Solucje i poradniki pochodzą ze strony internetowej Silent Hill Town - 1408
Dziękuję autorowi serwisu za zgodę na udostępnienie przeze mnie jego materiałów.



SOLUCJA
SILENT HILL 4 THE ROOM



ROOM 302 SOUTH ASHFIELD HEIGHTS

Henry Townshend, 28 lat, budzi się po pięciu dniach koszmarów w zamkniętym swoim mieszkaniu w Ashfield w pobliżu Silent Hill. Sypialnia i całe mieszkanie jest pordzewiałe i zakrwawione. Porozglądaj się trochę i udaj się do korytarza, gdzie czeka cię kolejny filmik.

"It was two years ago that Henry Townshend moved into
Room 302 of South Ashfield Heights, an apartment building in the medium-sized city of Ashfield.
Henry was happy and enjoying his new life.

But five days ago, something strange happened.
He began to have a recurring dream each night.
One other thing...
He couldn't leave Room 302..."

Znajdziesz się ponownie w mieszkaniu Henry'ego, ale tym razem będzie wyglądał normalnie. Telefon nie działa, jednak po chwili zadzwoni...

Przejdź do drzwi wejściowych, które okażą się zamknięte na wiele łańcuchów. Henry powie:

"Five days ago... That's when I first had the nightmare.
I haven't been able to get out of my room since then.
The phone doesn't work, the TV doesn't work... I can't even get anybody to hear me when I yell...
My whole world has suddenly turned insane...
My door's chained up, the windows are sealed shut...
And on top of that, someone chained the door from the inside.
How am I going to get out of here?"

Na drzwiach pojawi się czerwony napis: Do not go out! Walter. Usłyszysz dźwięk. Spojrzyj przez judasza w drzwiach, gdzie zobaczysz swoją sąsiadkę Eileen Galvin. Pod drzwiami znajdziesz pierwszą notatkę First Letter Memo:

"Mum, Why don't u Wake up?"

Udaj się do kuchni i weź z lodówki butelkę wina WINE BOTTLE (broń) oraz mleko czekoladowe Chocolate Milk (akcesorium do wykorzystania; odłóż na razie do skrzyni). Udaj się teraz w kierunku telewizora do salonu, gdzie po prawej znajdziesz dużą skrzynię, w której można pomieścić wiele rzeczy. Po sprawdzeniu skrzyni, usłyszysz dźwięk dochodzący z łazienki. Najpierw jednak weź zza regału Book Scrap:

"Through the Ritual of the Holy Assumption, he built a world.
It exists in a space separate from the world of our Lord.
More accurately, it is within, yet without the Lord's world.

Unlike the world of our Lord, it is a world in extreme flux.
Unexpected doors or walls, moving floors, odd creatures,
a world only he can control...
Anyone swallowed up by that world will live there for eternity, undying.
They will haunt that realm as a spirit.
How can our Lord forgive such an abomination...?

(dalsza część książki jest zbyt zniszczona, aby móc ją przeczytać.)

...It is important to travel lightly in that world. He who carries too heavy
a burden will regret it...

(dalsza część książki jest zbyt zniszczona, aby móc ją przeczytać.)"

Niedaleko będzie SAVE - jedyny na całą grę.

Udaj się teraz do łazienki, gdzie w ścianie będzie dziura. Obok niej będzie metalowa rurka STEEL PIPE. Weź ją i udaj się do dziury. Idź w kierunku światła.

SUBWAY WORLD

Zjedź schodami na dół. W korytarzu spotkasz Cynthia Velasquez, która poprosi cię o pomoc w wydostaniu się stąd. Idźcie dalej korytarzem. W pewnym momencie Cynthia poczuje się źle i uda się do łazienki. Po scence pojawią się psy Sniffer Dogs. Olej je i udaj się do damskiej toalety. Cynthia tam nie znajdziesz, ale będzie tam dziura w ścianie PORTAL.

Room 302

Henry obudzi się. W pokoju 302 życie Henry'ego podładowuje się. Udaj się do kuchni, gdzie jeden z mebli będzie lekko przesunięty. Przesuń go. Znajdziesz pistolet PISTOL oraz dziurę w ścianie, przez którą Henry będzie widział Eileen i jej sypialnię. Po chwili rozlegnie się dźwięk telefonu. Odbierz telefon. Udaj się do łazienki i ponownie przejdź przez dziurę.

Subway World

Zbadaj manekin siedzący na toalecie. Znajdziesz monety LYNCH STREET LINE COIN. Wyjdź z łazienki na korytarz, na którym będą psy Sniffer Dogs. Udaj się w lewo a następnie korytarzami do miejsca, w którym są dwa psy Sniffers oraz ogromny robal Greedy Worm. Jeżeli masz ze sobą butelkę wina Wine Bottle, użyj jej na robaku, aby uzyskać tulipana BROKEN WINE BOTTLE, o wiele lepsza broń na psy Sniffers niż nierozbita butelka. Robaka nie da rady zabić i jest on nieskończony. Przejdź obok niego na prawo na schody i weź amunicję Pistol Bullets. Wróć teraz z powrotem i skieruj się na północ do Turnstiles (Henry sam rysuje mapy) w poszukiwaniu Lynch Street Line i użyj monety, aby przejść przez bramkę.

Zejdź schodami na dół, gdzie zobaczysz scenkę, po której zaatakuje cię latający duch Ghost. Nie można ich zabić, więc najlepiej będzie przed nimi uciekać. Zbiegnij prawymi schodami na dół, gdzie w wagonie pociągu metra będzie uwięziona Cynthia. Udaj się na południe do końca peronu i wejdź do pierwszego wagonu (wejdź przez drzwi prowadzące do miejsca dla maszynisty). Zbadaj czerwony przycisk i naciśnij guzik. Wyjdź z wagonu i udaj się do Cynthia. Musisz przejść przez 6 wagonów tak, aby dostać się na peron po drugiej stronie. Wejdź do pierwszego wagonu i wyjdź przez drzwi po drugiej stronie; przejdź po murku do następnych drzwi i wejdź ponownie do tego wagonu. Przejdź przez drzwi łączące wagony i potem przez następne. Przejdź na murek po drugiej stronie wagonu i przejdź do drugiego wagonu na przeciwko. Przejdź przez drzwi łączące wagony, a potem przez następne; wyjdź na peron przez otwarte drzwi. Wchodząc pierwszymi schodami do góry znajdziesz amunicję Pistol Bullets. Idź dalej peronem na południe, gdzie udaj się do pomieszczenia na wprost. Będzie tam PORTAL i drabina prowadząca w dół.

Jeżeli chcesz amunicję Pistol Bullets, to udaj się kolejną drabiną do góry (warto otworzyć sobie drzwi prowadzące na peron z drugiej strony, oszczędzi to potem biegania przez wagony). Wróć z powrotem i idź korytarzem, skręć w boczny korytarz i zejdź schodami na dół. Znajdziesz się na King Street Line, gdzie będzie pies Sniffer. Usłyszysz głos Cynthia przez interkom, która znalazła wyjście i chce, aby Henry tam poszedł. Przy ruchomych schodach masz Nutrition Drink (odradza życie, używaj go w ostateczności), a naprzeciwko jest PORTAL. W wagonie czekają na ciebie kolejne psy i kij do golfa 9-iron Golf Club na ławce. Udaj się na ruchome schody i wjedź na górę.

Po drodze będą cię atakować potwory wychodzące ze ścian Wall Men. Wejdź do małego korytarza po amunicję Pistol Bullets, a następnie na schody prowadzące do góry. Znajdziesz się przy bramce wychodzącej z metra. Zbadaj drzwi prowadzące do pomieszczenia przy bramkach; znajdziesz na nich tabliczkę TEMPTATION PLACARD. Wejdź do pomieszczenia, gdzie znajdziesz umierającą Cynthia - 16121; 16-sta ofiara z Listy ofiar Walter'a Sullivan'a.

Room 302

"Hurry up and get that ambulance... Quit yappin' and move her already!
Damn...she's got numbers carved into her chest. I wonder if..."

Obudzisz się w pokoju 302. Usłyszysz syreny. Wyjrzyj przez okno, aby zobaczyć co się dzieje na dworzu. Ujrzysz karetkę stojącą przy wejściu do stacji metra... Wyjdź z sypialni i udaj się do salonu, gdzie wysłuchaj transmisji w radiu dotyczącą znalezionego w metrze ciała dziewczyny, która miała wypisaną liczbę... Podejdź do drzwi, gdzie znajdziesz czerwoną kartkę z pamiętnika Red Diary - April 8.

"Although the cult itself is gone,
I'm sure the spirit of it is still alive.
There are too many strange things
happening in that town.
I'm investigating two people. Or maybe
I should say just one. I've just about
discovered what's going on.

April 8."

Podejdź do skrzyni i odłóż do niej monety z metra oraz ewentualnie inne rzeczy, które uważasz za zbędne. Udaj się do łazienki i przejdź przez dziurę PORTAL.

FOREST WORLD

Henry obudzi się w lesie pod latarnią. Znajdź pień, a obok kamienie z wydrapanymi na nich na czerwono napisami, których Henry nie będzie mógł odczytać. Przejdź przez bramę i udaj się do podwójnych drzwi obok PORTALU.

Znajdziesz się w fabryce. Idź rampami, aż znajdziesz się w pomieszczeniu z nowymi potworami batmanami Hummers. Na beczkach znajdziesz amunicję Pistol Bullets i przejdź przez podwójne drzwi obok nich. Idź dalej rampami, aż dojdziesz do oświetlonej bramy po lewej stronie Henry'ego. Przejdź przez bramę. Znajdziesz tam kolejny pień z dziwnymi napisami.

Obok będzie samochód, którego silnik będzie cały czas pracował. Jeżeli grasz ponownie w grę w trybie Next Fear, pod drugiej stronie ścieżki znajdziesz wbitą w pień piłę łańcuchową CHAIN SAW.

Podejdź do drzwi kierowcy i zbadaj samochód. Znajdziesz tam Jasper's Memo Pad:

"I'm not sure what that nosy gun meant where he said:
"His home is in ophanage in the middle. The lake is northwest.
So the opposite is southeast. The noisy guy said one other thing I don't understand:
"If I bring the dug-up key, you can't go back.
Put it away somewhere before you return there."

oraz notatkę Jasper'a:

"It's been a while since I came here to Silent Hill.
Maybe I'll meet the Devil this time.
But whenever I come to a cool place like Silent Hill, I always get real thirsty.

Jasper Gein"

Przejdź przez kolejną bramę do kamienistej doliny. Spotkasz tam Jasper'a Gein, który w pewnym momencie zacznie mówić. Wysłuchaj tego co ma do powiedzenia. Obok półek z zapalonymi świeczkami znajdziesz Nutrition Drink na ziemi.

Przejdź przez kolejną bramę. Będą tam psy Sniffers, które na środku ścieżki zastawiły pułapkę. Omiń ją idąc trawą. Kieruj się dalej ścieżką. Przejdź przez bramę i idź dalej ścieżką do drzwi prowadzących na teren sierocińca Wish House Orphanage:

"Silent Hill Smile Support Society "Wish House""

Będzie tam PORTAL, użyj go.

