Solucje i poradniki pochodzą ze strony internetowej Silent Hill Town - 1408
Dziękuję autorowi serwisu za zgodę na udostępnienie przeze mnie jego materiałów.



SOLUCJA
SILENT HILL 3



AMUSEMENT PARK

Gra rozpoczyna się w alternatywnym parku rozrywki. Obojętnie czy gracz będzie usiłował go przejść czy nie i tak w końcu zginie. Jest to sen głównej bohaterki tej części Heather Morris. Jeżeli jednak zamierzasz przejść przez sen, to idź przed siebie, pokonując lub nie potwory, aż w końcu dotrzesz do nieczynnej kolejki (rollercoaster); idąc po torach sen dobiegnie końca. Jest to swego rodzaju zapowiedź tego co czeka gracza w dalszej części gry. W tej też części Heather ma do wyboru wszelkie rodzaje dostępnej broni, a więc można się zapoznać z arsenałem jaki nas spotka podczas grania.

SHOPPING MALL

Heather obudzi się w "Happy Burger". Gdy Heather będzie dzwonić do domu z budki telefonicznej, zaczepi ją prywatny detektyw Douglas Cartland. Po rozmowie z nim, Heather ucieknie do toalety, gdzie będzie save. Do ostatniej toalety Heather może zapukać, ale nikt jej nie odpowie tym razem. Teraz podejdź do okna i wyjdź przez nie na zewnątrz. Biegnąć w lewo trafi na stertę paczek, gdzie grając po raz drugi znajdujemy UNLIMITED MACHINE GUN. Ponieważ korytarz jest ślepy, biegniemy w drugą stronę i wchodzimy w pierwsze napotkane drzwi (dla ciekawych idąc dalej tym korytarze natrafimy na samochód blokujący przejście - ciekawe jak po zaparkowaniu wysiadł z niego kierowca...).

Po wejściu do korytarza okaże się, że wszystkie drzwi są zamknięte - tylko jedne są otwarte, prowadzące do innego korytarza. W tym korytarzu także wszystkie drzwi są zamknięte poza jednymi prowadzącymi do centrum handlowego ze sklepami. Heather może wejść do jednego tylko do jednego sklepu, gdzie zdobędzie pistolet PISTOL i amunicję oraz będzie musiała zabić pierwszego potwora (filmik). W sklepie należy pozabierać co może się przydać. Teraz wyjdź przez tylne drzwi sklepu do następnego korytarza. Należy teraz poszukać drzwi z napisem EXIT, obok nich będzie mapa. Przejdź przez drzwi z napisem EXIT i udaj się na drugie piętro.

Heather znajdzie się w następnym korytarzu. Idąc nim do końca (ta dłuższa odnoga) przedostatnie drzwi po prawej kryją Beef Jerky, ale także broniącego ich psa. Natomiast ostatnie save oraz 2 Health Drinki, amunicję i klucz ukryty pod paletą. Niestety Heather nie może jego dosięgnąć. Wracamy na korytarz - jeżeli idziesz drugi raz to w ostatnich drzwiach na wprost tego korytarza klamka kryje BEAM SABER - miecz świetlny jak z Gwiezdnych Wojen - jeżeli pierwszy raz to wracasz z powrotem i skręcasz w pierwszy korytarz w prawo. Po przejściu drzwi znajdziesz się w centrum Centrum Handlowego. Czekają tam na ciebie dwa wielkie potwory.

Poszukaj Helen's Bakery i udaj się tam. W rogu znajdziesz szczypce TONGS, a jeżeli idziesz kolejny raz to także miotacz ognia FLAMETHROWER oraz zmienioną ulotkę przy kasie. Następnie udajesz się ponownie do pomieszczenia z save'em i ukrytym kluczem. Przy pomocy szczypiec możesz go teraz wyciągnąć - BOOKSTORE KEY. Wróć z powrotem do centrum Centrum Handlowego i odszukaj My Bestsellers. Użyj klucza i wejdź do środka.

W rzędzie po prawej na podłodze leżą książki. Ich ułożenie na półce poda ci szyfr do drzwi na końcu księgarni.

Na poziomie Easy wystarczy ułożyć książki po kolei.

Na poziomie Normal będzie notatka następującej treści:

"Fair is foul, and foul is fair.
Put these books out of order."

ROZWIĄZANIE: należy ułożyć książki tak, aby na ich grzbietach widać było 4 cyfrowy kod.

Na poziomie Hard będzie notatka następującej treści:

"In here is a tragedy--- art thou player or audience?
Be as it may, the end doth remain: all go on only toward death.

The first words at thy left hand: a false lunacy, a madly dancing man.
Hearing unhearable words, drawn to a beloved's grave---and there,
mayhap, true madness at last.

As did this one, playing at death, find true death at the last.
Killing a nameless lover, she pierced a heart rent by sorrow.

Doth lie invite truth?
Doth verity but wear the mask of falsehood?
Ah, thou pitiful, thou miserable ones!
Still amidst lies, though the end cometh not, wherefore yearn for death?
Wilt thou attend to thy beloved?
Truth and lies, life and death: a game of turning white to black and black to white.

Is not a silence brimming with love more precious than flattery?
A peaceful slumber preferred to a throne besmirched with blood.

One vengeful man spilled blood for two;
Two youths shed tears for three;
Three witches disappeared thusly;
And only the four keys remain.

Ah, but verily...
In here is a tragedy--- art thou player or audience?
There is nothing which cannot become a puppet of fate or an
onlooker, peering into the cage."

ROZWIĄZANIE: Miejsce 1 - Hamlet - Book IV, Miejsce 2 - Romeo i Julia - Book I, Miejsce 3 - Otello - Book V, Miejsce 4 - Król Lear - Book II, Miejsce 5 - Makbet - Book III. Jednak zagadka nie jest taka prosta tym razem; ciąg dalszy zagadki:

"One vengeful man spilled blood for two" - Hamlet 4 należy pomnożyć przez 2 czyli daje 8 "Two youths shed tears for three" - Romeo i Julia 1 należy pomnożyć przez 3 daje 3 "Three witches disappeared thusly" - Makbet, trzy wiedźmy wyparowały, więc to eliminuje liczbę 3, a zatem rozwiązanie to:

8352

Gdy już wreszcie masz kod udaj się do drzwi na zapleczu księgarni. Po drodze na ladzie jest paczka amunicji. Wpisz odpowiedni do poziomu kod i przejdź do następnego korytarza. Teraz poznasz Claudia Wolf. Po rozmowie idź do windy. Pod koniec podróży będzie filmik, po którym otrzymasz radio informujące cię o potworach w twoim otoczeniu.

NIGHTMARE SHOPPING MALL

Po wyjściu z windy Heather znajdzie się w zmienionym centrum handlowym. Na początek czeka ją spotkanie ze sforą psów (Double-Heads). Udaj się do najdłuższego korytarza od windy i wejdź w drzwi na jego końcu. Czeka cię tam zaopatrzenie w potrzebne: 3 Health Drinki i Ampułkę, a także save. Po wyjściu udaj się w lewo do końca korytarza i przejdź przez nie dosuniętą roletę. Tam czekają cię duże potwory - 3 Closers. Skręć w pierwszy korytarz w lewo, a następnie w korytarz na prawo. Wejdź do damskiej toalety. Zabierz stamtąd wybielacz BLEACH. Jeżeli na tej samej karcie masz także zapisy save'ów z Silent Hill 2, to możesz "kazać" Heather umyć środkową toaletę...

W pomieszczeniu obok znajdziesz latarkę FLESHLIGHT, po wyłączeniu wyłącznikiem światła, oraz amunicję do pistoletu i apteczkę. Po wyjściu z pomieszczenia udaj się na lewo dalej tym korytarzem. Przejdź przez niedomkniętą żaluzję do następnego holu. Czeka tam na ciebie 1 Closers oraz 2-3 psy. Wbiegnij do sklepu po lewej. Znajdziesz tam kamizelkę kuloodporną BULLETPROOF VEST (którą trzeba założyć, aby działała; jednak jej założenie spowalnia ruchy Heather i uniemożliwia jej pełne obroty, w związku z tym najlepiej jej używać tylko przed większymi walkami) oraz metalowy wieszak na ubrania HANGER. Teraz z powrotem do drzwi z żaluzją.

Następnie wąskim korytarzem, na końcu skręć w lewo i do głównego holu. Gdy już tam będziesz skręć w prawo i wbiegnij w drugie drzwi sklepowe. Znajduje się tam drabina, której niestety Heather nie jest w stanie dosięgnąć. Użyj więc wieszaka Hanger. Teraz Heather może wejść po drabinie na następne piętro 2F.

Podjedź do szumiącego telewizora. Usłyszysz częściowe dźwięki i minimalny obraz. Z boku tego sklepu masz save. Teraz udaj się schodami ruchomymi na wyższą kondygnację i wejdź po walce z Closer do pierwszego pomieszczenia po prawej. Znajdziesz się w restauracji, w której na główne danie zaserwowano psa. Przyjrzyj się uważniej, a znajdziesz w nim klucz COOKED KEY. Za ladą znajdziesz Health Drink oraz apteczkę. Teraz zejdź ponownie na niższe piętro. Wejdź do pomieszczenia przed telewizorami - czekają tam na ciebie 3 potwory Numb Bodies oraz Health Drink i amunicja. W pomieszczeniu za savem jest sklep z biżuterią, w którym znajdziesz orzeszka WALNUT. Teraz wyjdź przez tylne drzwi sklepu. W korytarzu będzie Closer. Udaj się do drzwi w bocznym korytarzu i użyj znalezionego klucza.

Znajdziesz się w kuchni Caffe Baru. Na półkach znajdziesz Health Drinki, a wychodząc za kontuaru zdobędziesz metalową rurkę STELL PIPE. Teraz wyjdź przez główne drzwi do centrum centrum handlowego. Tylko jedne drzwi możesz otworzyć, drzwi do Bakery; wejdź tam, w pierwszym pomieszczeniu nic nie ma, w drugim przy zlewie znajdziesz detergent DETERGENT. Wyjdź przez tylne drzwi do następnego korytarza.

