź do zegara przy przeciętym wejściu. Ustaw tak zegar, aby wskazywał 2:06. Otworzą się okna w tym pokoju. Podejdź do świecącego się okna i powieś na nim królika Stuffed Rabbit. Zapali się kolejny znak przy drzwiach wejściowych. Wróć na dół i kolejny raz pociągnij dźwignię.

Otworzą się drzwi do piwnicy, więc teraz tam się udaj. W piwnicy uważaj na Lurks i biegnij do końca. Obok zamkniętej kraty przejdź przez rozwaloną ścianę i idź dalej. W pomieszczeniu z rurą będą kolejne zasłonięte drzwi. Otwórz je przy pomocy noża i wejdź do środka. Z wiszącego ciała wyjmij kolejny nóż Bogeyman Knife. Podejdź teraz do tablicy przy stole i ułóż na niej znalezione noże: Butcher Knife na górze po lewej, Cleaver Knife po prawej w pionie i Bogeyman Knife wbij w leżące na stole mięso. Zapali się ostatni znak przy drzwiach wejściowych. Wracaj teraz na parter do wejściowych drzwi.

Podejdź do drzwi wejściowych i przekręć dźwignię. Dom znowu stanie się domem...

Po wyjściu na ulicę Alex spotka Elle i stwierdzi, że musi jechać do Silent Hill. Odezwie się także Wheeler, który zawiezie ich do Silent Hill.

SILENT HILL

Udaj się na drewniane schodki prowadzące na pomost i dalej po schodach do góry. Na samej górze przejdź przez dziurę w murze na ulice Silent Hill. Znajdziesz się na Sagan Street. Po chwili przez radio odezwie się Wheeler. Udaj się do dziury po drugiej stronie ulicy prowadzącej na cmentarz. W zaułku po lewej na ławce znajdziesz szafir Sapphire. Wejście na cmentarz jest zamknięte, więc wracaj tą samą drogą, którą tutaj przyszedłeś. Idź dalej Sagan Street. Po prawej będzie Bait Shop, gdzie z boku przy płocie będzie dziura do przejścia na ogród za budynkiem. Przejdź przez nią i znajdziesz się w pomieszczeniu z SAVE POINT. Na ścianie będzie rysunek dziecinny Child's Drawing (15/18) - Beatings cleanse the soul, they say, and that is what he'll do. If you don't control your anger then you'll feel his anger too. oraz amunicja Pistol Ammunition. Wróć na ulicę i idź dalej przez kładkę przy samochodzie.

Obok kładki jest wejście na cmentarz, więc udaj się tam. Idź korytarzem do ogrodu Sun Garden. Mapę cmentarza posiadasz ze sobą. Idź w kierunku Janus Garden i na ścianie po prawej będzie zamurowane wejście. Rozbij je przy pomocy siekiery. Na ławce znajdziesz kolejny kamień Garnet. Otwórz bramę do Janus Garden i wracaj z powrotem do Moon Garden. Na razie nie masz klucza do tej bramy. Wracaj teraz z powrotem do Sun Garden i wyjdź na ulicę.

Idź dalej Sagan Street. Po drodze miniesz Overlook Penitentiary i pogadasz z Wheeler'em. Idź dalej ulicą do końca. Przejdź przez bramę w ścianie przegradzającej ulicę na drugą stronę. Skręć w lewo w Simmons Street i podejdź do drugiej bramy prowadzącej do wiezienia Overlook. Ponownie porozmawiasz z Wheeler'em. Udaj się teraz na koniec Simmons St. do Boiler Room. Zejdź schodami na dół. W Basement Boiler Room na pompie będzie Health Drink. Idź dalej do następnych schodów i wyjdź ponownie na ulicę. Znajdziesz się w bocznej uliczce prowadzącej do Koontz Street. Na parapecie po południowej stronie Koontz St. idąc w prawo od uliczki, z której wyszedłeś znajdziesz amunicję Rifle Ammunition. Teraz idź w drugą stronę Koontz Street do Alchemilla Hospital, gdzie na dziedzińcu na ławce znajdziesz kolejny kamień Bloodstone. Wróć na ulicę i idź do dziedzińca przy szpitalu po drugiej jego stronie. Będzie tam na ławce Serum. Idź do końca Willson Street i wejdź w drzwi na przeciwko kościoła. Znajdziesz się w Toluca Lake Offices.