Room 302

Jak będziesz w pokoju 302 usłyszysz dzwonek do drzwi. Udaj się do nich. Niestety nie będziesz mógł ich otworzyć. Wróć do lasu.

Forest World

Drzwi prowadzące do sierocińca są zamknięte. Spójrz na mapę i udaj się do drzwi na północy, na wprost tych, którymi tu przyszedłeś. Znajdziesz się w następnej lokacji. Przejdź przez dziurę w ścianie. Znajdziesz się w miejscu, w którym rozciąga się piękny widok na Toluca Lake nocą. Między latarniami przy ścianie skalnej znajdziesz apteczkę Portable Medical Kit. Udaj się teraz z powrotem do sierocińca.

Przejdź przez południową bramę i idź śladami krwi do następnej bramy. Idź dalej ścieżką omijając ducha i udaj się do podwójnych drzwi na jej końcu. Przejdź przez nie. Spotkasz tam chłopczyka i nastolatka. Po filmiku znajdziesz się na cmentarzu kościelnym religijnej grupy z Silent Hill. Znajdź rozkopany grób i przeczytaj liczbę na trumnie "11121". Wróć teraz z powrotem do sierocińca.

Podjedź do zamkniętych drzwi prowadzących do budynku sierocińca. Obok nich będzie stał Jasper, który stwierdzi, że ma coś, co może ci pomóc. Da ci to za mleko czekoladowe CHOCOLATE MILK (jeżeli nie masz ze sobą, to wróć przez Portal do mieszkania i weź je z lodówki). Wejdź po schodach i weź łopatkę BLOOD-INSCRIBED SPADE, na której będzie napisane:

"Opposite where the lake and house meet,
inside the hand holding onto the ground"

Jasper wcześniej o tym mówił. Zajrzyj teraz do jego notatnika Jasper's Memo Pad. Udaj się do drzwi na południowym wschodzie sierocińca - ostatnich nie zwiedzonych. Idź ścieżką omijając psy Sniffers do bramy. Przejdź przez nią i idź do następnej bramy. Znajdź tam duże drzewo; obejdź je i znajdź jeden z jego korzeni, który wygląda jak ręka wychodząca z ziemi. Użyj łopatki Blood-Inscribed Spade i wykop klucz RUSTED BLOODY KEY, na którym jest napis:

"The holder of this key will wander for eternity"

Ponieważ z tym kluczem nie możesz wrócić z powrotem do sierocińca drogą, którą przyszedłeś, to musisz znaleźć portal. Przejdź przez kolejną bramę - będzie tam PORTAL, przejdź przez niego.

Room 302

W pokoju 302 zostaw w skrzyni klucz Rusted Bloody Key i wróć do lasu.

Forest World

Wróć teraz ponownie do sierocińca i przejdź przez PORTAL.

Room 302

Weź klucz Rusted Bloody Key i wróć do lasu.

Forest World

Udaj się teraz do budynku sierocińca Wish House i użyj klucza Rusted Bloody Key, aby otworzyć drzwi. Na podłodze przy szafie znajdziesz notatkę dotycząca Alessy i Waltera:

"Have you fiund Alessa yet?
How is Walter's progress coming along?
Send me a report."

Na czerwonym dywanie znajdziesz kolejną notatkę Holy Scripture Scrap Memo:

"The Second Sign And God said,
Offer the Blood of the Ten Sinners and the White Oil.
Be then released from the bonds of the flesh, and gain the Power of Heaven.
Drom the Darkness and Void, bring forth Gloom,
and gird thyself with Despair for the Giver of Wisdom.
The Third Sign And God said,
Return to the Source through sin's Temptation.
Under the Watchful eye of the demon, wander alone in the formless Chaos.
Only then will the Four Atonements be in alignment."

Jasper przejdzie przez drzwi obok i jej otworzy. Usłyszysz jego krzyki. Podejdź do tych drzwi, będzie tam tabliczka SOURCE PLACARD i przejdź przez nie. Znajdziesz tam Jasper'a stojącego w płomieniach - 17121; jest 17-stą osobą na Liście ofiar Walter'a Sullivan'a.

Room 302

"A special news report... In a forest near Silent Hill,
the burned corpse of a 30-year-old male was discovered earlier today.
The police have ruled it a homicide and are investigating.
The numbers "17121" were reportedly carved into the man's body.
Due to the marks on the victim, the police are investigating
possible links to the Walter Sullivan case 10 years ago..."

Henry obudzi się w swoim pokoju, gdzie usłyszy przez radio wiadomości, w których mówią o znalezionym w lesie przy Silent Hill spalonym ciele 30-latka... Następnie usłyszysz dzwonek oraz walenie do drzwi, będzie to Superintendent Frank Sunderland. Niestety Henry nie jest w stanie otworzyć drzwi, a Frank nie jest w stanie go usłyszeć... Podejdź do skrzyni i odłóż do niej tabliczkę Source Placard. Sprawdź co Eileen robi w swoim pokoju. Udaj się ponownie do łazienki i przejdź przez dziurę PORTAL.

WATER PRISON WORLD

Henry obudzi się w więzieniu, zastanawiając się co robił poprzedniej nocy. Usłyszy czyjś głos. Idź korytarzem aż znajdziesz notatkę Exploration Memo na podłodze:

"Lucky! I finally escaped from the cell.
I decided to take a careful look around this building.
The scariest place was the 1st floor basement. There's a kitchen in the
northeast, but next door in the northwest is a death chamber.
To get in there, you have to punch in the right numbers. I don't know the
numbers, and it was too dark to even see the panel, so I didn't go in."

Idź dalej, aż znajdziesz w celi więźnia - Andrew DeSalvo, który krzyczał. W jednej z cel znajdziesz amunicję Pistol Bullets i notatkę na ścianie. Znajdź podwójne drzwi i przejdź przez nie. Na ścianie będzie dziennik Guard's Diary po prawej stronie Portalu:

"To get to the surveillance rooms in the middle of this complex, you have to use
the corpse disposal chutes in the cells. However, on the 1st and 2nd floors,
these cells are locked. That's so the kids wouldn't discover them.
So you have to get to the 1st floor from one of the cells on the 3rd floor. I know
how to do it, but it's really a pain. Also, the lights only work on the 3rd floor."

Przejdź przez PORTAL.

Room 302

W pokoju 302 podejdź do drzwi i weź kolejną czerwoną kartkę z pamiętnika Red Diary - April 4:

"Lately I've been feeling like my life is in serious danger.
I've been through a lot in my life, but I've never felt this kind of pure, animal fear.
In case something happens to me, I've decided to write down what I've learned
for whoever you are that's living in the apartment now. I've been investigating the mass murder
that took place 7 years ago in which 10 people were killed in 10 days.
They were killed in a variety of ways, bur rhe one thing they had in common
was that each corpse had the following numbers, in order of their deaths, carved into them:
01121, 02121, 03121
04121, 05121, 06121,
07121, 08121, 09121,
10121 ... The name of their killer.... it was carved in as well....
His name was.... Walter Sullivan.

April 4."

Skoro już jesteś w domu, sprawdź co widać przez judasz oraz co robi Eileen w swoim pokoju. Opróżnij inwentarz przy skrzyni i wróć z powrotem do więzienia przez dziurę w łazience.

Water Prison World

W pomieszczeniu zbadaj boczne drzwi. Przejdź przez zachodnie drzwi do następnego korytarza, w którym czekają na ciebie Wall Meny. Idź schodami na dół, pod koniec drogi na ziemi będzie leżał medalion Saint Medalion (chroni przed duchami, ale się psuje), dojdziesz do dużego pomieszczenia z mechanizmem kołowym. Będzie tam PORTAL. Zabij batmanki i poszukaj przy urządzeniu klucza WATER PRISON EXIT KEY. Przeczytaj zagadkę na płytce Whaterwheel Room Plate Message:

"To turn on the lights in the 3rd floor cells, turn this waterwheel.
Remember that the water must flow in the direction of the waterwheel.
Of course, you also have to open the sluice gate on the roof."

Wróć teraz ponownie na 1F - pierwszego pomieszczenia z Portalem, gdzie spotkałeś Andrew DeSalvo. Otwórz drzwi naprzeciwko (w pomieszczeniu z Portalem), które wcześniej były zamknięte używając klucza Water Prison Exit Key. Znajdziesz się na zewnętrznych schodach ogromnej wieży więziennej. Wejdź przez podwójne drzwi na 2 piętrze 2F. Na ścianach będą pełzające robaki Blue Tremers, które pięknie się rozbryzgują przy zabijaniu, zwłaszcza na podłodze. W północnej celi znajdziesz pamiętnik:

"I've been watching the surveillance room's peephole the whole time,
and sometimes he's there. I can tell 'cause I see a shadow move or hear his footsteps."

Wyjdź przez podwójne drzwi ponownie na zewnątrz i udaj się na dach, aby otworzyć wspomnianą wcześniej klapę. Na samej górze przejdź przez podwójne drzwi. Po przeciwnej stronie pomieszczenia podejdź do środkowego budynku i przekręć zawór. Otworzy on śluzy. Woda zacznie płynąć.

Zejdź teraz na 3 piętro 3F i możesz pozwiedzać sobie cele. W jednej z cel znajdziesz Prison Diary. Na korytarzu natkniesz się także na nowego potwora dwugłowego Twin Victim. W jednej z cel znajdziesz paczkę naboi Pistol Bullets broniną przez Wall Men. W trzech celach będą dziury w podłodze. Tylko jedna z tych dziur jest właściwą drogą. Jeżeli skoczysz do niewłaściwej, to będziesz musiał ponownie wrócić na górę, aby wskoczyć w tą właściwą. Wskocz w dziurę w celi najniższej na zachodzie (pod celą z drugą dziurą na mapie). Na 2 piętrze 2F wskocz ponownie w dziurę, a następnie to samo zrób na 1 piętrze 1F. Znajdziesz się w pomieszczeniu z prysznicami Shower Room na B1. Na dole będą na ciebie czekać dwa Two Victims. Wyjdź z pomieszczenia przez podwójne drzwi.

W korytarzu znajdziesz drabinę. Wejdź na górę. Znajdziesz się w okrągłym pomieszczeniu z judaszami. Na 1 piętrze 1F znajdziesz raport 1F Surveillance Room Raport na biurku:

"This place continues to deteriorate. The doors to a number of cells no longer
open. As a result, the kids inside ca no longer go outside. But the less they
know about takt, the better. I can't open the doors, but from this
room I can watch them get more and more emaciated each day. With no food
and never showering themselves, they turn into smelly little grey lumps in there.

Following the suggestion of an engineer, we've disposed of the corpses by
digging a hole below the cells. Since each floor of this building can be rotated
independently, we can dispose of the bodies without the others noticing by
aligning each cell with a body in it vertically.

P.S.
Chief,
I bet you're just dying to see the interrogation room behind the kitchen.
I understand your feelings, but have ou noticed? There are three rooms with bloody
beds. One is on the 1st floor, one is on the 2nd floor, and one is on the
3rd floor. If you line those three rooms up, then it's "bingo"."