Wszystkie drzwi w korytarzu są zamknięte więc idź prosto w kierunku wentylatora. Przejdź przez drzwi po lewej. Heather natknie się na ścianę owadów. Podejdź do kosza stojącego w rogu przy drzwiach i użyj do niego detergent Detergent i wybielacz Blench. Po filmiku, zanim ponownie wejdziesz do korytarza włącz wentylator, bo inaczej trochę życia ci ucieknie. Teraz możesz iść dalej tym korytarzem. Żadnych drzwi nie ma więc nie ma problemu. Po zakręcie sprawdź pomieszczenia po prawej. Do jednego będziesz mógł wejść jest tam Beef Jerky i amunicja. Teraz dalej korytarzem do końca i w prawo. Zwiedzanie możesz sobie darować, bo pozostałe drzwi są zamknięte.

Po skręceniu w prawo wejdź w pierwsze drzwi po lewej. Czeka tam na ciebie Closer. Zabij go albo wymiń i wybiegnij przez drzwi na drugim końcu pomieszczenia. Tam czeka ciebie jeszcze więcej potworów. Udaj się w prawo. Na rozwidleniu idź w kierunku łóżka stojącego przy krawędzi i dalej jak droga prowadzi. Po prawej będzie otwarte wejście do sklepu. Wejdź do niego. Będzie tam save, a także dziadek do orzechów na łóżku. Zgnieć im orzecha, a otrzymasz MOONSTONE. Teraz kieruj się najprostszą drogą na trzecie piętro, czyli po wyjściu ze sklepu skręć w prawo. Otwórz drzwi, przebiegnij przez okrągły hall do kuchni, z której wyszedłeś, a następnie dalej do ruchomych schodów prowadzących na 3 piętro.

Po wejściu na 3 piętro udaj się tym razem prosto przed siebie. Zobaczysz drzwi, na których będzie narysowany księżyc i wyryte jakieś napisy. Użyj tam zdobytego Moonstone. Drzwi się otworzą i zaprowadzą cię do centrum centrum handlowego. Po środku pomieszczenia znajdziesz pomost, do którego jest przymocowana drabina. Podejdź do niej i zejdź na dół. Teraz czeka cię walka z pierwszym bossem - Splitworm. Strzelaj gdy kwiat się rozchyla. Gdy już walka się zakończy Heather obudzi się w normalnym świecie.

SHOPPING MALL

Heather po walce będzie ustawiona na wprost na wpół przymkniętej rolety. Skieruj się tam. Idąc następnym korytarzem pod jego koniec po prawej stronie natrafisz na Happy Burger, czeka tam na ciebie save oraz apteczka i trochę amunicji. Po wyjściu przejdź przez oszklone drzwi. Czeka tam Heather rozmowa z detektywem Douglasem Cartlandem. Po rozmowie Heather skieruje się do metra.

HAZEL STREET SUBWAY STATION

Ponieważ Heather odmówiła Douglasowi podwiezienia jej do domu i postanowiła jechać sama metrem, po rozmowie z nim schodzisz na dół. Tej części nie masz na razie mapy. Idź przed siebie i przejdź przez jedyne otwarte drzwi. Idąc dalej skręć w pierwszy korytarz w lewo, będzie tam mapa linii metra wisząca na ścianie. Heather badając ją stwierdzi, że musi się udać na Bergen Street na Platform 3. Teraz idź dalej kierując się znakami prowadzącymi na ten peron. Znajdziesz się w większym holu, gdzie na automatach biletowych będzie gazeta Ticket Machine newspaper:

Fatal Accident At Hazel Street

At about 11 PM on the 4th, a man waiting on the platform at the Hazel Street station fell onto the tracks
and was decapitated by the arriving St. Renata College-bound train. The victim died instantly.

While police have not yet determined whether the death was an accident or suicide, witnesses report
that the victim did not look inebriated and seemed to jump off the platform deliberately.

The victim's indentity is still unknown. He wa approximately 40 years old,
5 feet 10 inches tall, and was wearing a black jacket.

Przeczytaj ją i skieruj się w lewo. Przejdź przez barierki.

SUBWAY

Za rogiem znajdziesz mapę metra SUBWAY MAP. Teraz zejdź niżej schodami.

Po przejściu przez duży hol, po lewej stronie są małe drzwi. Po ich przejściu będzie korytarz a w nim na billboardzie będzie save. Teraz można rozpocząć zwiedzanie poszczególnych peronów metra.

Platform 4:
Jeżeli nie chcesz, to nie musisz na niego iść. Schodząc po schodach natkniesz się na kartkę leżącą na ziemi, którą możesz przeczytać Occult Magazine:

The souls of those who died suddenly by suicide or accident don't realize they're dead.
Sometimes they stay put and haunt that particular place.

These spirits have lost their human senses and memories and can only
keep replaying the pain and sadness of the moment they died.

The pain can get so bad that they turn to humans for salvation -- or
they begrudge humans their lives. At such times they can possess humans.

Places known as "famous suicide spots" or "high-accident areas" are often to blame.

You should be careful when approaching such locations, especially on the day or
at the time the death occurred. That is, if you don't want it to happen to you, too...

Po jej przeczytaniu zejdź jeszcze niżej. Na peronie podejdź do torów jak najbliżej. Będzie mały filmik, pokazujący że Heather została zepchnięta przez ducha na peron. Po chwili będzie słychać odgłos nadjeżdżającego pociągu. Szybko wejdź z powrotem na peron, gdyż inaczej pociąg cię rozjedzie. Scenka ta pojawi się tylko i wyłącznie, gdy przeczyta się gazetę na automatach z biletami i notatkę na schodach prowadzących na ten peron. Po wszystkim poszukaj ławki, na której będzie stał Health Drink. Teraz wracaj na górę na poziom save'a.

W dużym holu poszukaj telefonów. Gdy Heather będzie koło nich przechodzić, jeden z nich zadzwoni. Jednak po zbadaniu ich przez Heather okaże się, że wszystkie nie działają.

Platform 1:
Po zejściu na peron okaże się, że tory są pokryte siatką, a na ciebie czekają 3 psy Double Head. Zejdź schodami niżej po zachodniej stronie. Na dole znajdziesz na stole 2 Health Drink i amunicję. Wejdź ponownie na peron i zejdź schodami niżej po wschodniej stronie. Na dole znajdziesz NUTCRACKER. Po wyjściu na peron będą dwa kolejne psy Double Head. Udaj się z powrotem na poziom z save'em.

Platform 2:
Zejdź schodami na dół. Zobaczysz wagon. Udaj się do niego, czeka tam na ciebie SHOTGUN i amunicja do niego. Po wyjściu z wagonu pojawi się grubas Insane Cancer. Nie musisz z nim walczyć, możesz szybko pobiec dalej (nie na schody do góry) wzdłuż peronu i go ominąć za nim on wstanie. Teraz zejdź schodami jeszcze niżej. Będzie tam korytarz i dwie pary schodów prowadzące w dół. Platformę nr 4 możesz sobie darować, gdyż poza psami Double Head nic tam nie ma. Udaj się więc na Platfrom 3. Na peronie skieruj się na wschód - na koniec peronu. Zejdź na tory i biegnij w kierunku drzwi z zapaloną lampką nad nimi. Drzwi mają popsuty zamek, więc musisz szybko zawrócić, aby zdążyć wejść na peron zanim przyjedzie pociąg. Na drodze pojawią się psy Double Head. Nie zważaj na nie tylko szybko uciekaj z torów. Jak wszystko się uda pojawi się filmik. Pociąg stanie przy peronie i otworzą się drzwi na drugim końcu pociągu. Idź wzdłuż pociągu i otwórz drzwi przegradzające peron. Będą tam następne psy Double Head. Skieruj się na schody do góry, a następnie schodami na dół z drugiej strony. Teraz znajdziesz się na drugim końcu peronu. Na ławce będzie Health Drink. Teraz wsiądź do pociągu. Gdy Heather tam wejdzie, drzwi się zamkną i pociąg ruszy.

SUBWAY TRAIN

Wagon 1:
Możesz wyjść przez drzwi ostatniego wagonu i pooglądać sobie widok jadącego pociągu. Jednak nie próbuj iść prosto, gdyż skończy się to śmiercią Heather. Po obejrzeniu widoku, wracaj do wagonu. Na środku wagonu jest save. Teraz przejdź do następnego wagonu.

Wagon 2:
Czeka tu na ciebie dwóch potworów mały i duży Numb Body. Po ich zabiciu idź dalej do następnego wagonu.

Wagon 3:
Wagon jest ciemny i pusty. Idź do następnego.

Wagon 4:
Będzie tu duży Numb Body i mały. Zabij ich i idź do następnego wagonu.

Wagon 5:
W połowie wagonu znajdziesz apteczkę i naboje do shotguna. Przejdź do następnego wagonu.

Wagon 6:
Wagon jest pusty. Idź do następnego.

Wagon 7:
Czeka na ciebie grubas Insane Cancer. Możesz go zabić, albo bardzo szybko przebiec obok niego do następnego wagonu.

Wagon 8:
Wagon jest pusty. Idź do następnego.

Wagon 9:
Gdy tam wejdziesz pociąg się zatrzyma. Gdy podejdziesz do drzwi prowadzących do następnego wagonu, Heather stwierdzi, że konduktor już wyszedł albo go w ogóle nie było. Teraz wyjdź z pociągu. Na peronie na ścianie na wprost wyjścia z pociągu jest save. Jesteś na nieznanej stacji i nie masz mapy tego miejsca. Stąd jest jedno wyjście, przez niebieskie drzwi. Przejdź przez nie.

UNDERPASS

Idź schodami w dół. Na dole skręć w prawo. Dojdziesz do dużych drzwi. Przejdź przez nie. Będzie tam Numb Body oraz 2 Pendulums. Udaj się w lewo i wbiegnij w niebieskie drzwi po prawej. Będzie tam korytarz a w nim Numb Body. Udaj się prosto i wejdź w niebieskie drzwi. W korytarzach nic nie ma poza potworami. Idź prosto korytarzem, będzie tam 3 Numb Body. Przejdź przez kolejne niebieskie drzwi.