Znajdziesz się w Reception, gdzie znajdziesz amunicję Pistol Ammunition oraz starą gazetę Old Newspaper:

Paul Russel Douglas was executed for the murder of 8 children in and around Silent Hill and Shepherd's Glen areas,
according to court records. He offered no resistance as he was arrested and strapped into the electric chair as officials,
witnesses and reporters watched. "This execution is not going to stop anything." Douglas said.
"I've worked and waited for this day. All that's left is to rejoin my lord." After preparations were completed,
Douglas received a sudden blast of electrical current, followed by a two minute stream that jolted him back in the chair.
Medical officials pronounced him dead at. 2:09 pm.

Przejdź przez jedyne otwarte drzwi do Lower Landing. Idź korytarzem do Office, gdzie na biurku znajdziesz Health Drink. W umywalce znajdziesz kolejny kamień, turkus, Turquoise. Podejdź do dziury w ścianie i przeskocz na drugą stronę. W pomieszczeniu, Break Room, na ścianie będzie SAVE PONT. Rozbij drzwi i przejdź do korytarza. Udaj się do kuchni, Kitchen, gdzie na stole znajdziesz klucz Toluca Lake Water and Power Key. Teraz wracaj tą samą drogą do Lower Landing i otwórz drzwi na wprost korytarza przy pomocy znalezionego klucza. Przejdź przez korytarz.

Znajdziesz się w budynku elektrowni, gdzie będzie dwóch w kostiumach Order Soldiers. Podejdź do wielkiej tablicy na ścianie i ją przeczytaj:

Station A controls the Water feed.
Station B controls the Boiler.
Station C controls the Steam feed.

Wejdź po schodach na podwyższenie, gdzie na regale znajdziesz amunicję Pistol Ammunition. Wejdź do góry po drabinie. Na końcu w rogu Main Turbine B znajdziesz na ścianie apteczkę First Aid Kit. Obok Foreman's Office na regale znajdziesz amunicję Rifle Ammunition i Pistol Ammunition. Obok drzwi będzie notatka Notice:

Notice: Due to the recent accidents we have implemented new system fail - safes. The generator will now only power down
if the proper sequence is followed. First and foremost, the boiler needs to be shut down. Closing off any of the other systems
before the boiler is closed will result in a system reset to prevent damage to the facility.

Najpierw odejdź do Main Turbine i zakręć zawór B. Następnie zejdź na sam dół i zakręć zawór A. Teraz z powrotem na samą górę i zakręć zawór C. Podejdź do Turbine Control i pociągnij dźwignię. W ten sposób wyłączyłeś prąd. Ponownie odezwie się do ciebie Wheeler. Wracaj teraz z powrotem. Po drodze spotkasz kolejnych dwóch Order Soldiers. Wracaj teraz na Simmons Street tą samą drogą, którą tutaj przyszedłeś. Idź dalej z powrotem na Sagan Street i na cmentarz Dargento Cemetery. Idź do Janus Garden i podejdź do statuy. Na statue ułóż kamienie:

Turquoise - December (XII)
Garnet - January (I)

Otrzymasz klucz Moon Garden Key. Udaj się teraz do Moon Garden i otwórz bramę przy pomocy otrzymanego klucza. W środku będzie Smog. W ogrodzie znajdziesz M14 Assault Rifle obok mauzoleum. Wracaj teraz z powrotem do bramy prowadzącej do Overlook Penitentiary, która została wyważona przez Siam. Wejdź do środka na śmietniku znajdziesz Health Drink. A w bagażniku ciężarówki Pulaski Axe. Idź korytarzykiem po lewej od wejścia do drzwi na jego końcu (podświetlonych) i wejdź do środka.