Na poziomie Hard notatka będzie brzmiała następująco:

"I'm sleepy..."

Udaj się na drugie piętro 2F i weź kolejną część raportu 2F Surveillance Room Raport z biurka; pokrętła na razie nie ruszaj.

"To keep a close eye on the kids, it's important to keep the cells well lit.
The lights on the 3rd floor were originally bought as searchlights.

As a precaution against a blackout, they were set up to run on a private
generator. There's a hydroelectric generator in the basement. To light up
the 1st and 2nd floors. use the corpse disposal chutes.

Since each floor of this building can be rotated, you ca light up any of the
cells by matching up the holes. Repeating this periodically is an
effective way to keep the kids fearful and well-behaved.

P.S.
Chief, if you turn the handle in the middle of this room, you can easily
rotate the cells. You can't rotate the 1st floor, so align the 2nd and 3rd floors
with the 1st floor cell that has the blood-stained bed. By the way,
if you use the peephole in this room, it's easy to make sure you're
doing it right. Give it a try. Also, please don't forget to open the sluice gate on the roof.
Much appreciated, Chief!"

Na poziomie Hard notatka będzie brzmiała następująco:

"I want to go home".

Idź na 3 piętro 3F po drabinie. Na ścianie znajdziesz notatkę Secret Number Memo (0302), które zawiera kod do kuchennych drzwi na B1:

"The Secret Number for getting through the door in back of the kitchen this month is "0302." Thanks for your cooperation."

Będzie tutaj kolejne pokrętło do przesuwania cel. Teraz rozwiąż zagadkę i ustaw tak cele, aby odpowiednie dziury były nad sobą.

Zejdź na pierwsze piętro 1F i znajdź celę z zakrwawionym łóżkiem i dziurą w podłodze. Wejdź teraz na 2 piętro 2F. Przekręć dźwignię 4 razy w prawo. Udaj się teraz na 3 piętro 3F. Przekręć dźwignię 2 razy w prawo. Jeżeli przekręcisz raz, uwolnisz z celi Andrew DeSalvo. Zejdź po drabinie na dół. Spotkasz tam chłopca i więźnia, który okaże się opiekunem z sierocińca, a chłopiec Walterem Sullivanem. Podejdź do podwójnych drzwi na południu i udaj się na 3 piętro 3F zanim z ziemi zaczną wyrastać potwory Whitestools. Na 3 piętrze 3F wejdź do celi z dziurą i zakrwawionym łóżkiem i skocz do dziury. Skacz dalej, aż znajdziesz się w piwnicy B1, a dokładniej w kuchni.

Na jednych z drzwi znajdziesz płytkę WATCHFULNESS PLACARD. Podejdź do drzwi z klawiaturą i wpisz kod: 0302, który był na ścianie na 3 piętrze 3F. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu wypełnionym wodą, w której będą pływać zwłoki spotkanego wcześniej więźnia: 18121; 18-stej ofiary z Listy Ofiar Walter'a Sullivan'a.

Room 302

Eileen: How's it going with Room 302?
Frank: Well...I, uh, just tried to open it up, but it looks like somethin's, uh...
blockin' it from the inside. Anyway, it's not the first time...
Eileen: You mean...the guy who lived here before...?
Frank: And it wasn't just him, either. There's, uh, somethin' wrong with this whole apartment...
Eileen: Don't say that... You're scaring me...
Frank: Well, anyway, I just slipped a note under his door. Don't worry about it too much.
There are a...lot of strange things in this world...
The umbilical cord I keep in a box in my room... Lately, it's started to smell terrible...
Eileen: Huh? Umbilical cord...?
Frank: Oh, forget I said anything...
Eileen: But still, those noises...

Sprawdź co się dzieje za drzwiami twojego mieszkania. Znajdziesz kolejną kartkę Superintendant's Memo, która będzie cała w krwi i nie można jej przeczytać. Sprawdź co dzieje się u Eileen. Jeżeli włączysz radio usłyszysz wiadomości. Odłóż tabliczkę do skrzyni i zapisz grę. Udaj się do łazienki i przejdź przez dziurę w ścianie PORTAL.

BUILDING WORLD

Henry obudzi się w betonowym korytarzu. Na jednej ze ścian jest PORTAL. Idź korytarzem do końca i skręć w lewo. Znajdziesz się w miejscu obok żółtego samochodu, będą rozlegać się dziwne mechaniczne dźwięki. Zejdź schodami na dół. Spotkasz tam nowego potwora Gum Head. Zejdź na dół. Spotkasz tam Richard'a Braintree (Victim no. 19).

"Richard: Ouch! Dammit... Where the hell am I...?
Ah, you're a real person... Hey, you're the guy that lives across from me...

Henry: Yeah, my name's Henry.

Richard: I'm Richard Braintree, from 207. What the hell's happened to us?
That hole...and this freaky world... But if you're here too...
then there must be something wrong with the whole apartment building...
That must explain what happened to that other guy too...

Henry: What "other guy"?

Richard: The guy who lived in 302 before you... A journalist...he disappeared one day.
He got pretty crazy towards the end... Shut himself up in his room and wouldn't come out...
Anyway... I'm gettin' the hell out of here. You should, too -- if you know what's good for you.

Henry: Wait...

Henry: Watch out for that kid."

Po rozmowie z nim spotkasz kolejne Gum Heads. Przejdź przez drzwi i wejdź do pomieszczenia, gdzie znajdziesz na ziemi dogorywającego człowieka, od którego weź klucz GHOST's KEY. Będzie tam także miecz Sword of Obedience; jeżeli go weźmiesz, duch którym był przygwożdżony będzie cię śledził cały czas. Podejdź do drzwi obok i użyj klucza.

Będą tutaj czerwone robaki Red Tremers. Zejdź schodami w dół. Na dole znajdź drzwi pod schodami i przejdź przez nie. Znajdziesz się w pustym korytarzu. Wejdź w drzwi, w pomieszczeniu znajdziesz naboje Pistol Bullets. Przejdź przez szare drzwi do następnego pomieszczenia. Znajdziesz tam kij bejsbolowy Aluminum Bat, kij do golfa 5-iron Golf Club, a także PORTAL. Użyj go, aby wrócić do pokoju.

Room 302

Po obudzeniu się w pokoju 302 usłyszysz pukanie do drzwi. Podejdź do drzwi wejściowych i zajrzyj przez judasza. Sprawdź, co dzieje się u Eileen. Wróć z powrotem do Building World.

Building World

W pomieszczeniu masz dwie pary zielonych drzwi obok siebie. Jedne są zamknięte. Przejdź przez drugie i idź na dół do B7. Tam przejdź przez zielone drzwi. Zejdź klatką schodową na sam dół i przejdź przez drzwi. Znajdziesz się w sklepie zoologicznym, gdzie będą na ciebie czekać dwa psy Sniffers. Obok jedzenia dla kotów znajdziesz klucz ALBERT's SPORTS KEY. Idąc dalej natkniesz się na batmanki Hummers oraz kolejnego psa Sniffer. Przejdź przez kolejne drzwi. W korytarzu będzie czekał na ciebie duch, zejdź na sam dół. Przejdź przez kolejne drzwi. Znajdziesz się w pomieszczeniu do góry nogami; będzie tam zardzewiały zegar na drzwiach. Wróć teraz na B5 do Albert's Sport Shop (pomieszczenie z Portalem) i otwórz wcześniej zamknięte drzwi.

Na schodach będą Gum Heads 3 sztuki. Zejdź na sam dół. Jak znajdziesz się na samym dole, kolejne dwa spadną z nieba. Obiegnij budynek i podejdź do drugich dużych szarych drzwi - są to windy. W windzie obejrzysz dziwny filmik. Znajdziesz się na B12. Wjedź na B8 (naciśnij górny guzik w windzie - top button). Wyjdź z drugiej strony windy. Idź zygzakowatymi korytarzami do końca, będzie ci przeszkadzał duch Peter'a Walls'a (Victim No. 12). Na ziemi znajdziesz miecz Sword of Obedience oraz łopatę przy ścianie Spade. Wróć do winy, jeżeli naciśniesz środkowy guzik, to znajdziesz się na B10, jednak nie będziesz mógł wyjść z windy. Naciśnij dolny guzik (bottom button) i udaj się na B12. Wyjdź z windy.

W korytarzu znajdziesz naboje Pistol Bullets. Za kratą będą kolejne potwory, które można je teraz zabić. Wejdź do windy i wyjdź z drugiej strony żółtą drabiną. Znajdziesz się pod prysznicami, gdzie będzie Nutrition Drink. Za wystającymi z ziemi potworami Whitestools będzie drabina. Wejdź po niej na górę. Znajdziesz się w korytarzu po drugiej stronie płotu obok wind. Idź dalej korytarzem. Znajdziesz tam kolejne cztery Gum Heads. Jedne będzie bronił zielonych drzwi, będzie on trzymał Pitching Wedge. Zabierz mu to i przejdź przez drzwi. Zejdź schodami na dół. Przejdź przez drzwi i zejdź kolejnymi schodami na dół. Przejdź przez zielone drzwi pod schodami.

Na dole przejdź przez zielone drzwi. Znajdziesz się w barze Southfield Bar, gdzie będą robaki Tremers oraz PORTAL. W pomieszczeniu na okrągłym stole znajdziesz siekierę RUSTY AXE. Na barze znajdziesz notatkę Bartender's Memo:

"The boss said that the number this time is the last 4 digits of this store's phone
number. But the phone number is written right there on the sign on the roof.
Anybody could see it from South Ashfield Street. Is that really okay?"

Użyj PORTALu.

Room 302

Po obudzeni się w pokoju wyjrzyj przez okno i zapisz numer telefonu z bilbordu "Bar Southfield 555-3750". Wróć z powrotem do Building World.

Building World

Podejdź do drzwi z klawiaturą i wpisz kod: 3750. Znajdziesz się na klatce schodowej. Udaj się na samą górę. Po drodze usłyszysz krzyk oraz spotkasz ducha. Na górze przejdź przez drzwi z napisem "207", uprzednio zabierając z nich tabliczkę CHAOS PLACARD. Spotkasz tam sąsiada na krześle elektrycznym - Richard'a Braintree; na czole będzie miał numer: 19121 i powie, że to zrobił mu numer 11121, który nie jest dzieckiem. Richard jest 19-stą ofiarą listy Walter'a Sullivan'a.

Room 302

Henry obudzi się w pokoju, gdzie usłyszy transmisję w radiu dotyczącą sprawy Waltera Sullivana.

"..........Looks like another one, captain... got "1...121"... on his head...
It's just like that case from 10 years ago... Yeah, that Walter Sullivan case...
But Sullivan's dead. They even got the body... Must be some crazy copycat...
Yeah, but even so..."

Wyjrzyj przez okno z salonu. Henry zobaczy sąsiada z pokoju 207, który wskazuje na pokój 303, pokój Eileen.

"There's a man in 207, pointing his finger...
He's pointing...at room 303... Eileen's room?"

Jak do niej zajrzysz, okaże się, że się przebrała na przyjęcie. Opróżnij inwetarz i zapisz grę. W łazience zbadaj kibel - nawiązanie do Silent Hill 2. Przejdź przez dziurę, która jest większa i okrąglejsza.