Znajdziesz się w pomieszczeniu. Na lewo będzie tablica, na której wisi mapa podziemi UNDERPASS MAP. Na prawo od mapy jest MAUL. Wyjdź z pomieszczenia przez kolejne niebieskie drzwi. Skieruj się teraz na południe. Po drodze czekają na ciebie Numb Body. Skręć w korytarz idący na zachód za niebieskimi drzwiami. Będzie tam sterta rupieci, a między nimi butelka wina WINE BOTTLE. Wracaj ponownie do rozwidlenia korytarzy i skieruj się na wschód. Twoim celem są dwa kwadratowe pomieszczenia obok siebie zaznaczone na mapie. Idź korytarzami w ich kierunku. Po drodze czekają na ciebie potwory, więc uważaj.

W jednym pomieszczeniu będzie save oraz naboje i 2 Health Drink. Obok save'a jest grzejnik. Ustaw Heather przy nim u użyj Wine Bottle. Otrzymasz OIL-FILLED BOTTLE. Wyjdź z pomieszczenia i przejdź do pomieszczenia obok. Będzie tam maszyna. Wlej olej z butelki i włącz maszynę po prawej. Teraz skieruj się do drabiny i zejdź niżej.

Z nowego pomieszczenia wyjdź schodami. Znajdziesz się w kanałach. Kieruj się na zachód do niebieskich drzwi. Możesz przechodzić przez wodę, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Przejdź przez drzwi i idź cały czas korytarzem prosto. Na moście możesz dostrzec w wodzie potwora Slurper. Idź dalej i przejdź przez drzwi. W pomieszczeniu będzie na krześle suszarka do włosów DRYER i ampułka Ampoule. Teraz wracaj z powrotem. Będąc na moście zauważysz, że potwora Slurper w wodzie już nie ma. Wróć korytarzem do poprzedniego korytarza.

Na mapie zobaczysz następne pomieszczenie z tak samo długim korytarzem. Udaj się do niego. Będzie tam save i Health Drink. Na biurku znajdziesz notatkę About the monster in the water:

"There's a monster in the water. The bastard's killed 2 of my buddies.
I should never have doubted that old urban legend about alligators in the sewers. That was no myth.
But no one believes me. They were drunk and slipped? We're not that damn stupid.
Even calling it a monster isn't quite right. This is something else.
All I know is...something's in there.
I'm going in now to beat that thing's head in. If you find this note, consider it my will.
Revenge is futile -- or so you may think, reading this. But Jose and Jaime were my best buddies.
Wish I knew how to do the deed. Guns won't work underwater.
Even my famous knifework won't do much. If only I had a hand grenade..."

Wyjdź z pomieszczenia przez drugie drzwi.

W następnym pomieszczeniu będzie dużo krwi na podłodze i mostek prowadzący z jednej strony pomieszczenia na drugą. Nie wchodź na razie na niego, gdyż w przeciwnym wypadku potwór czający się w wodzie wciągnie cię do niej i Heather zginie.

Jeżeli grasz w Extra New Game, podejdź do krawędzi nad wodą i wrzuć do niej metalową rurkę Steel Pipe. Pojawi się wróżka. Jeżeli poprawnie odpowiesz na jej pytania, podaruje ci także złotą Gold Pipe i serbrną Silver Pipe rurkę. Oczywiście swoją metalową Steel Pipe także otrzymasz z powrotem. Te rurki nie są silniejsze niż metalowa rurka, a używanie ich w grze do walki zmniejsza twój ranking na koniec gry.

Podejdź do kontaktu przy drzwiach wejściowych i użyj suszarki Dryer - Heather podłączy ją do prądu i wrzuci do wody, co zabije potwora. Przejdź teraz na drugą stronę i wyjdź przez drzwi. Kieruj się na południe do niebieskich drzwi. Przejdź przez nie i idź dalej na zachód i wyjdź przez niebieskie drzwi. Zejdź schodami, przejdź korytarz i ponownie wejdź schodami do góry i przejdź przez kolejne niebieskie drzwi. Wejdź metalowymi schodami do góry, a następnie dalej po drabinie. Wyjdziesz na zewnątrz.

Znajdziesz się przy budynku osłoniętym rusztowaniami. Idź wzdłuż niego, aż dojdziesz do beczki z save'em.

CONSTRUCTION SITE

Znajdź podwójne drzwi i przejdź przez nie do budynku. Idź korytarzem, aż dojdziesz do białych drzwi. Przejdź przez nie. Znajdziesz się na klatce schodowej. Wejdź po schodach na 5 piętro 5F i przejdź przez drzwi. Drzwi na pozostałych piętrach są zamknięte. Przejdź korytarzem do szerokiej części pomieszczenia. Zaraz za rogiem znajdziesz ścianę z innym odcieniem tynku. Uderz w ścianę metalową rurką lub innym przedmiotem. Ściana runie, a na ziemi znajdziesz tłumik SILENCER. Tłumik może być montowany do broni ręcznej Handgun lub maszynowej Submachine Gun. Powoduje, że wrogowie nie wiedzą dokładnie gdzie jesteś, ale zmniejsza siłę broni.

W pomieszczeniu pozbieraj potrzebne przedmioty i podejdź do materaca. Heather spyta się czy ma go zrzucić na dół. Odpowiedź tak. Gdy to zrobi skocz w dziurę.

Z następnego pomieszczenia nie ma innego wyjścia jak tylko przez dziurę w ścianie prowadzącą na rusztowania. Wyjdź przez nią. Na dworzu czekają dwa latające potwory. Po wyjściu skręć w lewo (lewa strona Heather) i idź rusztowaniem za róg budynku. Idź dalej aż dojdziesz do okna sąsiedniego budynku, przez które będziesz mógł wejść do środka.

HILLTOP CENTER

Znajdziesz się w biurze. Tego budynku mapy na razie nie posiadasz. Wyjdź przez drzwi na korytarz. Idź na drugi koniec korytarza i przejdź przez drzwi przy pudłach. Zwiedź pomieszczenie i obejrzyj manekiny. Przejdź do następnego rzędu regałów. Gdy tam będziesz usłyszysz dziwny odgłos. Gdy wrócisz do pierwszego rzędu korytarzy zobaczysz, że manekinowi odpadła głowa. Wyjdź z pomieszczenia na korytarz.

Miń zakręt w lewo i wejdź w pierwsze drzwi po prawej. Znajdziesz się w następnym korytarzu. Za lewym zakrętem czekają na ciebie psy Double Head. Idź dalej prosto i przejdź przez drzwi Monica's Dance Studio. Znajdziesz się w następnym korytarzu. Drzwi na lewo prowadzą do sali ćwiczeń, gdzie nie ma nic poza psami Double Head i grubasem Insane Cancer. Idź więc do drzwi na wprost. W pomieszczeniu na stole będzie mapa OFFICE BUILDING MAP. Na ścianie jest save. Podejdź do biurka. Jest tam nie domknięta szuflada, jednak Heather nie może jej na razie otworzyć. Na poziomie Easy szuflada jest otwarta. Wyjdź z pomieszczenia na korytarz.

Spójrz na mapę i udaj się do ostatnich drzwi w korytarzu na południu, będą tam Health Drinki w szafce. Wróć teraz z powrotem do głównego holu budynku (z windami), znajdź drzwi z napisem EXIT i wyjdź na klatkę schodową. Idź na górę na 5 piętro 5F. Przejdź przez drzwi.

Znajdź na mapie KMN Auto Parts i idź do drzwi prowadzących do tego skrzydła budynku. W korytarzu będą Numb Body 3 sztuki. Drzwi na prawo z czerwoną lampką kryją tylko grubasa Insane Cancer. Skieruj się więc na północ i wejdź w pierwsze drzwi po lewej. Na biurku będzie Health Drink, a na półce będzie lewarek JACK. Wyjdź na korytarz i otwórz drzwi na przeciwko.

Skieruj się teraz do Gallery of Fine Arts. Przejdź przez podwójne drzwi i obejrzyj obrazy na ścianach. Zauważysz, że brakuje dużego obrazu "Flame Purifies All" - "By these remains may a person find the road to Paradise.". Wyjdź przez drzwi obok biura. Idź korytarze do końca, gdzie na pudłach znajdziesz śrubokręt Screwdriver, który jest potrzebny na poziomach NORMAL i HARD. Zawróć i idź korytarzem na południe. Wejdź w drzwi po prawej. Z pomieszczenia weź katanę KATANA wiszącą na ścianie. Wyjdź z pomieszczenia i wracaj przez galerię z powrotem do głównego korytarza (z windami). Wyjdź na klatkę schodową i wróć na 3 piętro 3F.

Skieruj się do Monica's Dance Studio do pomieszczenia, gdzie było biurko z uchyloną szufladą. Użyj na niej śrubokręta. Z szuflady wyjmiesz linę ROPE. Wyjdź z pokoju i wróć do głównego korytarza. Znajdź windę z nie domkniętymi drzwiami. Użyj na niej lewarka Jack, a następnie liny Rope. Każ Heather zejść po linie na dół.

Znajdziesz się na 2 piętrze 2F. W północnej części mapy w głównym holu jest automat, na którym znajdziesz save. Skieruj się do Mental Clinic. Znajdziesz tam pomieszczenie z wanną. Przejdź do następnego pomieszczenia z wanną. Podejdź do wanny i zbadaj ją. Heather pokręci kurkami. Z wanny popłynie krew, która zmieni rzeczywistość.

NIGHTMARE HILLTOP CENTER

Obejdź wannę i wyjdź przez pomarańczowe drzwi. Wyjdź z następnego pomieszczenia przez kolejne drzwi. Znajdziesz się w korytarzu, gdzie będzie pełzający potwór z kanałów Slurper. Udaj się na północ od drzwi z których wyszedłeś i przejdź przez drzwi. W pomieszczeniu, poza save'em, będzie stół, na którym będzie leżało zdjęcie Heather z dopiskiem "Find the Holy One. Kill her?" oraz dziwna notatka "Thus one's life turns to riches":

"Thus one's life turns to riches:
What was a bag of silver coins is now the number in a book.
Yet fate hath no price...
Ah, but do people know this?"

Udaj się teraz do Examination Room obok tego pomieszczenia. W środku spotkasz Vincenta. Po rozmowie z nim, Heather wyjdzie przez następne drzwi. Zbadaj półki w pomieszczeniu i weź OXYDOL. Zabierz także apteczkę i Health Drinki. Przeczytaj notatkę na biurku Junior High School Chemistry Book:

When you our diluted hydrogen peroxide onto manganese dioxide,
oxygen is produced. Although oxygen will not burn on its own,
it will help other things to burn.