OVERLOOK PENITENTIARY

Znajdziesz się w pomieszczeniu gdzie będzie SAVE POINT. Drzwi przy save'e są zamknięte, więc idź dalej do środka. Ponownie odezwie się Wheeler, który powie ci, że jest w bloku B, Cellblock B. Przejdź przez drzwi i idź korytarzem. Brama w korytarzu jest zamknięta, więc wejdź do pomieszczenia obok, Guard Room, i pociągnij dźwignię na ścianie. Otworzy się krata w korytarzu, więc przejdź przez nią dalej. Na wprost są zabite deskami drzwi, więc je rozbij i wejdź do środka. Znajdziesz się w Visitor Area, gdzie znajdziesz apteczkę First Aid Kit. Wróć na korytarz i idź nim dalej. Ponieważ brama jest zamknięta, wybij szybę obok niej i przeskocz do środka pomieszczenia. Znajdziesz tam notatkę Prisoner Note:

When you’re notified you have a visitor, an officer searches you, and then escorts you to the visitor area. You then get placed in a cage,
get un- cuffed, and wait for your visitor. For the right amount, officers will let visitors bring things in. It’s against the rules, of course,
but even high ranking officers do it ... I mean, who’s gonna stop them? After the visit is over, they strip you, search you,
and let you get dressed. Then you get cuffed and escorted back to your cage. Seeing friends and family is the only thing that gives us hope.
Dad, I hope you visit soon. Until next time,
- Dave

Wyjdź z pomieszczenia przez drzwi. Znajdziesz się na klatce schodowej. Podejdź do podwójnych drzwi obok i wejdź do środka. Na regale znajdziesz amunicję Pistol Ammunition. Wróć z powrotem na klatkę i podejdź do meleksa, na którym będzie notatka Worker’s Note:

I’m tired of the ridiculous time constraints you people give me! You ask me to fix the cameras, and then thirty minutes later
you call and ask why I haven’t patched the hole in the wall yet! I’m tired of the mixed signals - someone just tell me
what you really want! To whoever is reading this, do NOT touch my tools, I’m coming back to fix the god damn cameras
after I brick up the god damn hole in the god damn showers!

Ma ścianie na wprost schodów jest mapa Prison Map. W pomieszczeniu obok schodów jest Health Drink. Wracaj teraz na schody i wejdź do góry na pierwsze piętro. Idź wzdłuż balkonu i przeskocz przez dziurę na drugą stronę. Obok kraty jest pomieszczenie kontrolne, do którego wejdź przez drzwi obok. Na ścianach są dwie dźwignie, ale tylko jedna jest działająca - ta pośrodku. Pociągnij ją, a otworzy się krata obok pomieszczenia kontrolnego prowadząca do B Block North Wing Cells 1-8. Przejdź dalej korytarzem. W następnym korytarzu spotkasz Order Soldiers.

W pierwszej celi znajdziesz gazetę na pryczy Old Newspaper:

For any readers looking to enjoy that good old Shepherd's Glen hospitality, you may want to reconsider your options.
I recently stayed at the Sherperd's Inn, located conveniently just outside the downtown area. While our previous overnights
at this location were memorable, the year since their Sesquicentennial Celebration has not been kind to our neighboring burg.
Our accommodations themselves were inhospitable, to put it mildly, and the locals seemed gruff and uninviting.
Even the Town Hall, once a friendly way for tourists to learn about the area's culture, stood in exceeding disrepair.
On day two--

Możesz też poczytać napisy na ścianach. W trzeciej i w czwartej celi jest kolejna część ściennych napisów. Podejdź do kraty i pociągnij dźwignię. Zejdź po schodach na dół. Znajdziesz się w kolejnym korytarzu z celami, Cell Wing B. W celi B2 znajdziesz list Letter from a Prisoner:

Whoever gets this message, please help! We haven't seen a guard in days. We're hungry...
Losing hope... Please help us! We're dying in here.
- Ron

W przejściu do Shower Area na regale będzie amunicja Rifle Ammunition. Przejdź przez podwójne drzwi do korytarza i dalej do Cell Wing B. Będą tam kolejni Order Soldiers. W tym bloku znajdziesz Wheeler'a w jednej z cel. Podejdź do dźwigni na ścianie i ją pociągnij. Po rozmowie z Wheeler'em spadnie do was Siam. Po jego zabiciu biegnij za Wheeler'em. Wejdź po schodach na górę i przed zawaloną podłogą będzie dziura w ścianie. Wejdź do Upper Guard Room, gdzie na ścianie będzie rysunek dziecinny Child's Drawing (16/18) - You are your brother's keeper, remember it always. Or else, the Bogeyman will chain you underneath the waves.. Teraz możesz przeskoczyć na drugą stronę dziury do Wheeler'a. Pociągnij dźwignię i biegnij dalej za Wheeler'em. W końcu dojdziecie w końcu do pomieszczenia kontrolnego przy bloku B. Teraz rozdzielicie się z Wheeler'em.