APARTMENT WORLD

Henry obudzi się w korytarzu swojego apartamentowca. Idąc korytarzem zobaczysz małego chłopca pukającego do drzwi:

"It looks like my apartment... What the hell is this?"

Gdy do nich podejdzie, chłopiec zniknie, a pod drzwiami pojawi się czerwona kartka. Udaj się do pokoju 301. W salonie znajdziesz pamiętnik Mike's Diary:

"The last few months, Joseph, the guy next door to me who gave me that rare
porn magazine, looks like he's been working super hard. He said if he found another rare one,
he'd give it to me but he hasn't shown his face around much lately.
He said he was a journalist and he is always investigating stuff. But I think something strange
is going on with him. He's been shut in his apartment and I can hear all these weird
noises come from there.

July 1 -Mike

Oh my beautiful Rachael, What's with the note on the red paper?
I thought you'd written a note back to me... But I guess maybe it was somewhere else...
He took it along with my clothes. Those were my best clothes.

July 2 -Mike"

oraz kawałek czerwonej kartki Red Paper - May 2:

"I figured out the riddle behind the numbers. "01121" is actually "01/21."
In other words, 1 out of 21. So Walter was planning on killing 21 people...?
But he never finished the job. He was covicted for the murders of Billy and Miriam Locane,
the 7th and 8th victims. Afterwards, he committed suicide in his jail cell.
The grisly mass murder of 10 people shocked the world and came to be known
as the "Walter Sullivan Case". There are two big puzzles here. The first is:
What was the motive for the murders? The second is: Why did he kill himself
before completing his task? Was he simply insane...?

May 2."

Na ścianie będzie PORTAL. Zwiedź mieszkanie. Znajdziesz zdjęcia a na nich klucze: SUPERINTENDENT's KEY oraz LOCKER KEY #106. Na ramie łóżka znajdziesz Joseph's Article, który będzie znajomy dla weteranów Silent Hill 3:

Teaching Despair: "Wish House"

"Wish House," an orphanage on the outskirts of Silent Hill. But behind its false image is a place
where children are kidnapped and brainwashed. Wish House is managed by the "Silent Hill Smile Support Society,"
a charity organization sometimes called "4S." It's true that 4S is a well-respected charity that "takes in poor children
without homes and raises them with hope." But at its heart, it is a heathen organization that teaches its own
warped dogma in lieu of good religious values. Mr. Smith (temp), who lives near "Wish House," had this to say:
"Sometimes at night I can hear their weird prayers and the sounds of [children] crying. I went there
to complain one time, but they ran me right out. Since then, it hasn't changed a bit."
In fact, this reporter was refused admission when he attempted to take photographs in the facility.
What exactly do the folks at "Wish House" have to hide? During my investigations, I was able to discover,
however, a suspicious-looking round concrete tower which appears to be part of their facilities.
Unfortunately no one was willing to tell us what the tower was used for. But it seems unlikely that
it has anything to do with the business of raising orphans. It may in fact be a prison, or a secret place of worship.
The cult religion that operates "Wish House" is known by the locals simply as "The Order."
It's a religion that is deeply interwoven with Silent Hill's history. But its worshippers' fervent belief that
they are among the elite "chosen people" has a dark and dangerous side. I intend to continue
my investigation of "Wish House" and the cult behind it. I've always believed that "telling the whole truth"
and showing the children the true path, is our most important duty.

Joseph Schreiber

Wróć do salonu i przejdź przez PORTAL.

Room 302

Henry ponownie obudzi się w swoim pokoju, gdzie usłyszy dziwny dźwięk z pralni - idź go sprawdzić. Podejdź do drzwi i wyjrzyj przez judasza - zobaczysz znaną z filmiku postać. Weź czerwoną kartkę Red Paper spod drzwi. Udaj się do łazienki i przejdź przez dziurę w ścianie PORTAL.

Apartment World

Wyjdź na korytarz i udaj się nim do końca. Przejdź przez podwójne drzwi na klatkę schodową. Na schodach będzie siedział facet, który da ci lalkę Shabby Doll. Zejdź na sam dół. Będą tam 4 martwe psy oraz PORTAL. Podejdź do skrzynek na ścianie i użyj klucza Locker Key #106. W skrzynce znajdziesz listy miłosne.

Wejdź w wschodni korytarz przez podwójne drzwi i znajdź pokój 105 - "Superintendent's Room". Weź klucz APARTMENT KEY, czerwoną kartkę Red Paper oraz czerwoną kartkę przedartą z pudełka TORN RED PAPER. Na szafce nocnej będzie pamiętnik Superintendent's Diary (Umbilical Cord):

"The red box seems even stranger today. It's giving off a terrible smell. It's disgusting, but I just can't throw it away.
It must have been around 30 years ago. That young couple was living in the apartment, but one day
they just suddenly disappeared. Ran off just like thieves in the night. I don't know why.
It must have been money troubles, or maybe they got themselves into some kind of danger.
The problem came after that. They left their newborn baby when they took off. I even found the umbilical cord.
I called the ambulance right away and I heard the baby survived, but I don't know what happened to him.
Although a few years later, I often saw a young kid hanging around the apartment. One day he just stopped coming by.
But now that I think of it, I'll bet he was that abandoned baby. It's a horrbile story. Abandoning a newborn baby...
That all happened in Room 302... And the umbilical cord I found there... Well, I still can't get myself to throw it away."

Udaj się do pokoju 106. W sypialni znajdziesz apteczkę Portable Medical Kit. Zacznie dzwonić telefon, ale to nie jest ważne. Pojawi się także duch. W 107 nie ma nic ciekawego, tak jak i w 104 oraz 103. Udaj się do 102, gdzie poza robakami odszukaj drugą część czerwonej kartki TORN RED PAPER w jeansach w lodówce. Udaj się do 101, gdzie znajdziesz naboje Pistol Bullets oraz ducha. Udaj się teraz na 2 piętro 2F.

Pokój 204 jest pusty. W 203 znajdziesz spray na owady BUG SPRAY. W sypialni tego mieszkania w kieszeni zakrwawionej bluzki znajdziesz kolejną połówkę czerwonej kartki TORN RED PAPER. W pokoju 202 odbierz telefon... Pooglądaj obrazy dotyczące sąsiadów. W pokoju 201 znajdziesz tylko robaki.

Udaj się do drugiego korytarza na tym piętrze do pokoju 205, gdzie na stoliku do kawy w salonie znajdziesz "SKINNED MIKE" CASSETTE. W 206 nic ciekawego poza potworami nie ma. Pokój 207 jest pilnowany przez psy, ale wart jest odwiedzenia. Wyjrzyj przez okno, aby zobaczyć pokój 303, pokój Eileen. Przy oknie na fotelu będzie RICHARD'S REVOLVER oraz kij do golfa Putter Golf Club. Będzie tam także magnetofon, ale na razie nie możesz odsłuchać znalezionej w pokoju 205 kasety.

Udaj się na 3 piętro 3F. W korytarzu usłyszysz, że Eileen próbuje wydostać się ze swojego apartamentu. Podłóż wszystkie znalezione czerwone kartki pod drzwi swojego mieszkania 302, a następnie udaj się do pokoju 301 i przejdź przez Portal.

Room 302

W pokoju 302 wyjdź z sypialni i udaj się do drzwi. Przeczytaj wsunięte pod nie czerwone kartki.

Red Diary - May 14:

"It was four years ago that they discovered the body with "12/21" carved into it.
Right away I had this terrible feeling and couldn't stop shaking. The victimshad been murdered
six months earlier, but Walter had been dead for seven years, having commited suicide three years
before the murder. The police thinks it's a copycat crime, and are calling it the Sullivan CaseRound Two.
But something about it bothered me...

May 14"

Mike's Love Letter:

"Racheal..... ....love you ... always watching .... window.... protect you... with love, Mike"

Red Diary - May 20:

"I picked up the key that Eileen from Room 303 must have dropped. I thought
I'd return it but she wasm't home. I guess I'll give it to the super.

May 20"

Red Diary Scrap:

"I lost the key to Eileen Galvin's room. I've gotta find it and bring it back.
Let me think... The last place I saw it was..."

Red Diary Scrap (cont.):

"Oh yeah, I had a really wicked headache that day and just collapsed on the bed.
Maybe if I look near the bed in my room - 302's bedroom - I'll find it.
I get headaches every day now. It's terrible. What am I goingo to do?

May 22".

Udaj się teraz do swojej sypialni. Na podłodze między łóżkiem a oknem znajdziesz klucz DOLL KEY, który jest kluczem do pokoju 303. Udaj się ponownie do salonu i odsłuchaj kasetę "Skinned Mike" Cassette na radiu w salonie. Przejdź przez PORTAL do Apartment World.

Apartment World

Wyjdź z pokoju 301 i udaj się do pokoju 303. Użyj klucza Doll Key i wejdź do środka. Znajdziesz tam małego chłopca stojącego nad Eileen, która będzie miała na plecach numer: 20121 - miała być 20-stą ofiarą listy Walter'a Sullivan'a.

Room 302

Obudzisz się w pokoju 302 i usłyszysz syreny za oknem. Wyjrzyj przez okno, zobaczysz karetkę. Eileen...

Wyjdź z sypialni i podejdź do dziury w ścianie, przez którą podglądałeś Eileen. Usłyszysz rozmowę policjantów i zobaczysz różowego królika Robbie the Rabbit wskazującego na ciebie.

Podejdź do frontowych drzwi i przeczytaj wiadomości zostawione dla ciebie - Red Diary - July 13:

"I don't think I can protect myself. He's truly insane. I can't hold on any longer.
His power can't be measured. I was so scared today that I sealed off the back of
the storage room. I wonder if Eileen Galvin is okay. She has no idea what's going on...
But she's in danger nevertheless.

July 13"

Znajdziesz tam także SUCCUBUS TALISMAN. Udaj się do pralni, gdzie pojawi się coś nowego na ścianie. Henry stwierdzi, że wygląda to jak demon. Użyj talizmanu i przeczytaj wiadomość na ścianie:

"After he did the Ritual of the Holy Assumption, other worlds began to force
their way into his universe and it began to swell horribly. But his universe is different
than ours -- it has limits. And in the limits of that universe, he rules as a king.
And in the deepest part of his kingdom is his Mother. "

Wokół wiadomości zauważysz miejsca na tabliczki, które wcześniej znalazłeś. Udaj się do skrzyni i weź je, a następnie z powrotem do pralni i powkładaj płytki: Temptation Placard - po lewej, Source Placard - po prawej, Watchfulness Placard - na górze, Chaos Placard - na dole. Otworzy się kolejna piękna i okrągła dziura. Przeczyść inwentarz - Apartment Key nie będzie ci już potrzebny - zapisz grę. Przejdź przez nowy PORTAL.