Z pomieszczenia wyjdź przez zachodnie drzwi. Udaj się do głównego korytarza (z windami). Po drodze napotkasz psy Double Head. Wejdź do windy i udaj się na 1 piętro 1F.

Na pierwszym piętrze 1F, kierując się do wyjścia z budynku, zauważysz, że drogę blokuje wielki potwór. Nie jest on groźny, nic nie robi. Nie można go także zabić. Przed nim leży część książki dla dzieci, przeczytaj ją Fairy tale, Beginning:

Once upon a time, there was a monster living at the gates of a village.
It was a very scary and a very bad monster. It would catch people and crunch them up with its big teeth.
The villagers were afraid of the monster, and no one would dare appraoch the gates. Everyone was stuck inside the village.
When the king heard about this, he summoned his knights.
The knights eagerly rode out to defeat the monster.
"Ha! Take that!" Their swords slashed and their spears flashed, but the monster wouldn't die.
The monster tossed the knights into his mouth one by one, horses and all.
What was the king to do? He fretted and fussed and paced the floor, but could think of no solution.
Soon after, the village priestess came to the castle. She was a very kind
and good person. The king asked her to defeat the monster guarding the gates.

Udaj się do Last Drop Cafe, gdzie spotkasz grubasa Insane Cancer. Na ladzie leżą naboje, a w lodówce PORK LIVER. Wracaj do głównego korytarza, do windy i udaj się na 5 piętro 5F (klawisz od 3 piętra nie działa, a na 4 zastaniesz pozamykane drzwi).

Przejdź przez jedyne drzwi prowadzące do wyjścia z holu z windami; na wschodzie, w kierunku KMN Auto Parts. Za rogiem będzie dwa pełzające potwory Slurpers. Skieruj się w lewo, na południe i skręć w prawo, na wschód. Przejdź przez drzwi na wprost. Znajdziesz tam zapałki MATCHBOOK na stole przy popielniczce z dymiącym się papierosem oraz naboje do Shotguna. Wyjdź z pomieszczenia na korytarz, gdzie będą kolejne dwa pełzające potwory Slurpers. Idź w kierunku zachodnim tym korytarzem do końca i przejdź przez drzwi z niebieską lampą nad nimi. Przejdź przez drzwi na wprost.

Znajdziesz się w galerii. W pomieszczeniu jest save. W galerii pojawił się obraz, którego wcześniej nie było. Pod obrazem stoi wiadro. Podejdź do niego i użyj naraz Oxydol, Matchbook i Pork Liver. W ten sposób Heather podpali obraz, za którym kryją się drzwi. Przejdź przez nie.

Zejdź schodami na 4 piętro 4F. Na podłodze znajdziesz dalszą część opowiadania Fairy tale, continued:

The priestess accepted the king's request and went to the village gates.
But when she saw the monster, she tried to convince it with words instead of killing it.
"Shut up, you! I'm going to eat you up!"
The monster didn't listen to a word the priestess said.
But she kept trying to convince the monster to give up.
"It's wrong to eat people, you know."
The monster grew very angry at this and attacked her, killing her with a single mighty blow.

Przeczytaj ją i przejdź przez drzwi. Idź korytarzem na południe, gdzie spotkasz pełzające potwory Slurpers. Otwórz drzwi wiodące do głównego korytarza, ale na razie przez nie nie przechodź. Idź dalej tym korytarzem do pokoju na południowym wschodzie. W pomieszczeniu znajdziesz apteczkę oraz naboje na łóżku. Pod łóżkiem czai się jednak Slurper. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się na zachód, do następnego korytarza.

Odblokuj drzwi z niebieską lampką nad nimi, ale nie przechodź przez nie, tylko idź dalej korytarzem na zachód i wejdź do pomieszczenia na końcu korytarza. W pomieszczeniu na biurku będą leżeć srebrne monety. Weź jedną SILVER COIN i podejdź do automatu z napojami w rogu pomieszczenia. Użyj monety. Heather weźmie pustą puszkę, która wyleci z automatu. Otworzy ją i wytrząśnie z niej klucz LIFE INSURANCE KEY. Udaj się teraz do głównego korytarza (z windami) i zjedź windą na 1 piętro 1F.

Na 1 piętrze 1F udaj się do południowo-zachodniej części budynku i przejdź przez drzwi. W korytarzu za drzwiami spotkasz 2 pełzających Slurpers jedzących mięso, wejdź do drzwi za nimi. W pomieszczeniu na stole znajdziesz zakończenie opowiadania Fairy tale, Last Part:

The king and his people shed tears at the death of the kind priestess.
God took pity upon them and, granting their wishes, healed the priestess.
The priestess opened her eyes just as she had done every morning of her life.
She went once more to the monster's lair.
"Fool! You wish to die again?"
"No... this time it's your turn."
The priestess had come to defeat the monster once and for all.
As the priestess was very very kind, she felt sad about this task.
But it had to be done.
"Swords and spears won't work. Arrows and bullets will just bounce off.
You can't kill me," the monster laughed. But the priestess used neither sword nor spear.
She chanted but a single spell.
"TU FUI, EGO ERIS."
Do you know what happened then? The monster let out a huge cry and then died and vanished!
Thus the villagers were able to use their gates once more.
Everyone lavished their gratitude upon the priestess, and they all lived happily ever after.

a Heather powie: "Tu fui, ego eris". Wyjdź z pomieszczenia i udaj się z powrotem do głównego korytarza (z windami). Potwór blokujący wyjście z budynku zniknął. Wyjdź z budynku.

DAISY VILLA APARTMENTS

Po wyjściu z budynku znajdziesz się na ulicy w "normalnym" świecie. Udaj się w lewo Heather i idź prosto aż do małej uliczki skręcającej w lewo. Wejdź w nią i idź dalej. Dojdziesz do drzwi, do których prowadzą krótkie schody. Wreszcie Heather dotarła do domu.

Wejdź do budynku i idź korytarzem. Heather wejdzie jedynie w drzwi prowadzące do jej mieszkania. Gdy dojdziesz do głównego holu budynku, przy windzie będzie save.

Jeżeli na tej samej karcie masz zapisy save'ów z Silent Hill 2, to odwiedź skrzynki pocztowe. Zbadaj je. Heather stwierdzi, że są puste, a następnie, że nie otrzymała listu od zmarłej żony...

Idź dalej i wejdź do mieszkania.

Dla tych, którym udało się zdobyć wymagania do zakończenia UFO, gra się tutaj kończy.

W środku Heather zobaczy, że jej ojciec nie żyje i wybiegnie na balkon a następnie schodami na górę. Na górze po rozmowie z Claudią, czeka cię walka z bossem Missionary.

Po wygranej walce Heather zbiegnie z powrotem do mieszkania. Będzie tam na nią czekał Douglas. Po rozmowie z nim, on wyjdzie. Po jego wyjściu udaj się do pokoju Heather i z jej szuflady weź paralizator elektryczny STUN GUN oraz baterie do niego Stun Gun Batteries. Wyjdź z mieszkania. Przy windzie na ścianie jest save. A następnie wyjdź z budynku. Przed budynkiem czeka na ciebie Douglas. W czasie kolejnej z nim rozmowy, Douglas da ci mapę Silent Hill oraz książkę, którą trzymał jej ojciec. Po czym wsiądą do samochodu i ruszą w drogę do Silent Hill.

SILENT HILL

Po rozmowie w pokoju motelowym w Silent Hill w Jack's Inn, Heather i Douglas się rozdzielą. Douglas pójdzie sprawdzić dom Leonarda, a Heather ma przeszukać szpital Brookheaven Hospital. W pokoju obok telewizora znajdziesz save. W swoim inwentarzu znajdziesz DAD's NOTEBOOK oraz SILENT HILL MAP. Wyjdź z pokoju. Znajdziesz się na dziedzińcu motelu. Udaj się do wyjścia z motelu na Nathan Avenue i skieruj się w lewo. W drugą stronę Heather nie będzie chciała iść, a ulice i tak są zablokowane.

Idąc ulicą będziesz spotykać psy Double Head. Obok Texxon Gas będą dwa latające potwory Pendulums. Skręć w Carroll Street. Po pewnym czasie po prawej będą długie schody prowadzące do góry do Heaven's Night. Udaj się tam. W środku znajdziesz apteczkę, amunicję oraz Beef Jerky. Na jednym z okrągłych stołów znajdziesz ulotkę o Silent Hill. Jest to dokładnie taka ulotka, jaka leżała w pokoju 104 w Wood Side Apartments Silent Hill Tourist Information:

Welcome to Silent Hill!

Silent Hill, a quite little lakeside resort town.
We're happy to have you. Take some time out of your busy schedules and enjoy a nice restful vacation here.
Row after row of quaint old houses, a gorgeous mountain landscape,
and a lake which shows different sides of its beauty with the passing of the day, from sunrise to late afternoons to sunset.
Silent Hill will move you and fill you with a feeling of deep peace.
I hope your time here will be pleasant and your memories will last forever.
Editor: Roger Widmark

Jeżeli na tej samej karcie posiadasz save'y z Silent Hill 2, na scenie będzie leżał plakat Marii z Silent Hill 2, w długich czarnych włosach.

Wyjdź z powrotem na ulicę i idź dalej ulicą Carroll Street. W końcu po prawej pojawi się wejście do szpitala. Udaj się tam.

BROOKHEAVEN HOSPITAL

W szpitalu wejdź do pomieszczenia prawie na wprost wejścia - do recepcji Reception. W środku znajdziesz mapę szpitala HOSPITAL MAP oraz Health Drinki, a także save. Wyjdź z pomieszczenia. W bocznych korytarzach są pielęgniarki Nurse Demon. Znajdź Visiting Room i udaj się tam. Zbadaj najpierw lalkę a następnie przeczytaj notatkę Stanley's diary:

"This day has finally come.
That's right -- the day when you and I will meet.
I was always thinking of you, here in this gloomy cell.
I never even knew your name or face until today.
But now I know. I know you're the one I've been waiting for.
And haven't you been waiting for me, too?
That's why you came to rescue me.
Oh, how I love you, Heather.
I want to give you my prized doll I made to commemorate our meeting,
the start of this everlasting love. Ah, I can already see your smiling face.
Stanley Coleman"

Potem zbadaj ponownie lalkę. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się do Doctor's Lounge. W pomieszczeniu udaj się do lodówki i ją zbadaj - znajdziesz tam Health Drink. Na małym stoliku znajdziesz karty pacjentów: Leonarda i Stanley Coleman About Leonard and Stanley:

Leonard Wolf
Room S12.
Presenting mild audiovisual hallucinations, emotional instability,
obsessive ideas. Suspect mild schizophrenia. Will continue observation.
Basically calm and cooperative with a strong sense of justice.
However, according to reports, becomes very violent when overexcited.