Przeskocz na drugą stronę podestu i biegnij do drugiej kraty, którą Wheeler ci otworzy, prowadzącej do bloku A Block East Wing Cell 1-8. Przejdź korytarzem do korytarza z celami. W celi A5 na pryczy będzie list Letter from a Prisoner:

I’m going to kill you.
I’m going to kill you.
I’m going to kill you.
I’m going to kill you.

W celi A6 znajdziesz Health Drink. W celi A8 na ścianie będzie list Prisoner's Letter:

Kenny, I can’t wait to get the hell out of here. The god damn cooks are the ones who should be thrown into solitary.
In order to eat, you’ve gotta have your light on, before the officer will put food on your tray.
They make you kneel against the back wall when they’re dishing it out...otherwise you get nothin. Then the officer closes
the window and you can eat your food, but then as soon as you get started they come back to pick-up the trays.
The meals are never fully cooked, and sometimes the food is still cold in the middle. Also, they give you less than
what a grown man would normally eat. I’ve seen the officers scrape most of it on the ground to make the tray lighter.
We get juice, but it’s watered down, to be just like the food - tasteless. The first thing I’m gonna do when I get out
is eat a god damn cheeseburger.
- Bryan

Idź do podwójnych drzwi i podejdź do drzwi w kracie. Wheeler nie będzie w stanie ich otworzyć, więc otworzy ci kratę prowadzącą na klatkę schodową. Zejdź na dół, gdzie Wheeler ponownie otworzy ci kratę prowadzącą do Cell Wing A. Z ostatniej celi wyjdzie Needler. Przejdź do korytarza prowadzącego do Shower Room i przejdź przez kolejną kratę. Wejdź do pomieszczenia z prysznicami, gdzie zaatakują cię dwa Needler. Podwójne drzwi prowadzące do korytarza do cell Cell Wing B są zamknięte. Podejdź do ściany przy Boiler Room i ją rozbij. Przejdź przez kolejne drzwi na klatkę schodową i wejdź na piętro. Na ścianie będzie SAVE POINT.

Przejdź przez podwójne drzwi do korytarza. Idź korytarzem do kolejnych podwójnych drzwi. Tych drzwi nie możesz otworzyć, Wheeler także. Zejdź ponownie na dół i podejdź do kraty, którą Wheeler ci teraz otworzy. Przejdź przez podwójne drzwi do korytarza. Drzwi na wprost przysypane są gruzem, więc przejdź przez podwójne drzwi z boku. Przejdź przez blok z celami do końca i przejdź przez kolejne podwójne drzwi. Na ścianie będzie zamek cyfrowy, który niestety nie działa bez prądu. Wróć z powrotem do korytarza z celami Cell Wing A. Przejdź pod kratą do celi A11 i przez dziurę w ścianie do celi A10, gdzie znajdziesz Loose Wire na meleksie. Wróć z powrotem na korytarz. Obok tej celi jest klatka schodowa. Wejdź na górę. Na półce znajdziesz Health Drink. Przeskocz na drugą stronę zawalonego podestu i przez ścianę wejdź do Upper Guard Room, gdzie okaże się, że brakuje ci trzech kabli. Udaj się do celi A20, gdzie na pryczy znajdziesz radio, a w nim Radio Wire. Idź do końca kładki i przejdź przez podwójne drzwi. Wejdź do pomieszczenie kontrolnego obok tych drzwi. W środku na stole będą narzędzia, a między nimi ostatni kabel Scrap of Wire. Wracaj teraz do Upper Guard Room.

U góry: biały, zielony, żółty, niebieski, czerwony
U dołu: czerwony, biały, zielony, niebieski, żółty

Włącz przycisk. Teraz pociągnij dźwignię na ścianie. Wyjdź na kładkę i idź w kierunku podwójnych drzwi. Przeskocz do celi A15, gdzie w środku znajdziesz Serum. Przeskocz powrotem i wracaj na dół. Pociągnij obie dźwignie przy Supply Closet. Udaj się do celi A12, gdzie na ścianie będzie notatka Prisoner Note:

If anyone finds this note. I can help you access the gateway to your freedom. But to escape your fate,
You must first visit solitary confinement. Prisoner Number: 110391-

Przejdź przez podwójne drzwi do zamku szyfrowego i wpisz uzyskany kod: 110391. Otworzą się drzwi obok. Przejdź przez nie i zejdź po schodach na dół. Na dole Alex spotka swoją matkę. Od tego czy ją zabijesz czy też nie zależy uzyskane zakończenie gry.