HOSPITAL WORLD

Henry obudzi się w szpitalu, gdzie będzie świadkiem niemiłej operacji. Jeżeli wrócisz ponownie do pomieszczenia, z którego wyszedłeś Emergency Room, znajdziesz tam nowego wroga pacjenta Patient, który jest całkiem spory. Na korytarzu czekają cię robaki, które po chwili przemienią się w latające. Udaj się do pierwszego pomieszczenia po lewej prawie na wprost od wyjścia, do Office. Znajdziesz tam nóż do tapet PAPER-CUTTING KNIFE. W pomieszczeniu obok Reception podejdź do białej tablicy, aby obejrzeć scenkę. Na stole znajdziesz Nurse's Memo:

"I lost Eileen Galvin's hospital room key.
She was a patient brought in with severe injuries.
I wonder if I left it in one of the other hospital rooms.
I really hope not..."

W pomieszczeniu obok będzie łazienka Washroom, a w nim PORTAL. W pomieszczeniu naprzeciwko Emergency Room znajdziesz Nutrition Drink. Idąc w kierunku windy znajdziesz torebkę Eileen EILEEN's BAG. W pomieszczeniu po lewej Doctor's Lounge znajdziesz apteczkę Portable Medical Kit. W pokoju na przeciwko Supply Room będą pacjenci, którzy bronią dostępu do ampułki Ampoule. Ostatnie drzwi po lewej prowadzą na klatkę schodową. Udaj się na 2 piętro 2F.

Na 2 piętrze będą nowi wrogowie - wózki inwalidzkie Wheel Chairs. Na piętrze są 22 pokoje, których kolejność jest przypadkowa. W związku z tym musisz przeszukać wszystkie pokoje. W pozostałych pokojach znajdziesz: świętą świeczkę Holy Candle, święty medalion Saint Medallion, 2 drinki Nutrition Drinks, dwie paczki amunicji Pistol Bullets, amunicję do rewolweru Revolver Bullets i kij do golfa 4-iron Golf Club.

Jeden z pokojów będzie zamknięty, więc musisz znaleźć klucz do niego. W jednym z pokojów znajdziesz posąg węża, który w buzi będzie trzymał klucz HOSPITAL ROOM KEY. Gdy go weźmiesz, okrągła klatka spadnie na ciebie. Użyj znalezionego klucza, aby wyjść z klatki i z pokoju. Wyjdź na korytarza i znajdź zamknięty pokój. Użyj klucza, aby do niego wejść.

Henry spotka tam Eileen, śpiącą na łóżku. Podejdź do łóżka, Henry wyjaśni Eileen cała historię. Od tej pory Eileen będzie towarzyszyła Henry'emu cały czas, więc chroń ją. Eileen nie ma systemu pomiaru życia i nie może umrzeć jak jest z tobą, jednakże czasami musi się zatrzymać aby odpocząć. Stan Eileen wpływa na koniec gry. Eileen biega wolniej od Henry'ego. Jeżeli ją gdzieś zostawisz, stanie się przeklęta.

Po wyjściu z pokoju z Eileen na korytarzu będzie na was czekać dwóch pacjentów. Podjedź do windy i ją zawołaj. W windzie będzie na ciebie czekał kolejny pacjent. Ponieważ winda nie działa, nigdzie ją nie pojedziecie. Wyjdź z windy i zejdź schodami na dół na 1 piętro 1F. Na korytarzu na dole będzie kolejnych dwóch pacjentów. Udaj się do łazienki Washroom i przejdźcie przez PORTAL do mieszkania Henry'ego.

Room 302

Henry obudzi się sam w swoim mieszaniu. Eileen nie będzie. Usłysz jakiś dźwięk z salonu. Po wejściu do niego okaże się, że powietrze stało się ciężkie w tym pokoju. Mieszkanie Henry'ego przestało także dodawać mu zdrowia. Pod drzwiami czeka na ciebie wiadomość - Red Diary - July 20:

"You've seen that world as well... That horrible nightmare.
But if you get sucked into it, it's not just nightmare. Don't get lost in there.
If you get pulled in, you'll be killed. But there's still hope. Maybe this "small key"
will guide you. If you've seen the door with the placard set in it, look on the other side
of the door. Then keep going down. To the deepest part of him. And look for the ultimate Truth.

July 20 - Joseph"

wraz z kluczem SMALL KEY. Przy regale z książkami znajdziesz następne czerwone kartki: Red Diary - ??/??:

"How long has it been since I left this room? I can't tell if it's been days or hours...
But during that time, they've found the body of "14/21". I've been having hallucinations lately.
I think I'm losing my mind.

(No date written)".

Red Diary - June 11:

"Walter Sullivan did kill himself. He died in his prison cell of blood loss after
he stabbed himself in the neck with his spoon. His body was buried in a cemetary
just outside his hometown of Silent Hill in an unmarked grave. After that,
his name became famous all over the world and it looked like his string odd mass murders
was finished at 10 out of 21. But 3 years later, they found a corpsemthat had "12/21" carved into it.
The corpse was from 6 months earlier. In other words, the person was killed two and a half years after
Sullivan committed suicide. The MO was exactly the same as Sullivan's. Except for one thing.
All 10 of Sullivan's victims were found with their hearts cut out and their chest wounds sewn together
expertly with thread. On the other hand, the "12/21" victim still had their heart.
Naturally the police think it's a copy cat and are proceeding in that basis. But they haven't made
any progress and recently discovered victim number 13. This corspe also had their heart intact.
The police still haven't even indentified a suspect. I've got a working hypothesis.
Vert few people knew the details of the original crimes and would be able to copy Sullivan's MO so precisely.
First I'll head to Silent Hill... To the graveyard near that beautiful little lake.
Maybe I'll find the answer there.

June 11"

Red Diary - June 14:

"The weather that day was very strange. Even though I avoided the earlier storm, there was still
a thick fog clinging to everything. Fortunately, that allowed me to avoid being seen and get right to work.
The police are still stubbornly acting as if it's just a copycat case. So I figured things
probably hadn't been touched here. But I was wrong. I should have come sooner. The cemetary
was in such bad condition that it was almost sad. The storm must have raised the sea level.
Anyway, that's how it was when I found Walter Sullivan's grave.

(This diary is pretty damaged around this point and I can't read anymore)

I'm still in shock... There was no body in the grave....
And on top of that, written on the coffin were the numbers "11/21"...

June 14"

Przeczyść inwentarz i wracaj do szpitala przez PORTAL.

Hospital World

Po przejściu przez Portal ponownie spotkasz Eileen, która jak się okaże nie widzi tej dziury. Wyjdź na korytarz i udaj się do windy. Przejdź na drugą stronę i użyj klucza "Small Key". Znajdziesz się na długiej klatce schodowej, na której będzie na was czekać kilku pacjentów. Na końcu schodów będą drzwi oznaczone "Ever Downward". Po przejściu przez drzwi, znajdziesz się w rotundzie i schodź na dół, powoli, aby Eileen za tobą nadążyła. Po drodze będzie PORTAL.

Room 302

Jeżeli użyjesz teraz Portalu i znajdziesz się w swoim mieszkaniu prawdopodobnie będziesz miał teraz swoje pierwsze nawiedzenie; mogą to być trzaskające okna, tykający zegar czy podobne. Aby oczyścić mieszkanie zapal świeczkę Holy Candle oraz użyj medalionu Saint Medallion. W zależności jak dobrze to zrobisz, będzie mieć to wpływ na zakończenie gry.

Wróć przez PORTAL i zejdź dalej na dół.

SUBWAY WORLD 2ND

Znajdziesz się ponownie w metrze. W pomieszczeniu na podłodze znajdziesz świeczkę Holy Candle. Przejdź przez drugie drzwi. Czeka tam na ciebie Gum Head. Udaj się do łazienek i użyj tam PORTALu, aby dostać się do mieszkania.

Room 302

W mieszkaniu 302 czeka na ciebie pod drzwiami kolejna czerwona kartka - Red Diary - July 25:

"I've found two meysterious and powerful artefacts that seem to be very effective for
evading the ghost-victims: the Holy Candle and the Saint Medallion. Not only are they effective
against the ghost-victims in the Other World, they also seem to prevent them from invading
my room. Just light the candle near where they're coming in and its holy power is activated.
The Saint Medallion seems to repel unholy energy when it's worn (equipped). I'm starting to gain some hope.

July 25".

oraz list od dziecka Kid's Letter:

"Mommy, I'll giv you this so pleez wake up soon.
It's inside my toy train."

oraz klucz TOY KEY. Weź ze skrzynki monety Lynch Street Line Coin i wracaj do dziury i przejdź przez PORTAL do Subway World.

Subway World 2nd

W męskiej ubikacji będzie Nutrition Drink. Idź dalej do głównej części i skręć w prawy korytarz. Będzie tam Cynthia Velasquez, a dokładniej jej duch - ofiara numer 16 Victim 16. Idź dalej, gdzie będzie trzech Gum Heads. Na schodach po lewej będą srebrne kule Silver Bullets. Srebrnymi kulami można zabić ducha. Udaj się do Lynch Street i używając monet przejdź przez bramkę. Udaj się na lewo, będą tam psy Sniffers. Idź dalej korytarzami. Na końcu znajdziesz Nutrition Drink, a na dziwnym krześle znajdziesz bacik dla Eileen RIDING CROP. Udaj się teraz z powrotem i zejdź schodami po prawej na dół.

Na peronie udaj się do pierwszego wagonu i przejdź przez drugą stronę na drugą stronę wagonu. Na ławce będzie pudełko. Użyj klucza Toy Key i wyjmij z pudełka FILTHY COIN. Po przejściu przez wagony idź do końca peronu (na ławce na peronie za schodami będą naboje Pistol Bullets) i przejdź przez drzwi na końcu. Przejdź przez PORTAL.

Room 302

W pokoju 302. Pod drzwiami będzie kolejna czerwona kartka Red Diary - July 17:

"A few days after Walter killed himself in his cell, several resicents witnessed
a long-haired man with a coat here. Through his window, Richard Braintree in 207
saw the man moving someting heavy and doing something in Room 302. Even Sunderland,
the superintendent, saw the man with the coat hanging around Room 302, and confirmed
there were signs of someone having been in there.

July 17"

Udaj się do kuchni i umyj znalezioną w wagonie metra monetę Filth Coin, otrzymasz 1$ COIN. Przeczyść inwentarz i wracaj do metra przez PORTAL.

Subway World 2nd

Zejdź po drabinie. Eileen nie będzie mogła ci towarzyszyć, gdyż jej stan na to nie pozwala. Po drodze znajdziesz amunicję Pistol Bullets oraz apteczkę Portable Medical Kit. Idź dalej do następnej drabiny i wejdź do góry. Obok drabiny będzie świeczka Holy Candle. Udaj się z powrotem do Eileen. Wyjdź na peron z drugiej strony i udaj się do automatu z napisem 1$, użyj znalezionej monety, aby uzyskać klucz MURDER SCENE KEY. Zejdź ponownie po drabinie i skręć w korytarz po prawej. Zwiedź wagon, w maszynowni będzie brakować dźwigni. Udaj się ruchomymi schodami do góry, po drodze jak poprzednio czekają na ciebie Wall Meny.