Stanley Coleman
Room S07.
Usually passive and cowardly; also egotistical.
Sometimes shows and acts on obsessive attachment to a particular woman.
This has caused violent incidents; use caution.

Wyjdź z pomieszczenia.

Udaj się teraz do skrzydła szpitalnego na tym piętrze, przez podwójne drzwi. Wszystkie pozostałe drzwi w tej części szpitala są zamknięte, nawet prowadzące na schody. W korytarzu spotkasz 2 pielęgniarki Nurse Demons. W pomieszczeniu C2 nic na ciebie nie czeka poza 3 pielęgniarkami. Natomiast udaj się do C4, gdzie czeka na ciebie kolejna notatka z lalką Stanley's diary:

"The Organization has me shut up in here.
They need to break my will, to make me forget about all that.
But I'll stay sane even if they throw me in here with lunatics.
How about if I stick this to the wall? That would be worthless.
You can peel it off, can't you, with that junk those nasty wenches won't stop using?
If a thing has no meaning, there's no reason for it to exist at all.
Just as you exist for me.
But why haven't you taken my doll with you?
Ah, my gift must've embarrassed you. How cute you are, Heather!
Stanley Coleman"

Na ścianie jest wiele przyklejonych rzeczy, między innymi klucz, ale Heather nie może go od niej odczepić na razie. W związku z tym wyjdź z pomieszczenia i udaj się do windy w głównej części szpitala. Wjedź na 2 piętro 2F.

Po wyjściu z windy skieruj się do Women's Locker Room i z szafki zabierz zmywacz do paznokci NAIL POLISH REMOVER oraz perfumy PERFUME (jeżeli ich użyjesz, będziesz zwabiać potwory). Jeżeli idziesz grę ponownie w trybie Next Fear na stole gdzie sa magazyny znajdziesz hasło TOUCH_MY_HEART. Udaj się teraz do skrzydła pacjentów na tym piętrze. Niestety drzwi do skrzydła pacjentów są zamknięte, potrzebujesz kodu, aby je otworzyć. Kod jest ukryty zagadką zapisaną na tablicy.

Na poziomie Easy:

"Press, move 2 right;
Press, move up 1;
press, move 2 down;
press, the door shall open."

ROZWIĄZANIE: 4639

Na poziomie Normal:

"The first is larger than the second;
the second twice the third;
the third smaller than the fourth;
the fourth is half the first.

Four of the numbers are not repeated;
Three are not in the top row;
Two are not in the right row;
One of the numbers is the final key."

ROZWIĄZANIE: 8634

Na poziomie Hard:

"Pure eyes, blue like a glassy bead---
You are always looking at me and I am always looking at you.

Ah, you're too meek--- beautiful, unspoiled:
thus I'm so sad, I suffer--- and so happy, it hurts.

I want to hurt you and destroy myself
What you would think if you knew how I felt.

Would you simply smile, not saying a word?
Even curses from your mouth would be as beautiful as pearls.

I place my left hand on your face as though we were to kiss.
Then I suddenly shove my thumb deep into your eyesocket.
Abruptly, decisively, like drilling a hole.

And what would it feel like? Like jelly?
Trembling with ecstasy, I obscenely mix it around and around: I must taste the warmth of your blood.

How would you scream? Would you shriek "It hurts!
It hurts!" as cinnabar-red tears stream from your crushed eye?

You can't know the maddening hunger I've felt in the midst of
our kisses, so many of them I've lost count.

As though drinking in your cries, I bring my hopes to fruition:
biting your tongue, shredding it, biting at your lips as if tasting your lipstick.

Oh, what euphoric heights I would reach, having my desires fulfilled
like a greedy, gluttonous cur.

I longed, too, for your cherry-tinted cheeks, tasty enough to bewitch my tongue.
I would surely be healed, and would cry like a child.

And how is your tender ear? It brushes against my cheek;
I want it to creep up to my lips so I can sink my teeth into its flesh.

Your left ear, always hearing words whispered sweet as pie---
I want it to hear my true feelings. I never lied, no... but I did have my secrets.

Ah, but what must you think of me? Do you hate me? Are you afraid?
As though inviting you to the agony at the play's end, if you wish, you could destroy me---I wouldn't care.

As you wish, you may destroy me ---I wouldn't care."

Rozwiązując tą zagadkę należy uzmysłowić sobie, że klawiatura do wpisania kodu jest jak twarz:

1 ------- 2 ------- 3
eye --------------- eye
4 ------- 5 -------- 6
ear ----- nose ----- ear
7 ------- 8 ------- 9
cheek --- mouth --- cheek

ROZWIĄZANIE: 4896

Po wpisaniu odpowiedniego dla danego poziomu zagadek kodu, drzwi się otworzą. Wejdź do korytarza skrzydła pacjentów na 2 piętrze 2F. Skieruj się do Examination Roo

m 3. Zbadaj wystającą rękę spod prześcieradła - napis The start time is my key i przeczytaj medyczne notatki na biurku dotyczące tego ciała Memo about the corpse:

"Background: unknown.
Name/age: unknown.
Not admitted patient. Found in poor mental state on hospital grounds
and temporarily installed in room M4 at chief's discretion.

Died late tonight from blood loss due to severed carotid artery. Was grasping own kitchen knife in right hand; assume this was cause of neck wound.
Possible suicide, but wound angle suspicious. Sent to 2nd floor treatment room
for further investigation. Have received no proof or corroboration of event from
patient residing in same room.
Have not notified police. However, for future necessity, leave victim's bed
and effects intact (room M4)."

Wyjdź z pomieszczenia. W korytarzu pojawią się 2 pielęgniarki Nurse Demons. Udaj się do pokoju M4. Przeczytaj notatkę na łóżku Stanley's diary:

"There was a tattooed guy on that rumpled bed.
Not any more, though. That alarm clock and filthy bag are his.
Ah, but don't misunderstand. I haven't done a thing.
I didn't hate him, though he was a liar.
Shall I write something of my own?
On my chest, since I can't cut it open to show you my heart.
"I Love Heather".
No, something a bit more forceful. "I Love Heather" isn't enough
for what I feel. Oh, what tender emotion this image brings...
Stanley Coleman"

Następnie podejdź do drugiego łóżka, na którym leży walizka. Gdy będziesz się do niej zbliżać zadzwoni budzik. Wyłącz go i sprawdź godzinę na zegarku. Teraz udaj się do walizki. Szyfr do zamka, to godzina z budzika. Gdy otworzysz walizkę znajdziesz w niej polaroida INSTANT CAMERA. W pomieszczeniu M5 znajdziesz 3 pielęgniarki Nurse Demons oraz apteczkę. Wracaj z powrotem do windy i zjedź na 1 piętro 1F.

Udaj się do skrzydła pacjentów na 1 piętrze 1F, do pomieszczenia C4. Podejdź do ściany, gdzie jest przylepiony klucz i użyj zmywacza do paznokci Nail Polish Remover. Heather otrzyma STAIRWELL KEY. Teraz udaj się do zamkniętej klatki schodowej w głównej części szpitala. Zejdź na dół do piwnicy.

Na dole w korytarzu znajdziesz magazynek do broni maszynowej i samą broń SUBMACHINE GUN. Wejdź do Store Room i podejdź do szafy na końcu pomieszczenie. Użyj teraz polaroida. Heather zrobi zdjęcie kodu ukrytego za szafą. Kod ten jest losowy, za każdym razem. Wracaj na schody. Udaj się teraz na dach szpitala.

Na dachu są dwa wielkie olbrzymy Closers. Znajdziesz tam 2 magazynki do broni maszynowej.

Jeżeli posiadasz na tej samej karcie save'y z Silent Hill 2, gdy podejdziesz do siatki przez którą spadł James Sunderland, Heather skomentuje, że siatka jest zbyt mocna, aby można ją było rozwalić.

Zejdź na 3 piętro 3F. W Store Room znajdziesz save oraz baterie do paralizatora i 2 Health Drink. Wyjdź z pomieszczenia i udaj się do Special Treatment Room. Po przejściu drzwi na ścianie obok jest notatka. W pierwszych trzech drzwiach nic nie ma poza pielęgniarką Nurse Demon, w jednym z nich; pozostałe są zamknięte. Udaj się do ostatnich drzwi. Znajdziesz tam kolejną notatkę z lalką Stanley's diary. Wróć do głównego korytarza i udaj się do skrzydła pacjentów.

Drzwi otworzysz kodem ze zdjęcia zrobionego w piwnicy. W S1 znajdziesz 2 Health Drink. Przeczytaj długą notatkę na łóżku i wyjdź. Idź dalej korytarzem. Na ławce znajdziesz Beef Jerky. Następnie udaj się do S7, gdzie znajdziesz kolejną notatkę od Colemana Stanley's diary:

"Goodbye, Heather.
I'm sorry I wasn't able to respond to your love.
It's all over. Leonard despises me---because
I made fun of it, saying it would come to this.
If it weren't for his meddling, I would have been able to meet
you in just a little while. Then I could have taken you to my world.
A world for us alone, more beautiful than this one.
And I had been waiting for this day, for today. The day I'd see you,
the day you'd save me. Today.
Heather, watch out for him. Leonard is no ordinary guy.
Farewell. I loved you.
Heather, my goddess.
Heather, my lover.
Heather, my"

Jak wyjdziesz z pomieszczenia na korytarzu pojawią się 3 pielęgniarki Nurse Demons. Udaj się teraz do S12. Podejdź do łóżka, zadzwoni telefon. Będzie to Leonard. Po rozmowie z nim udaj się na 2 piętro 2F.