Otherworld

Idź korytarzem do schodów i wejdź na górę. Po przejściu przez drzwi na ścianie znajdziesz SAVE POINT. Idź do pomieszczenia za podwójnymi drzwiami. Z podłogi wysunie się dziwne urządzenie, do którego jest zagadka. Przy ścianach znajdziesz trzy tabliczki z zagadkami, które odpowiadają odpowiednim pokrętłom na urządzeniu (są po ich stronach).

What man loves more than life
Fears more than death or mortal strife
What poor men have, the rich acquire
And all contended men desire
What Misers spend and the Wastrels save
And each man carries to his grave?

Druga:

The man who devised it
Does not want it
The man who brought it
Does not use it
The man who used itv Does not realize it

Trzecia:

I stand beside the holy man
The monarch fear my wrath
None may move the way I can
Ever the crooked path

Rozwiązanie:

Left = Knight (głowa konia)
Middle = Coffin (trumna z krzyżem)
Right = Nothing (nic)

Włóż rękę do środka i urządzenie zniknie. Wskocz do dziury, w której było urządzenie. Na dole spotkasz Wheeler'a. Na jednym końcu korytarza są drzwi zamknięte, a obok nich jest SAVE POINT. Drzwi na drugim końcu korytarza też są zamknięte. Obok tych drzwi jest przejście w ścianie. Przejdź przez kolejne drzwi na klatkę schodową i wejdź na górę. Idź korytarzem do końca i zejdź schodami na dół. Idź kolejnym korytarzem do drzwi i przejdź przez nie. W pomieszczeniu wyskoczą na was dwa Needler. Wheeler w walce z nimi ci pomoże. Przejdź przez kolejne drzwi i biegnij dalej korytarzem. Po przejściu przez drzwi skręć do pomieszczenia po lewej, gdzie znajdziesz apteczkę First Aid Kit oraz Health Drink i SAVE POINT. Wróć na korytarz i przejdź przez kolejne drzwi. W pomieszczeniu Alex z Wheeler'em spotka matkę Elle, Judge Holloway. Nagle Wheeler zostanie porwany. Teraz czeka cię walka z bossem Asphyxia. Po zwycięskiej walce, Alex ponownie zobaczy Josh'a za wybitą przez bossa szybą. Udaj się teraz za nim. Na ścianie będzie notatka Notice:

NOTICE: All visitors must check in with guard before entering. ID badges must be worn at all time.

Wyjdź przez drzwi na ulice Silent Hill.

Obok świecącego wiatraka znajdziesz amunicję Pistol Ammunition x2. Przy zamkniętej bramie będzie pokrętło. Przekręć go, aby ją otworzyć. W rogu po prawej będzie Health Drink. Obok schodów po prawej prowadzących do kościoła znajdziesz amunicję Rifle Ammunition. Teraz przejdź przez drzwi do kościoła.

THE CHURCH

Drzwi wejściowe zostały za tobą zaryglowane drutem kolczastym. Więc nie masz innego wyjścia, jak tylko iść dalej. Na pierwszej ławce po prawej znajdziesz mapę Church Map. Po tej samej stronie znajdziesz także na ławce hymn Hymn:

Where shall my wondering soul begin?
How shall we all to heaven aspire?

Na końcu ławek przy kotarze znajdziesz amunicję Shotgun Ammunition. Podejdź do organów i je obejrzyj. Wetknij teraz swój Ceremonial Dagger w dziwny zamek po środku organów. Otworzy się brama prowadząca do korytarza. Wracaj teraz do wejścia i skręć w korytarz po prawej. Zejdź po schodach na dół. Na komodzie z lustrem znajdziesz w misce zdjęcie Photo (11/11) - Joshua taking a picture of himself in our bathroom.. Po środku pomieszczenia będzie dziwna studnia. Obok niej będzie pokrętło, które przekręć. Otworzy się krata do studni. Zabij robaki i ze studni weź Chalice Plate. Przejdź przez drugą bramę na schody prowadzące do góry. Idź na piętro, gdzie na ścianie będzie SAVE POINT. Na stole będzie psalm Psalm:

Blessed is the man who does not tread the path of the wicked,
or stand in the way of sinners, or sit in the seat of mockers.