Jak znajdziesz się na górze udaj się na lewo. Będą tam psy Sniffers i Nutrition Drink. Wracaj teraz do schodów i udaj się na górę. Znajdziesz CYNTHIA'a COMMUTER TICKET i wejdź do biura po prawej używając Murder Scene Key. W środku znajdziesz dźwignię TRAIN HANDLE. Wyjdź przez bramki i używając biletu Cynthia przejdź przez bramki prowadzące na Lynch Street Line. Udaj się na peron i przez wagony do pomieszczenia, gdzie została Eileen. Zabierz swój zostawiony bagaż i udaj się schodami do góry, będzie tam apteczka Portable Medical Kit. Przejdź wagonami na drugą stronę peronu i do góry. Wyjdź przez bramki i przejdź przez bramki prowadzące na King Street. Zjedź schodami z Wall Menami na dół i wejdź do wagonu stojącego przy peronie. Udaj się do maszynowni i użyj znalezionej dźwigni Train Handle. Wagon się przesunie. Otworzy to przejście do klatki schodowej.

Przejdź przez drzwi, Henry zobaczy tam faceta w płaszczu. Przejdź przez drzwi na przeciw siebie. Znajdziesz się na kolejnym rotundalnym pomieszczeniu. Schodź nim na dół. Po drodze znajdziesz Portal, z którego jeżeli chcesz to skorzystaj. Idź na dół do końca.

FOREST WORLD 2ND

Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się ponownie w Forest World. W rogu znajdziesz pochodnię TORCH. Spotkasz także mężczyznę w płaszczu, czyli Waltera Sullivana. Nie da rady go zabić, będzie on cię prześladował przez jakiś czas. Znajdź trumnę oznaczoną "11/21". Eileen jest w stanie przeczytać napisy przy otwartym grobie, których wcześniej Henry nie był w stanie. Z rogu cmentarza weź pochodnię Torch i zapal ją. Wyjdź z cmentarza przez podwójne drzwi.

Po drodze znajdzie Nutrition Drink, z zapaloną pochodnią znajdź głowę lalki DOLL's HEAD w studni, a dalej psy Sniffers. Będzie tam także PORTAL. Idź dalej przez kolejną bramę i pilnuj, aby Eileen była przy tobie; Sullivan będzie cały czas was śledził. Będą kolejne psy Sniffers. Przejdź przez bramę. Znajdziesz się przy zgliszczach sierocińca Wish House. Znajdziesz tam spaloną notatke Jaspera Jasper's Burned Memo:

"Something's here but nothing's here. I feel something from the well.
Something's missing. Aaaaaaaahhhh!!!!! It has begun!!!

Jasper"

Znajdziesz świeczkę HOLY CANDLE. Znajdziesz tam także zagadkę Wheelchair Doll Text dotyczącą lalki na wózku inwalidzkim:

"I cut my body into five pieces and hid them in the darkness."
"When my body is once again whole, the path to below will be opened."

Podejdź do wózka inwalidzkiego i umieść znalezioną głowę lalki Doll's Head. Znajdź przy drabinkach przy ścianie łańcuch CHAIN, który będzie nową bronią dla Eileen. Przejdź przez PORTAL.

Room 302

W mieszkaniu 302 czekają cię kolejne nawiedzenia. Pod frontowymi drzwiami znajdziesz kolejną czerwoną notatkę Red Diary - July 18:

"My theory is that Walter never died at the prison.
It may have been someone else who committed suicide.
Euther that, or the person the police arrested was not the real Walter Sullivan.
I'm in no position to investigate what really happened
at the prison, but in any case, Walter didn't die at the prison.
The man with the coat that showed up here was the real Walter.
7 years ago, he did something in that apartment.
I'm certain there's a link between that and the bizarre things that have been happening here.
Just a little bit more and I'll have this whole thing figured out.
I may even find that the real Walter is somewhere nearby....

July 18."

Przed ponownym przejściem przez PORTAL, obok niego odszukaj kanister. Spróbuj go załadować, a następnie nasącz znalezioną pochodnię Torch olejem. Przejdź przez PORTAL.

Forest World 2nd

Przejdź przez drzwi naprzeciwko bramy, którą tu wszedłeś. Będą tam robale latające Hummers oraz Nutrition Drink. Walter znowu będzie was śledził. Przejdź przez kolejną bramę. Koło drzewa, gdzie wcześniej była ręka, znajdziesz srebrną kulę Silver Bullet. Przejdź przez bramę. Będzie tam Nutrition Drink oraz PORTAL. Na środku będzie święty płomień "Holy Flame". Z boku przy schodach będzie studnia, a w niej z zapaloną pochodnią znajdź lewą nogę lalki DOLL's LEFT LEG. Wracaj teraz z powrotem do sierocińca.

Podejdź do wózka i włóż lalce nogę, którą znalazłeś. Udaj się teraz do podwójnych drzwi. Przejdź przez bramę i udaj się wzdłuż ścieżki. W końcu dojdziesz do miejsca, gdzie spotkałaś Jaspera pierwszy raz. Teraz zamieni się on w latającego płonącego ducha Jasper'a Gain - Victim 17. Obok dużego kamienia będzie medalion Saint Medallion. Jak dojdziesz do rampy prowadzącej do fabryki znajdziesz tam Nutrition Drink. W końcu dojdzesz do lokacji, gdzie będą Gum Heads, będzie tam płomień, od którego będziesz mógł zapalić pochodnię. Przejdź do następnego pomieszczenia, gdzie w studni znajdziesz prawą rękę lalki DOLL's RIGHT ARM. Wracaj teraz z powrotem w kierunku sierocińca. Jak dojdziesz do pułapki nad ścieżką odszukaj tam kolejną studnię. Znajdziesz tam drugą rękę lalki DOLL's LEFT ARM, a obok płotu będzie świeczka Holy Candle. Udaj się teraz do sierocińca Wish House i powkładaj znalezione części lalce.

Zostały ci teraz ostatnie drzwi do zwiedzenia. Spotkasz tam dwugłowego Twin Victims. Będzie tam także studnia, w której znajdziesz brakującą nogę DOLL's RIGHT LEG. Idź dalej. Po drodze znajdziesz Nutrition Drink. Jak wejdziesz do jaskini, na beczkach znajdziesz amunicję Pistol Bullets oraz nową broń PICKAXE OF DESPAIR. Za jaskinią będzie egzamin Nutrition Drink, naboje do rewolweru Revolver Bullets oraz medalion CRESTED MEDALLION. Udaj się teraz z powrotem do sierocińca Wish House i złóż do końca lalkę. Lalka na moment ożyje, a następnie się rozwali i odsłoni schody prowadzące w dół.

Zejdź schodami w dół. Znajdziesz książkę Descent of The Holy Mother - The 21 Sacraments na ołtarzu:

"The Descent of the Holy Mother -- The 21 Sacraments"

The First Sign And God said, At the time of fullness, cleanse the world with my rage.
Gather forth the White Oil, the Black Cup and the Blood of the Ten Sinners.
Prepare for the Ritual of the Holy Assumption.
The Second Sign And God said, Offer the Blood of the Ten Siners and the White Oil.
Be then released from the bonds of the flesh, and gain the Power of Heaven.
From the Darkness and Void, bring forth Gloom, and gird thyself with Despair for the Giver of Wisdom.
The Third Sign And God said, Return to the Source through sin's Temptation.
Under the Watchful eye of the demon, wander alone in the formless Chaos.
Only then will the Four Atonements be in alignment.
The Last Sign And God said, separate from the flesh too, she who is the Mother Reborn
and he who is the Receiver of Wisdom.
If this be done, by the Mystery of the 21 Sacraments, the Mother shall be reborn
and the Nation of Sin shall be redeemed.

Obok ołtarza po lewej są drzwi. Użyj medalionu Crested Medallion i otwórz je. Przejdź przez drzwi. Znajdziesz się ponownie w rotundzie i idź drogą w dół do drzwi.

WATER PRISON WORLD 2ND

Wejdź do okrągłej windy. Henry z Eileen znajdą się teraz w więzieniu, w pomieszczeniu na jego dachu. Będzie tam Portal. Wyjdź przez drzwi. Będzie tam na ciebie czekał Sullivan. Przebiegnij przez podwójne drzwi na wprost Henry'ego. Udaj się na 3 piętro 3F. W jednej z cel znajdziesz świeczkę Holy Candle oraz naboje. Na korytarzu będą Twin Victims. Udaj się do celi z dziurą w podłodze i skocz na dół do piwnicy. Eileen zostanie w celi.

Gdy znajdziesz się w piwnicy, w kuchni na poziomie B1. Przejdź przez podwójne drzwi i przejdź po małym mostku. Znajdziesz tam koszulkę więźnia PRISONER's SHIRT, na której będzie napis woskiem. W jadalni znajdziesz święty medalion Saint Medallion oraz Nutrition Drink. Pod prysznicami znajdziesz amunicję.

Jeżeli pójdziesz po drabinie do góry prowadzącej do pomieszczeń w których są judasze do cel, znajdziesz tam na 3 piętrze 3F nową broń dla Eileen - pałka NIGHTSTICK. Znajdziesz tam także apteczkę Portable Medical Kit.

Udaj się teraz na schody i zejdź na dół do B2. Przejdź przez PORTAL, aby przeczyścić inwentarz.

Room 302

W mieszkaniu 302 pod drzwiami frontowymi znajdziesz kolejną kartkę z dziennika Red Diary - July 28:

"I'm going to summerize everything that I've learned about Walter Sullivan so far.
He was born right here in Room 302 of "South Ashfield Heights".
His parents abandoned him soon afterwards and disappeared somewhere, leaving the baby alone.
He was discovered and sent to St. Jerome's Hospital.
He was "adopted" by "Whis House", an orphanage in the forest near Silent Hill
that's run by the secret Silent Hill religious cult.
When he was six years old, someone from the cult showed him where he was born.
Since then, he started to believe that Room 302 itself - in other words, this room
- was his mother. Every week, he travelled from the orphanage to South Ashfield Heights,
a pretty long trip for a kid his age. Sometimes he took the subway, and sometimes the bus.
-------------------------------------------
I'm tired....
My headache is already killing me.
I'll write more tomorrow.

July 28"

Udaj się do łazienki i zbadaj wannę. Zanóż w niej znalezioną koszulkę w więzieniu Prisoner's Shirt, otrzymasz NOTE FROM THE BLOODY PRISONER's SHIRT:

"My room is on the 2nd floor and I had to drink something with black things in it.
I hid the sword with the triangle handle under my bed.
That guy, the fat one, took the basement key.
Next time I'll stick this triangle sword into that pig and take the key."

Udaj się do pralni i przejdź przez PORTAL.

Water Prison World - 2nd

Udaj się z powrotem na schody. Zobaczysz tam ducha grubasa - Victim 18, Ghost of DeSalvo, o którym była mowa w napisie na bluzce. Udaj się na 2 piętro 2F i znajdź celę, w której będzie dużo butelek. Zajrzyj pod łóżko i weź miecz Sword of Obedience. Udaj się teraz na 3 piętro 3F po Eileen i zejdź z nią na dół na 1 piętro 1F. Przejdź przez korytarz i udaj się na klatkę schodową wewnątrz więzienia. Spotkasz tam ducha DeSalvo, którego musisz zabić mieczem i otrzymać klucz WATER PRISON GENERATOR ROOM KEY, o którym była mowa na bluzce.