Przejdź do skrzydła pacjentów i idź korytarzem cały czas prosto. Na końcu korytarza pojawią się drzwi, których wcześniej tam nie było. Przejdź przez drzwi. Idź cały czas prosto jak cię droga prowadzi. Nic tutaj na ciebie nie będzie czyhać, więc nie ma się czego obawiać. W końcu dotrzesz do drzwi na końcu korytarza. Przejdź przez nie i idź dalej korytarzem do następnych drzwi. Po przejściu tych drugich znowu znajdziesz się w korytarzu, gdzie w miarę jak będziesz szedł, zaczną za tobą zamykać się kraty. W końcu dojdziesz do miejsca, gdzie na ścianie jest duży świecący czerwony symbol dobrze ci znany. Heather się tam zatrzyma. Jednakże zamiast save'a obejrzysz tam film z Lisą z Silent Hill 1. Po obejrzeniu idź jedyną możliwą drogą do drzwi na końcu. Przejdź przez nie i wejdź po drabinie na górę. Wspinając się miniesz potwora (nic ci nie zrobi) zwanego Valtiel turning a valve. Na górze przejdź przez drzwi do alternatywnego szpitala.

NIGHTMARE BROOKHEAVEN HOSPITAL

Spójrz na mapę. Jesteś na 3 piętrze 3F w skrzydle pacjentów i właśnie wyszedłeś z klatki schodowej. Kieruj się zatem do głównej części szpitala. W pokoju s3 (naprzeciwko łóżka), jest save i naboje. W Examination Room 3 znajdziesz powieszone zwłoki i kapiącą z nich krew do wiadra pod nimi. Udaj się dalej korytarzem. Jedyne przejście do głównej części szpitala prowadzi teraz przez Day Room udaj się do korytarza w głównej części szpitala. Czekają tam na ciebie 3 pełzające potwory Slurpers.

Udaj się do Store Room. Drzwi się za tobą zatrzasną, a pokój zacznie wypełniać się krwią. Musisz zaczekać, aż twoje odbicie w lustrze stanie. Teraz możesz opuścić pokój. Nie zostawaj w tym pokoju za długo, gdyż Heather może w nim zginąć.

Udaj się do windy. W windzie pojawiły się 3 nowe klawisze B1, B2 i B3. Jedynie jeden z nich działa - B3, więc udaj się tam.

Gdy wyjdziesz z windy znajdziesz się w piwnicy, a dokładniej w kostnicy. Idź prosto i podejdź do pieca krematoryjnego. Na piecu jest kłódka (na poziomie EASY piec jest otwarty). Szyfrem do zamka jest kolejna zagadka.

NORMAL: Na tym poziomie kombinacja cyfr jest losowa. Jest to kombinacja cyfr z przykrytych ciał na łóżkach. Pomocą w ich ułożeniu jest wyryta na ścianie obok kłódki informacja z cyframi rzymskimi oznaczającymi kolejne pozycje na kłódce. W każdej z tych losowych kombinacji występuje liczba 7.

HARD: Na drzwiczkach do pieca jest napisana zagadka:

"Burn the one who knows no death Pure,
adored by those above (A)

No prayers within, just simple love
And now the pining hunter
The flames longing for his rebirth (B)

A distant breath within the earth
Burn up that heavy body of his
Make it wind, dancing in the sky (C)

That bottomless gut now a cloud, now a sigh
The sweet blood on his laughing lips
Now calls him to the gates of Hell (D)

There burns evermore that soulless shell
Four bodies return to ashes
Thus the door is opened
Thus the door is opened"

Tylko pierwsze 4 zwrotki stanowią rozwiązanie poszczególnych cyfr szyfru. Na każdym łóżku jest przypięta kartka z wierszykiem. Należy dopasować wierszyk do danej zwrotki.

1
(The Song of the Sparrow)
"Who killed Cock Robin? '
The Sparrow,' they said
'He wants them all dead (D)
To him, honey-sweet is their sobbin''

" 2
(The Song of the Owl)
"The Owl who forgot the sky
Resigned to his poor earthbound state
Hungry or full didn't matter at all (B)
He ate and he ate and he ate"

3
(The Song of the Thrush)
"The grass the Thrush so loved to eat
Gave him sweet happiness
He sank ever deeper and finally fell
To destruction and fatal distress"

4
(The Song of Cock Robin)
"Cock Robin, who hid the key away
Is ash in the oven, all right
The place he held is empty now
And the doors remain shut tight"

5
(The Song of the Lark)
"The Lark's child lost all his words
And walled himself up all away
Heart and mouth both locked up tight
In a cage where none want to stay"

6
(The Song of the Dove)
"The Dove's hope died; he chose his path
His flapping wings fell still
Drenched in scarlet here they lay
His cheeks pale white and chill"

7
(The Song of the Linnet)
"He seeks out her soul by his own black ambition
Frightening her out of her wits (C)
Whispering love songs into her ear
What cruel Linnet wants, he gets"

8
(The Song of the Rook)
"The black Rook is the praying sort
Who hears the gods in the skies
His whispered petitions go on without end
And glassy and dim are his eyes"

9
(The Song of the Wren)
"The Wren, with pure heart as yet unrefined
Makes us laugh with his feeble lip-smacking (A)
But still we all know he shall never grow old
And he knows not how much he is lacking"

0
(The Song of the Kite)
"The Kite, hot, crazy, and panting mad
Sweet shackles that tease and excite
Death itself would drive him wild
Red blood that turns milky white"

ROZWIĄZANIE: 9271

Gdy wreszcie uda ci się otworzyć drzwi krematorium weź stamtąd klucz CREMATED KEY. Wróć teraz do windy i udaj się na 2 piętro 2F.

Wejdź do Men's Locker Room i odbierz dwoniący telefon w safce. Dzwoniącym nie jest ani Leonard ani Stanley Coleman. Jeżeli odebrałeś telefon na 1 piętrze 1F będzie czekał na ciebie prezent, jeżeli nie, to prezentu także nie będzie.

Teraz przejdź do Woman's Locker Room i przeszukaj stojący w kącie śmietnik. Znajdziesz tam plastikową torbę PLASTIC BAG oraz Health Drink. Wracaj teraz na 3 piętro 3F.

Udaj się do skrzydła pacjentów. Idąc od windy możesz przejść normalnymi drzwiami, gdyż z tej strony możesz je otworzyć. Wejdź do Examination Room 4 i podejdź do wiadra z krwią. Użyj torebki Plastic Bag, a otrzymasz PLASTIC BAG (WITH BLOOD). Teraz wracaj z powrotem do windy i zjedź na 1 piętro.

Czekają tutaj na ciebie 2 pielęgniarki Nurse Demons i pełzające Slurpers. Udaj się do Examination Room. Znajdziesz tam save oraz ampułkę. Na stole będzie notatka. Teraz udaj się do Day Room od południowo-wschodniej strony, używając klucza Cremated Key. Udaj się do skrzydła pacjentów.

Jeżeli odebrałeś telefon w męskiej szatni, w sali C1 czeka na ciebie prezent. Prezent jest zależny od zdobytych przez ciebie punktów. Jeżeli nie odebrałeś telefonu w męskiej szatni Men's Locker Room na 2 piętrze, pokój C1 będzie zamknięty.

Idź dalej korytarzem do pokoju C4. Jest tam save. Na stole obok ołtarza leży książka "Lost Memories":

"One characteristic, mentioned only in rare documents and dying out in
the modern age, is that of the ritual sacrifice.
"Offering prayers, pierce a man's chest with a copper stake. Drench
the altar in the blood which spouts red from the heart, to praise and to
show loyalty unto God."
In another sacrificial rite mentioned in the same book, the victim is burned alive.
This was a more dignified ceremony in which prisoners and sinners were
not allowed to participate. Only the clergy could be sacrificed.
Similar to burning at the stake, no comparable rite can be found in
religions practiced nearby. It may have some connection with the
main deity being a sun god.
Even though this religion extols redemption, it brings to mind a
dark and cultish history."

która była potrzebna do zakończenia Rebirth w Silent Hill 2. Przeczytaj z niej fragment. Teraz podejdź do ołtarza i użyj worka z krwią Plastic Bag (with Blood). Krew otworzy za tobą wielką dziurę i drabinę prowadzącą na dół. Zejdź na dół po drabinie. Czeka tam na ciebie walka z kolejnym bossem - Leonardem, po krótkiej z nim rozmowie.

Po zwycięskiej walce Heather obudzi się w szpitalnej sali C4. Skieruj się do wyjścia z sali. Po drodze Heather kopnie medal i go podniesie. Będzie to TALISMAN OF SEAL, o którym mówił Leonard. Wyjdź teraz z sali i udaj się korytarzem w kierunku wyjścia ze szpitala. Przed opuszczeniem go zajdź do recepcji, gdzie jest save.

SILENT HILL

Po wyjściu ze szpitala wróć z powrotem do Jack's Inn Motel do pokoju 106 zaznaczonego na mapie. Zwiedzanie miasta nic się nie zda, albo są blokady albo Heather nie chce dalej iść. Gdy już wejdziesz do pokoju motelowego spotkasz tam Vincenta. Vincent ma dla ciebie wiadomość od Douglasa: "Kościół jest po drugiej stronie jeziora". Po zakończonej rozmowie udaj się wzdłuż Nathan Avenue. Gdy miniesz Pete's Bowl-O-Rama przeniesiesz się natychmiast na drugą stronę jeziora, wprost przed wejście do Lakeside Amusement Park.

LAKESIDE AMUSEMENT PARK

Po przejściu przez bramę, Heather odczuje ból i znowu nastanie alternatywna rzeczywistość. Idź dalej - wszystkie drzwi po bokach są zamknięte i przejdź przez drzwi na wprost po lewej. Znajdziesz się w okrągłym pomieszczeniu - rotundzie, gdzie spotkasz dwa olbrzymy Closer. Znajdź sklep z upominkami Souvenir Shop i wejdź do niego. Przejdź się między rzędami półek sklepowych. Znajdziesz apteczkę i Beef Jerky. Przechodząc przez ostatni korytarz regałów po lewej od wejścia w kierunku drzwi wyjściowych, nagle runą z tyłu pudła. Idź tam sprawdzić, w jednym z nich będzie save oraz ROLLER COASTER KEY.