Wejdź do konfesjonału, gdzie się wyspowiada Alex'owi jego ojciec. W zależności od dokonanego wyboru w czasie spowiedzi, będzie zależeć zakończenie gry. Po zakończonej spowiedzi znajdziesz tam Kneeling Man Plate. W korytarzu znajdziesz Health Drink oraz świeczkę Unlit Candle. Wracaj teraz z powrotem na dół, do sali z organami, Main Hall. Zaatakują cię tam dwa Schism. Udaj się teraz do drugiego korytarza, na wprost. Dojdziesz do sali z rzeźbą, pod którą na świeczniku ustaw znalezioną świeczkę. Weź tabliczkę Candle Plate. Na lewo od posągu znajdziesz amunicję Pistol Ammunition. Wejdź po drugich schodach do góry. Nagle odezwie się twoje radio. Idź dalej do góry, do sali z trzema obrazami. Na stole znajdziesz Health Drink. W kącie za ławkami znajdziesz amunicję Shotgun Ammunition. Za obrazem po prawej (przetnij go) znajdziesz kolejną płytkę Tree Plate. Wejdź do wybitej przez Schism bramy, gdzie w korytarzu znajdziesz amunicję Rifle Ammunition. Idź dalej tym korytarzem na balkon nad organami. Na stole przy witrażach znajdziesz apteczkę First Aid Kit. Podejdź do środkowego witrażu, z rycerzem, i weź płytkę Sword Plate.

Po zabiciu dwóch Siam podejdź do organów i ułóż w dziwnym zamku płytki.

Penitence = Kneeling Man Plate
Vengeance = Sword Plate
Desire = Tree Plate
Sorrow = Candle Plate
Sacrifice = Chalice Plate

Otworzy się przejście, zza którym Alex znajdzie swojego ojca, od którego otrzyma rodzinny pierścień Shepherd Familly Ring. W rogu ta tatusiem znajdziesz Health Drink. A za maszyną, która go trzymała będzie przedostatni dziecinny rysunek Child's Drawing (17/18) - And while good children live, bad ones cannot escape their fate. For once you hear his screeching wail, it's already too late.. Teraz zejdź schodami na dół. Po zejściu na dół udaj się w lewo, gdzie na stole znajdziesz kostium Order Soldier. Teraz możesz iść korytarzem w prawo, przez wyciekającą parę. Podejdź do windy i ją przywołaj. W windzie spotkasz Curtis'a.

LAIR

Po uwolnieniu się na szafkach znajdziesz mapę Lair Map, Health Drink, apteczkę First Aid Kit, Ceremonial Dagger, apteczkę First Aid Kit. Na ścianie będzie SAVE POINT. Przejdź przez drzwi na korytarz. Idź korytarzem do podniesionej bramy. Drzwi za bramą są zamknięte. Idź dalej prosto korytarzem do ostatnich drzwi po prawej, do pokoju 212. W środku znajdziesz Order Soldier i w ciele Steel Pipe. Przejdź przez okno do następnego pomieszczenia, pokój 211, i zabij kolejnego Order Soldier. W pomieszczeniu znajdziesz MK 23 Handgun, na ścianie obok biurka klucz Sector 3 Key, a także amunicję Shotgun Ammunition oraz książkę Through the Fog:

Through the Fog - A Skeptic in Silent Hill by: Paul Scheible
Silent Hill: A town known for its mysterious happenings and now-defunct cult, "The Order," which was recently exposed by
Detective Douglas Cartland. But, what darkness really lies behind the simple veneer of this sleepy town?
Paul Scheible’s latest book chronicles his research during a two-year stay in the town, including detailed interviews
with long-time residents, cult documents you won’t find anywhere else, and an appendix of popular local legends.
As expected, life in Silent Hill is far more mundane than you may have heard, and the "great evil" The Order sought to find
originated from the same abyss whence all religions spring: nowhere darker than the fanatical minds of its followers.