Idź dalej na dół. Jak znajdziesz się w piwnicy zejdź schodami na sam dół. Będzie tam PORTAL. Obok schodów będą drzwi. Użyj klucza Water Prison Generator Room Key i wejdź przez nie. Miń generator. Będzie tam korytarz, w którym będzie na was czekać 6 Twin Victims. Po zabiciu ich, idź dalej do drzwi, tym razem normalnej wielkości i przejdź przez nie. Znajdziesz się ponownie w rotundzie prowadzącej w dół. Idź w dół, po drodze będziesz miał Portal. Przejdź przez drzwi na dole.

BUILDING WORLD 2ND

Po przejściu przez drzwi znajdziesz się na podwórku z samochodami. Na ziemi znajdziesz notatkę Reminisces Memo:

"I want to go back to that time...
Things were so good then...
The day of my birthday....
The cute cat in the pet store...
All those balls in the basket...
Playing pool was fun too...
The door of time was wide open...
When I see four things, I can't help but remember that time..."

Znajdziesz tu także Nutrition Drink. Zabij ducha Richarda oraz przejdź przez PORTAL.

Room 302

W mieszkaniu 302 znajdziesz pod drzwiami frontowymi kolejną notatkę z pamiętnika Red Diary - July 29:

"Continuing form yesterday, I'm going to summarize everything that I've learned about Walter Sullivan so far.
Naturally, it was a long way for a kid his age to travel, but he made the trip every week by subway or bus.
Unfortunately, somene else was living in this apartment and so he couldn't be reunited with his mother (Room 302).
For years, he continued to come here, almost like he was possessed, just to peek into the apartment.
Eventually, the tenants begun to complain and treat him badly when they saw him hanging around.
Walter began to fear the tenants and see them as obstacles preventing him from seeing his mother.
As the years passed and Walter matured, he began to be more and more influenced by the teaching of the cult.
Furthermore, his obsession with his mother and his feelings of resentment towards the outer world
became even deeper. Alter became preoccupied with one particular tract from the cult's "Bible".
"The Descent of the Holy Mother --- The 21 Sacraments"
"By the 21 Sacraments, the Holy Mother shall appear in the countries of the world and shall bring salvation to the sinful ones".
After Walter left Wish House, he moved to Pleasant River, a town neighbouring Silent Hill.
For a while, he lived the life of a normal student, but he was still filled with bitterness and resentment towards
the rest of the world. Several years later, he launched his plan there. The 21 murders....

July 29"

Wróć przez PORTAL.

Udaj się do windy przy płocie i zjedź na B12. Wyjdź przez drugie drzwi. Przy ścianie znajdziesz świeczkę Holy Candle. Wróć ponownie do winy i zejdź po drabinie na dół. Eileen zaczeka tutaj na ciebie. Znajdziesz się pod prysznicami. Idź dalej, korytarzam, aż dojdziesz do drabiny. W rogu obok będzie kula bilardowa BILLIARD BALL. Wejdź po drabinie do góry i idź korytarzami. Zobaczysz mężczyznę w płaszczu Waltera Sullivana rozmawiającego z małym chłopcem. Następnie zaatakuje cię duch Cynthia Velasquez (jeżeli, go wcześniej nie przyszpliłeś mieczem Sword of Obiedence). Obok płotu będzie apteczka Portable Medical Kit. Biegnij dalej i przejdź przez drzwi obok pudeł. Obok pudeł znajdziesz piłkę do kosza VOLLEYBALL oraz medalion Saint Medallion. Znajdziesz się na klatce schodowej. Na dole będzie 5 wózków. Wbiegnij do drzwi. Znajdziesz się na kolejnych schodach, idź w dół i przejdź przez drzwi prowadzące do baru.

Połóż kulę bilardową na stole bilardowym. Nic na razie się nie stanie. W pomieszczeniu są także drzwi z zamkiem szyfrowym oraz notatka na kontuarze. Na razie zostaw to, musisz wrócić po Eileen. Udaj się w drogę powrotną do windy, w której zostawiłeś Eileen. W windzie wjedź na B8 (top button). Jeżeli wyjdziesz po stronie panelu kontrolnego znajdziesz tam dwa psy Sniffers oraz Nutrition Drink. Idź schodami do góry, do sklepu sportowego.

W sklepie sportowym znajdziesz świeczki do tortu CAKE CANDLES na ladzie przy drzwiach, a w głębi pomieszczenia kij do golfa 3-Wood Golf Club. W rogu będzie kosz z piłkami do koszykówki. Połóż tam znalezioną piłkę Volleyball. W pomieszczeniu jest także PORTAL, ale w domu nic nowego na ciebie nie czeka.

Przejdź do następnego pomieszczenia. W magazynku na półce znajdziesz świeczkę Holy Candle. Przejdź przez kolejne drzwi na klatkę schodową. Będzie na niej kilka duchów, więc szybko biegnij na górę i przejdź przez drzwi. W pomieszczeniu znajdziesz na stole tort urodzinowy, do którego włóż znalezione świeczki oraz na regale znajdziesz wypchanego kota STUFFED CAT. Jeżeli pójdziesz dalej znajdziesz Nutrition Drink, naboje do rewolweru Revolver Bullets, świeczkę Holy Candle oraz kolejny kij do golfa Driver Golf Club. Wracaj teraz ponownie do sklepu sportowego i przejdź przez drugie drzwi prowadzące na drugą klatkę schodową. Na niej także będą duchy, więc szybko zbiegnij na dół do sklepu zoologicznego.

W sklepie zoologicznym podejdź do lady i włóż do klatki kota Stuffed Cat. Na półka znajdziesz Nutrition Drink i amunicję do pistoletu Pistol Bullets. Usłyszysz zegar - pamiętasz pomieszczenie z zegar - udaj się tam teraz. Podejdź do drzwi prowadzących na drugie schody. Przeczytaj gazety leżące na podłodze przed drzwiami. Zejdź nimi na dół i wejdź do pomieszczenia przez drzwi pod schodami. W pomieszczeniu z zegarem będzie dużo latających robali Hummers. Przejdź przez zegar.

Znajdziesz się w dziwnym pomieszczeniu. Zejdź po schodach na sam dół. Tylko jedne z tych drzwi się otwierają, te na samym dole na przeciw schodów. Będą tu wszystkie duchy dręczące cię do tej pory. Po przejściu przez drzwi w korytarzu natkniesz się na Gum Heads oraz psy Sniffers. Gum Heads będą miały kije golfowe. Będzie tam także Nutrition Drink. Przejdź przez drzwi i zejdź schodami na sam dół. Będą po drodze spadać Gum Heads. Przejdź przez drzwi na dole schodów. Udaj się uliczkami do drzwi przy pudłach i przejdź przez nie. Znajdziesz się na klatce schodowej, gdzie są wózki inwalidzkie. Przejdź przez drzwi pod schodami. Znajdziesz się na kolejnej klatce schodowej, idź nią na dół. Będzie tam Gum Heads. Przejdź przez drzwi na dole. Znajdziesz się ponownie w barze, gdzie będzie czekał na ciebie kolejny Gum Head.

Przeczytaj notatkę na ladzie Later Bartender's Memo, w której podany jest kod do drzwi:

"The boss said we had to change our phone number cause of all the complaints
about the weird noises. Now we have to change the store sign on the roof. What a pain.
By the way, the number is the last 4 digits of the new phone number. Not too smart if you ask me..."

Kod się zmienił. Przejdź więc przez PORTAL, aby zobaczyć jaki jest nowy numer telefonu do baru.

Room 302

Ponieważ na bilbordzie numer telefonu do baru się nie zmienił, więc musisz dowiedzieć się jaki jest nowy numer. Zadzwoń pod stary numer telefonu do baru 555-3750, a dowiesz się jaki jest nowy numer: 555-4890. Wróć z powrotem do baru.

Building World 2nd

Podejdź do drzwi i wpisz nowy kod: 4890. Przejdź przez drzwi. Biegnij na dół, pilnując aby Eileen była przy tobie. Na samym dole znajdziesz apteczkę Portable Medical Kit przed drzwiami. Czeka cię pierwsza walka z bossem - Boss One Truth. Wystarczy zabić tego właściwego z 12, które tam są. W jego rozpoznaniu pomoże ci Eileen, która tylko tego jednego będzie chciała bić. Po zakończonej zwycięsko walce, drzwi z drugiej strony zostaną odblokowane. Przejdź przez nie.

Znajdziesz się na okrągłej klatce schodowej. Zacznij schodzić w dół. Po drodze będziesz miał PORTAL.

Room 302

Przejdź do mieszkania 302 i przeczytaj notatkę pod frontowymi drzwiami Red Diary - August 7:

"No. 1.... Ten heart....
No. 2... Ten...
No. 3... Ten hearts....
No. 4... Ten hearts Steve Garl...
No. 5... Ten..
No. 6... Ten heart...
No. 7... Ten hearts Billy Locane
No. 8... Ten hearts Miriam Loane
No. 9... Ten hearts...
No. 10... Ten...
No. 11... Assumption Walter Sullivan
No. 12... Void...
No. 13... Darkness...
No. 14... Gloom...
No. 15... Despair Joseph Schreiber
No. 16... Temptation Cynthia Velasquez
No. 17... Source Jasper Gein
No. 18... Watchfulness Andrew DeSalvo
No. 19... Chaos Richard Braintree
No. 20... Mother Eileen Galvin
No. 21... Wisdom Henry Townshend

August 7"

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej kliknij tutaj: Lista ofiar Walter'a Sullivan'a.

Wróć ponownie przez PORTAL.

Building World 2nd

Idź dalej w dół, aż dojdziesz do drzwi oznaczonych numerem "302". Na ziemi znajdziesz pamiętnik Superintendent's Diary (Man with the Coat):

"I had that weird dream today. The one with the man with the long hair
and coat. He was crying and looking for his mother again.
I saw that man with the coat 10 years ago at this apartment.
He was going up the stairs, carrying a heavy tool, an old-looking bowl and
a bag that was dripping blood.
I never saw him again after that. But a few days later, the neighbors complained
that they heard strange noises coming from the supposedly empty Room 302.
So I took a look around Room 302 and found signs that someone had been in there,
but nothing odd other than that. But that's when it all started.
I still hear strange noises coming from the window of Room 302.

Sunderland"

Przejdź przez drzwi pokoju 302.