Wyjdź ze sklepu i idź dalej wzdłuż rotundy. Zobaczysz zielone wrota. Są zamknięte. Obok nich po lewej jest brązowa drewniana furtka. Przejdź przez nią. Odszukaj kolejkę Roller Coaster i w budce obok niej użyj znalezionego klucza Roller Coaster Key. Znajdziesz tam także 2 Health Drink. Po użyciu klucza wyłącz urządzenie i udaj się na tory kolejki. Idź nimi najdłużej jak się da. W pewnym momencie pojawi sie filmik, że kolejka się włącza. Na poziomie Hard Action, musisz zdążyć uskoczyć przed nadjeżdżającą kolejką.

Po zeskoczeniu z kolejki na Heather czeka rozmowa z Claudią i Douglasem. Po jej zakończeniu przy budce z biletami znajdziesz save. Teraz udaj się jedyną drogą do Haunted Mansion.

W nawiedzionym domy Haunted Masion, czeka na ciebie kilka niespodzianek w stylu parku rozrywki. Zostaniesz po nim oprowadzony jak po domu strachów. W hallu musisz wysłuchać zapowiedzi, zanim przejdziesz przez następne drzwi. W pierwszym pokoju czeka na ciebie "koszmar" takiego domu i w drugim także. Po wysłuchaniu narracji z obu pomieszczeń przejdź do następnego pomieszczenia. Jeżeli idziesz na poziomie akcji Easy lub Normal wysłuchasz następnej historii i przejdziesz dalej. Natomiast idąc na poziomie akcji Hard musisz uważać, aby nie zbliżyć się za bardzo, gdyż możesz zginąć.

Teoretycznie dotarłeś do końca tego domu. Niestety to, tylko złudzenie. Teraz czekają cię dwa korytarze, przez które musisz przebiegnąć unikając czerwonego światła na ile to możliwe. W końcu wybiegniesz na zewnątrz nawiedzonego domu.

Na zewnątrz czekają dwa potwory Closers. Skieruj się na lewo. Znajdź otwarte przejście i udaj się tam. Będą tam dwa psy Double Heads. Idź prosto, miń Closer, jak będziesz miał możliwość skręcenia w lewo, udaj się tam i przejdź przez bramę. Będą tam następne potwory Pendulum oraz Closer. Idź dalej prosto, aż do bramy i przejdź przez nią.

Znajdziesz się w amfiteatrze. Na jednej z ławek będzie Health Drink i naboje. Przeszukaj widownię, znajdziesz tam łańcuch CHAIN. Na środku na scenie jest czerwony pantofelek RED SHOE, weź go. Wracaj teraz z powrotem i biegnij do następnej bramy prowadzącej do karuzeli z samolocikami. Obok budki będzie brama, której nie można otworzyć. Przyczep łańcuch Chain do bramy i idź do centralnego filaru karuzeli. Przyczep do niego drugi koniec łańcucha. Teraz udaj się do budki i uruchom karuzelę. W tej sposób otworzysz kolejną bramę. Udaj się tam.

Za bramą spotkasz Douglasa, który ranny. Po rozmowie z Douglasem udaj się przez bramę na wprost. Za bramą skręć w prawo i udaję się do wróżki Fortune House. W pomieszczeniu po prawej na krześle znajdziesz notatnik Douglasa DOUGLAS's NOTEBOOK. Ponieważ nie możesz mu go w tej chwili oddać, nie ma sensu do niego wracać. Jeżeli to zrobisz, możesz mieć mniejsze szanse na uzyskanie zakończenia Possessed Ending (tylko przy ponownej grze). Wejdź w głąb pomieszczenia. Na stole znajdziesz maskę DOLL HEAD. Na krześle będzie ampułka. W tym pomieszczeniu jest także save. Wyjdź od wróżki i udaj się do drzwi obok.

Wejdziesz Morchen Travel. Znajdziesz tam dwie scenki przedstawiające dwie postaci z bajek: Kopciuszek Cinderella oraz Królewna Śnieżka Snow White. Podejdź do torów kolejki - nic nie wyjedzie. Na torach znajdziesz dwa zdjęcia przedstawiające dwie duże lalki, które właśnie minąłeś. Podejdź teraz do Kopciuszka i połóż przed nią Red Shoe. Teraz do Królewny Śnieżki i włóż w jej rękę maskę Doll Head. Udaj się teraz do drzwi po lewej (te po prawej są zamknięte). Znajdziesz się w następnym pomieszczeniu. Następne drzwi dla kolejki są zamknięte, więc wyjdź przez drzwi z boku. Znajdziesz się ponownie na zewnątrz budynku.

Po wyjściu zaatakują cię psy Double Head. Udaj się w prawo. Będzie tam Pendulum. Idź dalej, po prawej zobaczysz budkę z lodami. Udaj się do niej. Znajdziesz tam notatkę od Harry'ego Mansona sprzed 17-stu lat Dad's memo:

"Dahlia's the one who said it--- said that the girl was a demon.
That she took my daughter for a sacrifice.
But it's not totally believable. I mean, appearances can be deceiving.
When I saw that photo in the hospital basement, I thought,
"That girl looks like Cheryl." Is that why I feel this way?
Something's not normal, anyway. Nothing good will come of this.
But I just can't think of her as a demon.
Is it my imagination, or do I actually feel sorry for her?
Why do I feel like she's looking for someone to help?
Cheryl's what's important to me. Everything else can wait until I've gotten her back."

oraz save. Idąc dalej znowu natkniesz się na psy Double Heads. Udaj się w lewym kierunku i przejdź przez bramę. Idź dalej, na ławce po lewej znajdziesz apteczkę. Miń klomb na środku i udaj się w stronę karuzeli z konikami. Jak się do niej zbliżysz karuzela zacznie się kręcić. Wejdź na karuzelę i znajdź konia, który się nie porusza. Będzie miał przyczepioną kartkę z następującym tekstem:

"When 13 turns count 4,
you will die from their course.
If you wish to escape,
there is but one way out.
To kill before you are killed:
you will be saved by the 12th death"

Musisz teraz zabić wszystkie 11 koni (jeden już nieżyje - ten z przyczepioną kartką). Jak już wszystkie zabijesz, konie znowu zaczną się poruszać. Oznacza, to że czeka cię teraz kolejna walka z kolejnym bossem - Memory of Alessa.

Po wygranej walce, w miejscu ciała Alessy Gilespie, znajdziesz napis krwią. Przeczytaj ją i udaj się do wyjścia z karuzeli. Będzie tam długi korytarz. Idź nim prosto aż dojdziesz do drzwi. Przejdź przez nie. Znajdziesz się w kolejnym długim korytarzu, na którego ścianach co jakiś czas będą napisane krwią teksty. Przeczytaj je i dojdź do drzwi na końcu korytarza. Na nich także jest napis. Po jego przeczytaniu, wejdź do środka.

THE CHURCH

Po wejściu do kościoła, Heather spotka Claudię. Po rozmowie, Claudia wyjdzie z kaplicy. Podejdź do ołtarza, będzie na nim save. Za ołtarzem będzie leżała jedna z 5 kart tarota, które musisz zebrać - Oko nocy "EYE OF NIGHT" TAROT CARD. Nic więcej w kaplicy nie ma. Wyjdź teraz przez drzwi, którymi wyszła Claudia.

Znajdziesz się w korytarzu. Skieruj się na prawo, na ścianie wisi kartka - jest to mapa kościoła narysowana przez dziecko Church Map. Odwróć się. Na przeciw ciebie będzie konfesjonał, wejdź do niego. Usłyszysz, że ktoś płacze. Wysłuchaj spowiedzi i będziesz miał do wyboru dwie czynności: powiedzieć, że jej wybaczasz "I forgive you" albo nie powiedzieć nic. Jeżeli idziesz ponownie grę, wybór odpowiedzi ma znaczenie, gdyż od tego co wybierzesz, może zależeć jakie uzyskasz zakończenie.

Po wyjściu z konfesjonału, idź dalej korytarzem. Drzwi na końcu korytarza są zamknięte na kłódkę. Idąc do tych drzwi minąłeś mały korytarz. Drzwi w tym korytarzu są otwarte. W tym miejscu mapa ci się kończy. Jednak Heather jest zdolną rysowniczką map i w miarę iścia w głąb kościoła będzie rysowała bardzo dobre mapy (będzie widziała wszystkie drzwi do końca korytarza, nawet za zakrętem). W pomieszczeniu za drzwiami czeka na ciebie duży potwór Closer, jednak trochę zmieniony kolorystycznie. Możesz go ominąć biegnąc wzdłuż ściany przy drzwiach, którymi wszedłeś. Na końcu tej ściany jest drugie wyjście z tej klasy szkolnej. Po wyjściu znajdziesz się w następnym korytarzu.

Idź korytarzem prosto. Korytarz się kończy drzwiami na przeciw i rozwidleniem na dwie strony. Po obu stronach czekają na ciebie grubasy Insance Cancer. Skieruj się na prawo i przejdź przez drzwi. Znajdziesz tam amunicję do Shotguna oraz na biurku kasetę magnetofonową CASSETTE TAPE. Będzie tam także save poprzedzony notatką, którą przeczytaj. Wyjdź z pomieszczenia.

Idź teraz do drugiego grubasa Insane Cancer i przejdź przez drzwi za nim. Znajdziesz się w następnym korytarzu. Idź cały czas prosto do drzwi na jego końcu. Przejdź przez nie; znajdziesz się w czymś w rodzaju rotundy, gdzie na środku będzie save. Na ścianach tego pomieszczenia wiszą obrazy. Na jednym z nich zobaczysz Jennifer Carroll, modlącą się kobietę z Silent Hill 2. Inny obraz przedstawia Alessę i jej dziecko, które jednocześnie jest Heather i doktorem boga, Nikolasem. Po wyjściu z pomieszczenia miń zakręt i usłyszysz czyjeś płakanie i zobaczysz kroki na podłodze. Kroki poprowadzą cię do obrazu stojącego w korytarzu. Gdy już płacz ucichnie, zbadaj obraz i przesuń go. Za nim będą drzwi, przejdź przez nie. Znajdziesz się w następnym korytarzu.