Na ścianie przy drzwiach znajdziesz Torture List:

By decree of the ordained council, the following have been chosen to serve the will of our divine lord.
James L. Tony E. Justin H. Ryan N. Anna L. Matt N. Jeremy E. Sarah R. Jeffrey E. Roger J.
Do not make any mistakes. Remember the penalty for not following The Word.
"All repent, for our kingdom is near"
- AS

Przejdź przez drzwi na korytarz. Za pustym kontenerem znajdziesz ostatni dziecinny rysunek Child's Drawing (18/18) - So do not cry aloud at night, stay hidden in your bed... Or the Bogeyman from Silent Hill will come chop off your head.. Wracaj teraz z powrotem na korytarz. Zostaniesz zaatakowany przez dwóch Order Soldiers. Teraz udaj się do drzwi zamkniętych za półpodniesioną bramą, przy których wcześniej byłeś. Otwórz drzwi i wejdź do następnego pomieszczenia. Kolejny Order Soldier się pojawi. Jedyne otwarte drzwi prowadzą do korytarza. Otwórz je przy pomocy metalowej rurki Steel Pipe. W korytarzu spotkasz kolejnych Order Soldiers. W oddali słychać krzyk Elle. Udaj się do pokoju 320. Przejdź przez bramę w korytarzu i przesuń starą lodówkę. Przy pomocy metalowej rurki otwórz drzwi prowadzące do pokoju 321. Teraz czeka cię walka z bossem - Curtis. Po jego zabiciu wejdź do pokoju 320 i na biurku znajdziesz Health Drink, apteczkę First Aid Kit oraz książkę Doctrine:

Every child born of the flesh bears the Filth of the flesh that created it The lives of the un-pure are steeped in Filth
and their deeds and words spread Filth through the world Even Death is not enough to cleanse generations of this Filth
from the flesh. The only way to ensure these poor souls can live pure lives is to cleanse the flesh from their bodies.

Na ścianie będzie wisiał klucz Room 301 Key. Wyjdź teraz na korytarz. Podejdź do bramy i użyj dźwigni. Elle przejdzie na drugą stronę i tobie ponownie ją otworzy. Idź dalej korytarzem. Spotkasz ponownie Order Soldiers. Twoim celem teraz jest pokój 301, który otwórz za pomocą znalezionego klucza.

W pokoju 301 znajdziesz: na stole przy drzwiach notatka Experiment Memo:

The experiment failed. It was a shining hope for us all, but the weakness of a few has darkened that light for us all.
However, we will survive, we must. Our purpose is too great to be halted and no cost is too great in the service of our Lord.
Shepherd’s Glen is lost, and its people are doomed to Hell and don’t even know it. It falls to us, and our enduring Order
to save them. We alone can offer them salvation, and their salvation lies here in Silent Hill where we belonged all along.
Go, save them all. They are frightened and know not what awaits them if they refuse us, so give them the choice.
JA RH DH GP

na łóżku notatka Note:

I’m happy to report today I successfully converted seven subjects to serve the will of our divine lord. If God is willing,
please take this as a sign of my commitment and spare my wife, for she does not know better.
Yours,
-Steve

Na kolejnym łóżku znajdziesz notatkę Propaganda:

The time has come! These dark days are merely a test to find the worthy! None of you will survive the coming fires,
you know this in your hearts. All of the horrors you may have witnessed are nothing compared to the Hell that awaits you.
We know your fears; we know you are not mad. Flee to us for shelter from the coming storm. Flee to us to absolve your sins.
Flee to us because you have nowhere else to run. Please join us at our weekly service, Fridays, 6pm at the Church of the Holy Way.
Coffee and donuts served.

W szafce za parawanami znajdziesz amunicję Pistol Ammunition. Na stole będzie dziwny worek, weź go, a otrzymasz All weapons back, a na końcu pomieszczenia znajdziesz w szafce Health Drink; na biurku Serum. Zbij szybę i przeskocz do następnego pomieszczenia. W lodówce znajdziesz apteczkę First Aid Kit, a na ścianie obok szafki będzie notatka Torture List:

By degree of the ordained council, the following have been chosen to serve the will od our divine lord.
Autrey H. Thomas S. Terri L. Maggie G. Mary A. Sarah E. David S. Julie J. Susie R. William H. Recie R. Milli A.
Remember the penalty for not serving our lord is death.
"Do not keep company with those who have not faith.
For what is there in common between righteousness and evil, or between light and dark?"
- AS