ROOM 302

Znajdziesz się w swoim czarnobiałym mieszkaniu. Znajdziesz na podłodze przy stole Old Picture Book:

"There once was a baby and a mother who were connected by a magical cord. But one day the cord was cut,
and the mother went to sleep. The baby was left all alone. But the baby made lots of friends at Wish House,
and everyone was very nice to him. The baby was happy. His friends told him how to wake up his mother.
So the baby went right away to go and wake her up. But the mother wouldn't wake up. No matter how he tried,
she wouldn't wake up. Because the one that he was trying to wake up was actually the Devil.
The baby had been deceived. Poor baby. The baby cried and cried and cried. When he thought of the mother,
he remembered the feeling of being connected to her through the magical cord. Just then, a ray of light
came down from the sky. The light was very warm and made the baby feel good.
When the baby looked into his hand, he saw that the magical cord was lying there.
With the cord clutched in his hand, the baby went happily to sleep."

oraz książkę Crimson Tome:

"She who is called the "Holy Mother" be not holy one whit. The "Descent of the Holy Mother" is naught but
the Descent of the Devil. There that be called the "21 Sacraments" be not sacramental one whit.
The "21 Sacraments" be naught but the 21 Heresies. To give birth to a realm of wickedness
within the blessed realm of our Lord be blasphemy and the work of the Devil.
If thou would stop the Descent of the Devil, you must bury part of the Conjurer's mother's flesh
within the Conjurer's true body. Thou must also pierce the Conjurer's flesh with the 8 spears of
"Void," "Darkness," "Gloom," "Despair," "Temptation," "Source," "Watchfulness" and "Chaos."
Do so and the Conjurer's unholy flesh will become that which once it was, by the grace of our Lord."

Przeszukaj mieszkanie. Drzwi do pralni są zamknięte. W sypialni znajdziesz kolejne kartki pamiętnika: Red Diary - August 2 oraz Red Diary - August 3:

"What's with this room? It's covered in blood and rust...
This is my room... But what the hell has happened to it...?
This room... Is it really my room...?
It's in terrible shape...
The air is so heavy... My head hurts... Creepy... It looks like a face.
What the hell am I writing...?

August 2 - Joseph"

"I can't break down the wall.

August 3 - Joseph"

Red Diary - August 4:

"When the bell rings, Eileen=mother's body, blood.

August 4 - Joseph".

Red Diary - August 5:

"The Crimson Tome
"Bury part of the Conjurer's mother's flesh within the true body of the Conjurer"
Part of the flesh=super's room?

August 5 - Joseph".

Wróć do salonu, gdzie na suficie znajdziesz dziwną dziurę, z której wystaje postać - Joseph Schreiber - Victim 15:

Eileen:
It's him...

Joseph:
You've done well to make it this far. Let me tell you something about "him," Walter Sullivan...
When he was a little boy, he began to believe that my apartment was actually his birth mother.
He decided to "free" her from the stains and corruption of this world.
At the orphanage, he learned of the "21 Sacraments," the only way to purify her.
He then performed the ceremony of the "Holy Assumption" and created this...twisted world.
Now...he's become nothing more than an inhuman killing machine...
Well, he's dead now...but he's trying to complete...the "21 Sacraments."
His boyhood desire...to return to the bosom of his birth...has divided him...
Now his child self...has manifested itself in this world...
And soon, he is planning to finish his work... The...21...Sacraments...
Number 20... "The Mother Reborn"... Eileen Galvin... Number 21... "The Receiver of Wisdom"...
Henry Townshend... Even now...it may not be...too late... Follow the...Crimson Tome...
Stop him... If not...wherever you run... He will catch you... Find...him... His...true location...
It must be nearby... You must kill...him... You must kill him... Kill...... Kill...
Kill...... Kill...... Hurry... She's being taken over... She's Number 20... "The Mother Reborn"...
The Crimson Tome... Obey the Crimson Tome... Kill him... Must...kill...him...
Kill...... Kill...... Kill...... Kill...

Na ścianie zauważysz kilof PICKAXE OF HOPE. Znajdź ścianę w korytarzu, gdzie jest popękana, a po bokach będą napisy. Niestety tutaj nie rozbijesz tej ściany, więc udaj się do łazienki jest PORTAL i przejdź przez niego do swojego mieszkania.

Wyjdź z sypialni i udaj się w stronę salonu. Usłyszysz hałas. Ponieważ nic nowego w mieszkaniu się nie dzieje, udaj się do ściany, z której ten hałas dochodzi. Użyj na niej znalezionego kilofa Pickage of Hope. Przejdź przez powstałą dziurę w ścianie. Znajdziesz tam ukrzyżowane ciało. Zbadaj je. Henry stwierdzi, że ma coś w kieszeni płaszcza. Zbadaj jeszcze raz i wyjmij klucz KEYS OF LIBERATION. Na stole znajdziesz kilka przedmiotów odwołujących się do Silent Hill 2.

Wracaj do mieszkania i użyj znalezionego klucza w drzwiach frontowych. Spadną wszystkie łańcuchy. Możesz wyjść z mieszkania.

OUTSIDE ROOM 302

Nareszcie możesz wyjść ze swojego mieszkania przez frontowe drzwi. Jednak świat na zewnątrz nie jest wcale fajniejszy od tych, które zwiedzał poprzez dziurę. Po chwili dołączy do niego Eileen.

Portale zniknęły. Teraz aby wrócić do mieszkania musisz normalnie do niego dojść i przejść przez drzwi.

W pokoju 303 możesz znaleźć strój dla Eileen (strój pielęgniarki), ale pod warunkiem, że przeszedłeś grę w trybie Next Fear i uzyskałeś zakończenie Escape lub Mother, czyli zakończenie, w którym uratowałeś Eileen. Strój będzie na fotelu przed telewizorem. Strój musisz nosić do końca gry w swoim inwentarzu; nie możesz go odłożyć do skrzyni.

Udaj się do pokoju 301. Zejdź schodami na dół. W drugiej okrągłej klatce jest medalion Saint Medallion. Po zejściu na dół znajdziesz się w pokoju 201, gdzie na dole znajdziesz Nitrition Drink w okrągłej klatce. Wyjdź przez drzwi na korytarz.

Wejdź do pokoju 202, w którym znajdziesz miecz Sword of Obedience. W salonie będzie dziura prowadząca do pokoju 203. W 203 będzie duch Cynthia, (jeżeli jej wcześniej nie przyszpiliłeś mieczem) więc szybko wyjdź na korytarz. W pokoju 204 znajdziesz Nitrition Drink w kuchni na ladzie oraz Waltera. Wyjdź z pomieszczenia na korytarz i udaj się na klatkę schodową. Na schodach będą pacjenci Patients.

Na 3 piętrze w pokojach znajdziesz następujące przedmioty: na klatce schodowej amunicję Pistol Bullets, w pokoju 304 Nutrition Drink chroniony przez Twin Victims oraz Wall Mena, w pokoju 303 naboje do rewolweru na stoliku do kawy Revolver Bullets. Udaj się ponownie na drugie piętro 2F.

W pokoju 205 znajdziesz Nutrition Drink. Udaj się do pokoju 206, gdzie będzie czekał na ciebie Walter, a w sypialni świeczka Holy Candle. Przejdź przez dziurę w ścianie do pokoju 207, mieszkania Richarda Braintree, gdzie znajdziesz amunicję do pistoletu Pistol Bullets. Wyjdź na korytarz i zejdź schodami na dół. Usłyszysz głosy.

W pokoju 107 znajdziesz Nutrition Drink i ducha Andrew DeSalvo, jeżeli go wcześniej nie przygwoździłeś. W pokoju 106 znajdziesz świeczkę Holy Candle oraz apteczka Portable Medical Kit oraz ampułka Ampoule w łazience. Udaj się do lobby i zostaw Eileen.

Przejdź przez podwójne drzwi. Odszukaj ciało podobne do Waltera obwinięte łańcuchami, które coś do ciebie powie i zniknie. Musisz znaleźć sześć takich duchów, gdyż pokój jest zamknięty sześcioma łańcuchami. W korytarzu spotkasz dwa takie duchy - wisielce.

Udaj się do pokoju 104, gdzie znajdziesz apteczkę Portable Medical Kit i Wall Men, a także wisielca. W pokoju 103 znajdziesz Nutrition Drink oraz wisielca. W pokoju 102 w kuchni znajdziesz Nutrition Drink, będzie tutaj także Ghost. Znajdziesz tam też kolejnego wisielca. Udaj się teraz do pokoju 101, gdzie znajdziesz amunicję Pistol Bullets oraz kolejnego wisielca.

Udaj się teraz z powrotem do pokoju 105, który zamknięty był łańcuchami. W korytarzu będzie Nutrition Drink. W salonie na regale zbadaj małe pomarańczowe pudełko. Eileen stwierdzi, że wychodzi i od tej pory zostaniesz sam. Weź UMBILICAL CORD i wyjdź z pokoju. Henry będzie miał wizję prowadzącą go do jego mieszkania. Udaj się więc tam tą samą drogą, którą przyszedłeś tutaj. Przed pokojem 105 na podłodze znajdziesz rysunek. Udaj się schodami do góry, a następnie przez pokój 207 do pokoju 206. Wyjdź na korytarz i do pokoju 203, przez dziurę do pokoju 202. Wyjdź na korytarz i wejdź do pokoju 201. Wejdź schodami na 3 piętro 3F do pokoju 301 i wyjdź na korytarz. Udaj się do pokoju 302.

W pokoju 302 zajrzyj do pralni i przeczytaj list zostawiony na skrzynce Joseph' Letter:

"He used this place as the locus for the creation of his world.
I'm certain he must have performed the "Ritual of the Holy Assumption" near here.
But I'm just not strong enough to stop him anymore...
He locked me up in this room and played with me just like a toy...
My eyes are starting to go blind... The pain... I can fell my body starting to die...
But... things are taken care of... Whoever lives here after me... You'll be the 21st,
the last od the sacrifices.... I leave it up to you... When the bell tolls, the ritual begins.
Eileen=mother's body, blood. Part of the mother's flesh=the super's room.
This is all that I've been able to figure out. I hope this letter gets to you in time..

Joseph Schreiber"

Przeczyść inwentarz i zapisz grę. Będą ci potrzebne na pewno Umbilical Cord, siekiera, jakaś broń, apteczki, ampułka. Sugeruję zostawić kilka - dokładniej 3 miejsca puste. Udaj się do sekretnego pokoju, za dziurą w ścianie. Ciała Sullivana nie będzie. Wskocz w dziurę pod krzyżem, na którym on wisiał. Znajdziesz się w czerwonym pomieszczeniu Red Room, gdzie na ścianach będą dziwne obrazy, a po środku dziura. Ponieważ nie ma tutaj nic innego do roboty, skocz w nią na ostatnią walkę z ostatnim bossem - The Final Sacraments.

Czarny Walter jest niezniszczalny. Znajdź dużą głowę i ciało wystające ze ściany. Jest to prawdziwe ciało Waltera Sullivana. Podejdź do niego i użyj Umbilical Cord. Teraz podchodź do kamieni i wyjmuj z nich dzidy Spear of The Holy Mother. Wbijaj je w ciało prawdziwego Sulivana (dużego). Jak już wszystkie wbijesz, ten mały zmieni się w normalnego i możesz go teraz zabić. Jeżeli ci się uda zdążysz ocalić Eileen, której prędkość iścia na śmierć będzie zależna od odniesionych przez nią ran. Może się zdarzyć, że nie uda ci się jej ocalić.

W zależności od otrzymanych punktów będziesz miał jedno z czterech dostępnych zakończeń.


News | Księga | Linki | Forum | Ankieta | Komentarze | Download | Kontakt

2015-2024 Silent Hill History © by Koralczyk.pl
Strona korzysta z plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.