Idź korytarzem do końca i przejdź przez drzwi na jego końcu. Znajdziesz się w następnym korytarzu w kształcie litery "L", jednak bez jednej ściany. Mniej więcej po środku korytarza jest winda, jednak na razie do niej nie wchodź. Udaj się do ostatnich drzwi, za zakrętem. Znajdziesz się w bibliotece. Jest tam kilka książek do poczytania. Na biurku znajdziesz kolejną kartę tarota Księżyc "MOON" TAROT CARD. Potem czeka ciebie rozmowa z Vincentem, który podaruje tobie Book: Otherworld Laws. Po jej zakończeniu wyjdź z biblioteki z powrotem na korytarz.

Udaj się teraz do windy i zjedź piętro niżej. Wejdź w pierwsze drzwi na prawo. Będzie tam korytarz. Udaj się do ostatnich drzwi. Znajdziesz się w kostnicy. Będzie tam kolejna karta tarota Wisielec "HANGED MAN" TAROT CARD oraz naboje do shotguna. Wyjdź ponownie na korytarz.

Na korytarzu skręć w prawo i wejdź do następnego pomieszczenia. Znajdziesz się w pokoju Harry'ego Mason'a. Na łóżku będzie leżał jego dziennik Dad's diary:

"I sometimes have the sense even now that, that girl is a reincarnation
of Alessa. I don't worry about it much now. That's all forgiven.
You were unloved, Cheryl... Or was that Alessa?
Now Cheryl is Alessa again.
No matter whose reincarnation she may have been, that girl was
my most beloved treasure.
But that name was a mistake. At the time I thought of her only as
a replacement for my lost Cheryl.
When she knows the truth, will she feel bad?
That's what worries me."

Przeczytaj go. Na biurku znajdziesz baterie do paralizatora. Wyjdź z pomieszczenia i wróć do korytarza z windą.

Idź korytarzem do przedostatnich drzwi. Czeka tam cię podobny korytarz, ale bez windy i kolejne potwory. Udaj się do ostatnich drzwi tego korytarza. Znajdziesz się w następnym korytarzu. Wejdź w pierwsze drzwi po lewej. Czekają tam na ciebie dwa olbrzymy Closers, tym razem silniejsze niż wcześniej. Udaj się do korytarza na drugim końcu tego pomieszczenia. Znowu usłyszysz płacz i zobaczysz kroki na podłodze. Udaj się za nimi. Znajdziesz ukryte w ścianie drzwi. Znajdziesz się w pokoju - sali szpitalnej Alessy, która wygląda dokładnie jak jej sala z Silent Hill 1. W książce znajdziesz kolejną kartę tarota Głupiec "FOOL" TAROT CARD i przeczytaj Aglaophotis:

Aglaophotis

Red liquid or crystals resembling blood. According to the Kabbalah,
the name is taken from an herb with the power to dispel evil spirits.
It is said to grow in Arabian deserts.
It may be vaporized or applied as a poultice to guard against demons.
It is powerful, but as it is rare, it is extremely difficult to obtain.

Znajdziesz tam także naboje i ampułkę. Wracaj teraz z powrotem.

Gdy miniesz pokój z Closers, idź dalej tym korytarzem. Trafisz do pokoju Alessy, wyglądającego dokładnie jak w Silent Hill 1. Znajdziesz tam save oraz między kolekcją motyli znajdziesz klucz BRASS KEY. Na łóżku znajdziesz szkicownik, zbadaj go i wracaj do korytarza z konfesjonałem.

W tym korytarzu znajdziesz drzwi, które zamknięte są na zamek. Użyj klucza Brass Key i wejdź w następny korytarz. Wejdź w pierwsze drzwi po prawej. Na regale będzie stał magnetofon. Użyj na nim kasety Cassette Tape. Usłyszysz rozmowę, w której będzie mowa o ludziach chcących użyć Seal of Metatron, aby zapobiec narodzinom boga Cassette tape:

Vincent:
Do you know about what happened here 17 years ago?
You've been here a long time. You must have heard some details.

Woman:
A group of pagans, blinded by earthly desires, spit in the very face of God. They tried to use the Seal of Metatron to prevent God's awakening. But God drove the unbelievers away and threw them into the Abyss. But due to their wickedness, God was unable to be born properly. And so she has slumbered ever since in the womb of the Holy Mother. Until the time of the Awakening.... That's all that I know.

Vincent:
That's it, huh... Well, thanks.

Woman:
Father Vincent. I heard that the Holy Mother has been found. Is it true?

Vincent:
Alessa has been found? Did Claudia say that?

Woman:
Yes.

Vincent:
Then it must be true. Her Sight rarely fails her.

Woman:
Bless the Lord!

Vincent:
Maybe it's because of her great faith. But I could never be like her. I wouldn't want to.

Woman:
Nor I. The truth is Sister Claudia frightens me a little.

Vincent:
Well now, let's both show our faith by forgetting about this little talk. Okay?

Woman:
Yes. But does that mean this land will finally be the Home of Eternal Paradise?

Vincent:
If God wills it, my sister. If God wills it.

Przeczytaj notatkę na biurku i wyjdź na korytarz. Udaj się do kolejnych drzwi po prawej.

Znajdziesz się w kolejnym pokoju. Znajdziesz tam ostatnią kartę tarota "HIGH PRIESTESS" TAROT CARD. Na szafce znajdziesz pamiętnik Claudii Claudia's diary:

"November 10
She didn't die then; she was born. I knew that for a fact.
But then why haven't I found her yet? They were supposed to need
her power to build Paradise, for the happiness of the people.
She was supposed to be reborn for that.
I'd really like to see her.

November 14
Read "The Book of Praise." I want to thank Father for lending me
such an invaluable book.
I found what I'd been searching for in there -- how to awaken God.
But it's much too cruel.
Will I be able to pull it off when I see her?

November 16
I was free all day, so I read "A Modern History of Refugees" and
"Young Slaves: Child Exploitation."
I don't want to be a mere bystander in this world. I can't do anything
now, though, and that's what's hard."

a na biurku będzie kartka urodzinowa Birthday card:

To little Claudia,
Happy 6th birthday!
I love you as if you were my real
sister. Here's to you!

Wyjdź z pomieszczenia i udaj się teraz z powrotem do pokoju Alessy.

W pokoju Alessy podejdź do drzwi po drugiej jego stronie. Czeka tam na ciebie ostatnia zagadka.

Na poziomie Easy: Zbadaj szkicownik na łóżku, znajdziesz tam diagram, jak rozmieścić karty:

"Fool"-----Puste-----"Moon"
| -----/---- |----\------ |
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
Puste ----"Eye of Night"------Puste
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
"Hanged Man"---Puste---"High Priestess"

Na poziomie Normal: W szkicowniku znajdziesz podpowiedzi do rozwiązania zagadki:

"The door sure does rattle, but it's stuck tight.
A secret is hidden out of your sight!
You may be thinking, "What could it be?"
You'll need five magic cards if you want to see.

What to do, then, with all these?
I'll tell you straight and I won't tease--
Just as long as you say "please".

Now the first thing you must know
Is that there's something in each row.
But that is not the half of it:
Three would be too hard to fit.

The upside-down man under the ground:
To his right, to his left, there's no one around.
Leave him alone, though his tears are profound.

The moon is up above the sky, Full or crescent, floating high.
Twinkling light sits like a crown
On the head of a crazy clown.

Your Excellency, praying to God most high
Do you think you can tell me why
You always look up at the night sky?

Do you have it now? You didn't forget?
One major point you must not omit.
And now at the last, before you take a whack
Here's one more hint to help keep you on track.

Scary and hateful, that thing in the night
Better be careful -- it's not on your right!
Turn to the left and you'll keep it in sight.

So you'll open the door? I'm just sure that there'll
Be nothing beyond it but frightening peril.
Forget about that! Just stay and play!
Or else I'll be left here alone all day."

Rozwiązanie:

"Eye of Night"-----Puste---------"Moon"
| -----/---- |----\------ |
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
"High Priestess"-----Puste---------"Fool"
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
Puste---"Hanged Man"---Puste

Na poziomie Hard: W szkicowniku znajdziesz podpowiedzi do rozwiązania zagadki:

"I had a dream. In my dream, I opened a door.
But was that really me? I had a different name.

ING WXX NXA
OEI IFI VII

MOX NOT XVH
XON HNG III

XAA CXX CCX
JII IEI IHT

5 are true and 4 are lies--- and there are some fibs mixed in with the truth.
That's 'cause it's scary to write only the truth.
But dreams...dreams are like lies, after all."

Najważniejszą częścią zagadki jest diagram w jej środku. Diagram przedstawia rzymskie liczby. Wyeliminuj znaki, które nie są liczbami rzymskimi. Litery używane w liczbach rzymskich to: I, V, X, L, C, D i M. Otrzymasz wtedy następujący diagram złożony z liter. Poszczególnym kartom tarota przyporządkowane są konkretne liczby. "High Priestess" - II, "Hanged Man" - XII, "Moon" - XVIII, "Fool" - 0, "Eye of Night" - XXII. A zatem rozwiązanie jest następujące:

"High "Eye of
Priestess"----Night"------Puste
| -----/---- |----\------ |
| ----/----- |-----\----- |
| ---/------ |------\---- |
Puste------ "Fool"------"Moon"
| -----\---- |----/------ |
| ------\--- |---/------- |
| -------\-- |--/-------- |
"Hanged Man"----Puste------------Puste

Po rozwiązaniu zagadki drzwi się otworzą. Przejdź przez nie i idź korytarzem aż znajdziesz się w kolejnej kaplicy. Czeka tam na ciebie Claudia i Vincent. Po tym jak Claudia zabije Vincenta użyj wisiorka swojego taty Pendant. Claudia zmieni się i spadnie do dziury. Udaj się za nią na ostatnią walkę z bossem - God. Po jej zakończeniu czeka na ciebie jeszcze filmik informujący o uzyskanym zakończeniu gry.

Zakończenie gry powoduje odblokowanie dodatkowych broni, których możesz użyć w Extra New Game.


News | Księga | Linki | Forum | Ankieta | Komentarze | Download | Kontakt

2015-2024 Silent Hill History © by Koralczyk.pl
Strona korzysta z plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.