Przeskocz z powrotem do pokoju 301 i wyjdź na korytarz. Idź prosto i przejdź przez drzwi. Otwórz kratę i przejdź z Elle na drugą stronę. Udaj się do pokoju 113. Znajdziesz w nim Police Marksman Rifle i na szafce amunicję Shotgun Ammunition. Będzie tam także książka The Set of Bylaws:

1. Commitment All Members of the Order must have fully committed themselves to this purpose in their beliefs,
their activities and their lives.
2. Membership Membership within the Order is extended to all that seek the Old Ways.
A. Levels of Membership
a. Mother Circle - The Mother is considered the founding group of the Order. The name of the founding group is The Mother.
b. Daughter Circle - Any Second Generation group hived off of The Mother.
c. Servant Circle - Any Third Generation group stemming from The Mother.
3. The High Council The High Council is set in place as a tool for all within the Order to make use of.
The purpose of the High Council shall be to aid in the process of group formation as needed, act as a governing body
in matters pertaining to the Order as a whole, and to be a judge/jury if asked to settle disputes.
4. Grievances and Discipline Procedures All decisions made by the High Council are binding. Presenting your case
before the Council implies your acceptance of their decision. Those seeking mediation must contact the Scribe.
a. The High Council shall be called in to preside over disputes within a group to hear complaints and accusations of
inappropriate acts, abuse of power by leaders and any other complaints that are deemed worthy to preserve
the public image or internal integrity of the Order.
b. The nature of the disciplinary action shall be decided at the sole discretion of The High Council.
These actions shall contain, but not be limited to, assignment of manual labor, persecution of an individual member,
banishment of an individual member,and banishment of a group. c. If an individual member wishes to leave the Order,
they are required to bring their request to the High Council.

Zbij szybę do pomieszczenia obok, gdzie znajdziesz Wheeler'a. W zależności od twojego teraz wyboru będzie zależeć zakończenie gry. Na blacie w pomieszczeniu jest apteczka First Aid Kit. Przejdź przez drzwi do pokoju 111. Alex rozdzieli się teraz z Elle. Z pokoju 111 przejdź przez następne drzwi na korytarz. Idź dalej korytarzem do ostatnich drzwi. W pomieszczeniu znajdziesz SAVE POINT. Przejdź przez jedyne otwarte drzwi do Founding Family Chamber. Teraz czeka ciebie zagadka do rozwiązania. W pomieszczeniu masz cztery słupy z herbami rodzin założycielskich Shepherd's Glen. Do każdego z nich musisz w zamek włożyć nożyk. Wtedy obok pojawi się tablica.

LUDZIK/OKO - Fitch:

We, the Family Fitch, in order to ensure our continued protection and prosperity, do enter into this Holy Contract
with our God, accept our duties as Performer of Rites and willingly consign our child to the knife in God’s name.

WIATR/WAGA: - Holloway:

We, the Family Holloway, in order to ensure our continued protection and prosperity, do enter into this Holy Contract
with our God, accept our duties as Keeper of Lore and willingly consign our child to the noose in God’s name.

GÓRY/e coś - Bartlett:

We, the Family Bartlett, in order to ensure our continued protection and prosperity, do enter into this Holy Contract
with our God, accept our duties as Executor of Law and willingly consign our child to the earth in God’s name.

KROPLA/TRÓJZĄB - Shepherd:

We, the Family Shepherd, in order to ensure our continued protection and prosperity, do enter into this Holy Contract
with our God, accept our duties as Master of Arms and willingly consign our child to the water in God’s name.

Podejdź do panelu i ustaw odpowiednio znaki.

Wewnętrzne koło: u góry Holloway, po lewej Bartlett, po prawej Fitch
Zewnętrzne koło: u góry waga (Holloway), po lewej e coś (Bartlett), po prawej oko (Fitch)

Otworzy się częściowo zamek w bramie. Teraz musisz ustawić kolejne koło na Shepherd, czyli wewnętrzne kropla, a zewnętrzne trójząb. Brama się teraz otworzy. Idź dalej. W głównej sali czeka cię teraz walka z ostatnim bossem w tej grze - Amnion. Po zakończonej walce obejrzyj uzyskane zakończenie gry. Pamiętaj, aby zapisać plik z uzyskanym zakończeniem.


News | Księga | Linki | Forum | Ankieta | Komentarze | Download | Kontakt

2015-2017 Silent Hill History © by Koralczyk.pl
Strona korzysta z plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.